eminem33 Skrivet 30 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2010 Dags för mig nu o köpa nytt grafik kort, och har bestämt mig för att de blir en gtx 460 1gb. Saken är den att det kortet behöver 2 st 12 volt anslutningar. Jag har en ansluten i mitt grafik kort som jag har nu, sen trodde jag att jag skulle ha en liggande löst i datorn vilket jag trodde dom flesta datorer hade idag men nej de hade jag inte. Så hur ska jag göra då? Kan inte så mycket om insidan på datorer men öppna och hade bara 2 kablar som var lösa. Dåliga mobil bilder men systemkameran är hos pappa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 30 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2010 Visst ska 460 ha 6+6 pins? Det som sitter i grafikkortet just nu är en 6-pins kontakt va? Då behöver du först en molex (4 pin) till 2 st molex. Därefter en 2 st molex till 6 pin pci-e. Hittar tyvärr inga molex till 2 st molex. vet inte om det finns... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 4 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Visst ska 460 ha 6+6 pins? Det som sitter i grafikkortet just nu är en 6-pins kontakt va? Då behöver du först en molex (4 pin) till 2 st molex. Därefter en 2 st molex till 6 pin pci-e. Hittar tyvärr inga molex till 2 st molex. vet inte om det finns... shit vilket krångel... Antar att det inte finns några bra grafikkort idag som bara använder en som jag har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 shit vilket krångel... Antar att det inte finns några bra grafikkort idag som bara använder en som jag har? DU kan ha ett 6850 i alla fall Curly kanske vet om detta är det bästa kortet du kan ha? Vad har du för kort just nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 DU kan ha ett 6850 i alla fall Bästa kortet med endast en kontakt, stämmer bra det. Presterar för övrigt vanligtvis 1~3 % bättre än GTX 460 i stock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Bästa kortet med endast en kontakt, stämmer bra det. Presterar för övrigt vanligtvis 1~3 % bättre än GTX 460 i stock. 460 är ju aldrig i stock... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 5 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 (redigerad) Har just nu en 9600 GSO 512 mb ÄR det värt att uppdatera tro? Edit: Har i övrigt en E8400 @ 4 GHZ med 4 gb ram Redigerad 5 januari, 2011 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Har just nu en 9600 GSO 512 mb ÄR det värt att uppdatera tro? Edit: Har i övrigt en E8400 @ 4 GHZ med 4 gb ram Ja, det är värt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 3 mars, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2011 (redigerad) Nu kom äntligen pengar in igen så skulle beställa gigabyte verison nu. Men hitta några bilder nu och där är det 2 ingångar ju? http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-6850-eah6850-ax6850,2794-7.html http://lanoc.org/review/hardware/video-cards/4547-sapphire-hd6850-toxic Så jag måste köra på xfx verison som bara har en fläkt då? Redigerad 3 mars, 2011 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2011 Nu kom äntligen pengar in igen så skulle beställa gigabyte verison nu. Men hitta några bilder nu och där är det 2 ingångar ju? http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-6850-eah6850-ax6850,2794-7.html http://lanoc.org/review/hardware/video-cards/4547-sapphire-hd6850-toxic Så jag måste köra på xfx verison som bara har en fläkt då? Ska inte vara så men tycker du borde ringa till inet för att försäkra dig om att det bara är 1 kontakt Hmm, kanske stämmer att det är 2 stycken! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 4 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2011 Sapphire stal designen från storebror HD6870, antagligen för att förbättra överklockningsmöjligheterna. Därav dubbla. Gigabyte GV-R685OC-1GD (använd Google, hihi) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 4 mars, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2011 (redigerad) ok tack ås mycket skickade iväg ett mail till inet nu för att vara på den säkra sidan Edit: enligt inet så ska båda korten ha 2 st 6 pin kontakter? Redigerad 4 mars, 2011 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 4 mars, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2011 Bestämmde mig nu för att jag köper ett nytt nät agg när jag ändå håller på (har ett gammalt 420w ace agg nu). Vet hur jag byter o allt sånt. Men har ingen aning nu när jag sitter o kollar på inet vad allt betyder? ta tex denna Corsair 600W. jag vill ju inte ha någon 8 pin pci express kontakt? jag vill ju ha 2 st 6 pin, måste man köpa någon "adapter" ? och förövrigt vilken skulle ni ta mellan dessa två? corsair 600W Fractal Design Tesla 550W lutar åt corsair då det är ett kändare märke och känns säkrare (?) Nu kvittar det ju när jag beställer då det är helg, beställer direkt någon trevlig gtasajt unge förklarar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2011 Bestämmde mig nu för att jag köper ett nytt nät agg när jag ändå håller på (har ett gammalt 420w ace agg nu). Vet hur jag byter o allt sånt. Men har ingen aning nu när jag sitter o kollar på inet vad allt betyder? ta tex denna Corsair 600W. jag vill ju inte ha någon 8 pin pci express kontakt? jag vill ju ha 2 st 6 pin, måste man köpa någon "adapter" ? och förövrigt vilken skulle ni ta mellan dessa två? corsair 600W Fractal Design Tesla 550W lutar åt corsair då det är ett kändare märke och känns säkrare (?) Nu kvittar det ju när jag beställer då det är helg, beställer direkt någon trevlig gtasajt unge förklarar Det är 2 stycken 6+2 kontaker! Står det på inets sida ifall du kollar lite nogrannare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 4 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2011 Bestämmde mig nu för att jag köper ett nytt nät agg när jag ändå håller på (har ett gammalt 420w ace agg nu). Vet hur jag byter o allt sånt. Men har ingen aning nu när jag sitter o kollar på inet vad allt betyder? ta tex denna Corsair 600W. jag vill ju inte ha någon 8 pin pci express kontakt? jag vill ju ha 2 st 6 pin, måste man köpa någon "adapter" ? och förövrigt vilken skulle ni ta mellan dessa två? corsair 600W Fractal Design Tesla 550W lutar åt corsair då det är ett kändare märke och känns säkrare (?) Nu kvittar det ju när jag beställer då det är helg, beställer direkt någon trevlig gtasajt unge förklarar Nu är jag ingen unge med tanke på att jag är äldre än vad du är, men: 6+2-pin, som kobbe skriver. Nya CX-serien är enligt vad jag läst bajs i jämförelse med vad de har erbjudit tidigare, de har snålat som fasiken. Corsair ger bara 2 års garanti på nya CX-aggen, det borde säga en hel del med tanke på att de ger 7 år på AX- och HX-serierna och de gav förut 5 år på VX-serien (som var mitemellan CX och gamla TX). TL;DR Undvik Corsairs nya budgetagg. FD Tesla är erkänt bra. Fractal Design Tesla 650 W databas fractaltesla650 natdelar Svenska nykomlingen Fractal Design imponerar stort med sin prisvärda nätdel Tesla 650 W. Modellen uppvisar mycket fina spännings/rippel-värden samtidigt som en hög verkningsgrad bibehålls genom de olika lasterna. Den som är kräsen med ljudnivåer kommer inte heller att bli besviken på Tesla. Det enda vi egentligen saknade var fler PCIe-kontakter. Fördelar: * Bra verkningsgrad * Mycket goda spännings/rippel-värden * Låg ljudnivå * Priset Nackdelar: * Fler PCIe-kontakter hade inte skadat - http://www.sweclockers.com/recension/6233-nataggregat-i-mellanklassen/15#pagehead Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 4 mars, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2011 Tack så mycket beställde allt nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2011 Lånar tråden lite grann. Ska mitt grafikkort ligga på ca 85-90C med temperatur om så inte hur drar man ner temperaturen har ett ATI HD4850. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2011 Lånar tråden lite grann. Ska mitt grafikkort ligga på ca 85-90C med temperatur om så inte hur drar man ner temperaturen har ett ATI HD4850. Den kan väl det när den jobbar 100%. Om jag inte missminner mig låg mitt kort (4870) på sådana temperaturer. Laddade hem msi afterburner och gjorde en egen fläktkurva och jag låter den inte gå över 80 grader nu. Låter knappt något mer. Har även ändrat idle fläktspeed. Nu är grafikkortet ca 50 grader istället för 70 när man inte gör något Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2011 Den kan väl det när den jobbar 100%. Om jag inte missminner mig låg mitt kort (4870) på sådana temperaturer. Laddade hem msi afterburner och gjorde en egen fläktkurva och jag låter den inte gå över 80 grader nu. Låter knappt något mer. Har även ändrat idle fläktspeed. Nu är grafikkortet ca 50 grader istället för 70 när man inte gör något Okej för om jag låter den bara stå på så är den ändå nästan på 90C. Tror mitt nät agg ligger på 250 eller nåt. Hur fixar man sånt där så den inte överstiger en viss gräns då jag är dålig på sånt. Kommer det tillföra några nackdelar när man spelar mycket som jag gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2011 (redigerad) Okej för om jag låter den bara stå på så är den ändå nästan på 90C. Tror mitt nät agg ligger på 250 eller nåt. Hur fixar man sånt där så den inte överstiger en viss gräns då jag är dålig på sånt. Kommer det tillföra några nackdelar när man spelar mycket som jag gör? Nätagg och grafikkort har INGET med varandra att göra... Det spelar ingen roll om man spela mycket... Vilken temperatur har grafikkortet när du spelar då?!? Jag gissar på damm i fläkten i så fall... Vilken hastighet (i %) snurrar fläkten? Och seriöst, ny tråd tack. Redigerad 5 mars, 2011 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts