Umberto Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 (redigerad) Memento mori och välkommen till Den morbida dödstråden. Syftet med den här tråden är att man ska få skriva några rader för att uppmärksamma när någon mer eller mindre känd person avlider. We may have years, we may have hours, but sooner or later, we push up flowers. ---- svd.se: Per Oscarsson bekräftad död Kvarlevorna identifierats med hjälp av tandkort Skådespelaren Per Oscarsson, 83 och hustrun Kia Östling, 67, dog i branden natten till nyårsafton. – Man kunde identifiera kropparna med hjälp av tandkort, säger kriminalkommissarie Göran Johansson. Branden inträffade under natten till nyårsafton i den folkkäre skådespelaren Per Oscarssons och hustrun Kia Östlings hus i den lilla orten Bjärka Långöna utanför Skara. Först dagen efter upptäckte en anhörig att huset hade brunnit ner till grunden. Bara skorstenen fanns kvar. Redan då befarade man att paret hade dött i branden. Det fanns inga tecken på att Per Oscarsson och Kia Östling inte skulle vara hemma vid tidpunkten. Kvar på gården stod parets bil. Den 2 januari hittades en kropp och dagen efter ytterligare en i brandresterna. Kvarlevorna skickades till rättsmedicin i Göteborg. Nu har de identifierats med hjälp av tandkort. – Kropparna har identifierats som Per Oscarsson och Kia Östling, säger kriminalkommissarie Göran Johansson. Den tekniska undersökningen av branden är ännu inte färdig. Men enligt polisen finns det inget som tyder på att branden skulle vara anlagd. Men hur branden startade kommer vi kanske aldrig att få svar på. – Enligt utredarna är huset så totalt nerbrunnet att vi kanske aldrig kommer få reda på brandorsaken, säger Ulf Edberg, presstalesman vid polisen i Västra Götaland. De anhöriga har underrättas om att Per Oscarsson och Kia Östling omkom i branden. En av Sveriges största skådespelare har gått ur tiden. Frid över hans minne. ----- dn.se: Gerry Rafferty död Popmusikern Gerry Rafferty har avlidit, 63 år gammal, efter en längre tids sjukdom. Skotten Rafferty är mest känd för sin megahit ”Baker street”, utgiven 1978, en storslagen ballad med berömmelsens förbannelse som tema. Dessförinnan hade Rafferty framgångar med egna gruppen Stealers Wheel, bland annat med singeln ”Stuck in the middle with you”. Enligt BBC hade Rafferty alkoholproblem. En sviktande lever anges som dödsorsak. Gerry Rafferty gick bort på tisdagen i sitt hem i Bournemouth i södra England. Hans dotter Martha vakade vid dödsbädden. Frid över hans minne. Redigerad 2 oktober, 2011 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Bra tråd! Trodde först att den var skapad av någon dödsdyrkande liten black metallare, men sen såg jag ju att det var vår käre Umb 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 (redigerad) Den inflytelserike musikern och hyllade konstnären Don Van Vliet, mer känd som Captain Beefheart, gick bort på fredagen. Enligt uppgift från hans gallerist, Michael Werner, dog den eklektiske artisten av följder från nervsjukdomen ms. http://www.dn.se/kultur-noje/captain-beefheart-ar-dod Redigerad 5 januari, 2011 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 R.I.P. Rafferty, bitvis var han riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Min relation till Rafferty sträcker sig inte längre än att jag gillar Stuck in the Middle With You (Reservoir Dogs!) Oscarsson var en fin skådespelare och framstod som att han var rätt trevlig även "på riktigt". Vila i frid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Richard Winters, känd genom Band of Brothers, har dött vid 92-års ålder. http://www.pennlive.com/midstate/index.ssf/2011/01/dick_winters_of_band_of_brothe.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Richard Winters, känd genom Band of Brothers, har dött vid 92-års ålder. http://www.pennlive...._of_brothe.html Band of Brothers! Var ett bra tag sedan jag såg det sist. Blir nog att kolla igenom igen. Fantastisk serie. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 10 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Richard Winters, känd genom Band of Brothers, har dött vid 92-års ålder. http://www.pennlive.com/midstate/index.ssf/2011/01/dick_winters_of_band_of_brothe.html Jag borde se klart den där serien någon gång; brukar komma till ungefär tredje avsnittet, sedan glömmer jag att se resten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Richard Winters, känd genom Band of Brothers, har dött vid 92-års ålder. http://www.pennlive.com/midstate/index.ssf/2011/01/dick_winters_of_band_of_brothe.html Himla tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 S-Xrlf3taEo Jag borde se klart den där serien någon gång; brukar komma till ungefär tredje avsnittet, sedan glömmer jag att se resten. Geez. Det är de senare avsnitten som är de bättre. Episod fem och sju är det bästa jag sett på teve sen barnsben. Episod fem: http://www.youtube.com/watch?v=vhRNVAykj7Q Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 4 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2011 Ronja Rövardotters mamma har avlidit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2011 Ronja Rövardotters mamma har avlidit Stor kvinna Lena Nyman, stor kvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2011 Hade varit en passande låt för hennes begravning. Nu vill jag se Skenbart igen. Ta ett bloss för moster Lillie Lucky Strike & ett stort glas rött Ett halsbloss för moster Lillie har dött Hon gick bort i vingliga klackar I slippriga uppförsbackar Hon sa att hon var fyrtiotvå Sån´t ändrar man inte på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2011 Helvete..Gary Moore.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2011 Helvete..Gary Moore.. Nu hann du före mig! Ja fy fan. En äkta legend. Nu kommer jag gråta mig till sömns till Over The Hills And Far Away... Vila i frid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2011 (redigerad) Nate Dogg har intagit ryggläge. Var aldrig något jättefan, men Shake That (med Eminem) låg mig varmt om hjärtat sommaren 2006... Redigerad 16 mars, 2011 av Kebab 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2011 Nate Dogg har intagit ryggläge. Var aldrig något jättefan, men Shake That (med Eminem) låg mig varmt om hjärtat sommaren 2006... Väldigt tråkigt. Gillade Nates varma stämma väldigt mycket när jag var mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2011 Michael Gough, kanske mest känd som mysiga Alfred i Batman-filmerna har avlidit. Vila i frid! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 23 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2011 Elizabeth Taylor har avlidit. Contributin' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2011 Michael Gough, kanske mest känd som mysiga Alfred i Batman-filmerna har avlidit. Vila i frid! När dog han ! Elizabeth Taylor har avlidit. Contributin' Vem var hon? enda jag vet är att hon var filmskådespelare men namnet säger mig ingenting >< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts