Dusse Skrivet 28 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2010 Detta har inte med fingerfärdighet att göra. Men jag kan göra vulkanhälsningen med båda, inget av det andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2010 Detta har inte med fingerfärdighet att göra. Men jag kan göra vulkanhälsningen med båda, inget av det andra. What he said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 28 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 december, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Är det bara jag som inte kan göra vulcanhälsningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Är det bara jag som inte kan göra vulcanhälsningen? Jag kan inte heller. Eller jo, om jag först särar på fingrarna och sen släpper så kan jag hålla kvar dom där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Jag har en sjuhelvetes till skomakartumme... Som man kan använda mycket till.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 (redigerad) Jodå. Även om fingerfärdighet ofta förknippas med trolleri och dylikt, handlar det om koordination mellan öga och hand och om att kunna kontrollera ha kontroll över musklerna och dylikt i händerna. Vulkanhälsningen för definitivt därtill, liksom skomakartummen (bara för att det är generna som styr om kan kan det eller ej förändrar det inte det). Att kunna böja fingrarna bakåt är väl mer på gränsen dock. Men faktum kvarstår ändå...visst handlar det här om fingerfärdighet. Nej, fingerfärdighet är inte samma sak som att du har viga lemmar. Men det är helt illrelevant egentligen. Bortse från min kommentar. Vulkanhäslningen är enkel, prova det som min brosa kan, gör vulkan hälsningen och böj pek och lillfingret... Edit: På samma hand, samtidigt alltså... Redigerad 29 december, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Vulkanhäslningen är enkel, prova det som min brosa kan, gör vulkan hälsningen och böj pek och lillfingret... Edit: På samma hand, samtidigt alltså... Det var ju inte alls svårt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Kan de två första med båda händerna, dock inte böja tillbaka fingrarna. Jag skulle hur som helst våga påstå att jag är ganska fingerfärdig på grund av mitt gitarrspelande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Jag kan också bara göra vulcansalut på min vänstra hand, på min högra är det inte ens nära då ringfingret drar sig för kraftigt mot långfingret. Någon skomakartumme har jag dock inte och böjbarheten hos mina fingrar är begränsad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Kan de två första med båda händerna, men inte böja fingrarna bakåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Jag har inte skomakartumme och vulkanhälsningen är inga problem. Lade emellertid märke till att jag kan böja vänsterhanden kanske 70-80 grader bakåt, men högerhanden bara ungefär 20-30. Vulkanhäslningen är enkel, prova det som min brosa kan, gör vulkan hälsningen och böj pek och lillfingret... Edit: På samma hand, samtidigt alltså... Vid vilken led ska man böja fingrarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Enbart vulkanhälsningen gick här. Ironiskt nog ingen skomakartumme trots att jag är born n' raised och lever i staden som hade "fler skomakare än folk". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Inte alls, inte alls, inte alls. Jag ska nog inte föra vidare mina gener. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Kan allt utan att böja tummen bakåt. Klarade även Vices "utmaning". Har en själv, med: Försök att böja enbart den översta leden på fingrarna (tummen räknas inte). Jag klarar det då rakt inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Jag har inte skomakartumme och vulkanhälsningen är inga problem. Lade emellertid märke till att jag kan böja vänsterhanden kanske 70-80 grader bakåt, men högerhanden bara ungefär 20-30. Vid vilken led ska man böja fingrarna? Understa. Så skall de vara ihop med de andra fingrarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Med båda händerna, Med båda tummarna, Med båda händerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Understa. Så skall de vara ihop med de andra fingrarna Aha! Enkelt ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Skulle jag vara fingerfärdig skulle jag spela gitarr. Skulle jag spela gitarr skulle jag vara awesome. Skulle jag vara awesome skulle jag uppträda live. Har ni sett mig live på scen? Nej. Med andra ord, mina fingrar är tio klumpar som skiter i om jag vill bli nästa Glen Tipton. Jag hatar mina fingrar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts