Halo Skrivet 26 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2010 Då har det blivit dags för mig att köpa min första laptop, jag är dock kär i min stationära men att släpa med den så fort jag ska till flickvännen är ingenting jag vill göra. Kommer ta ett tag innan köpet blir av men jag har börjat småkolla lite och fastnat för den här: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/AWM11X5008SE/alienware-m11x Så nu undrar jag såklart om det går att få tag på något liknande till en billigare peng eller om ni har några andra tips som jag bör kika på istället. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2010 Då har det blivit dags för mig att köpa min första laptop, jag är dock kär i min stationära men att släpa med den så fort jag ska till flickvännen är ingenting jag vill göra. Kommer ta ett tag innan köpet blir av men jag har börjat småkolla lite och fastnat för den här: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/AWM11X5008SE/alienware-m11x Så nu undrar jag såklart om det går att få tag på något liknande till en billigare peng eller om ni har några andra tips som jag bör kika på istället. Tack på förhand! Tyckte inte den hade något vettigt alls för det priset! Dålig prossessor och grafikkort! Vad ska du ha laptopen till? Är det den skärmstorleken du vill ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 26 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2010 Tyckte inte den hade något vettigt alls för det priset! Dålig prossessor och grafikkort! Vad ska du ha laptopen till? Är det den skärmstorleken du vill ha? När det gäller spel så är det egentligen bara WoW då jag spelar övriga spel till ps3 eller inte alls. I örvigt ska den användas till det gamla vanliga, se på film, photoshop, internet osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2010 (redigerad) När det gäller spel så är det egentligen bara WoW då jag spelar övriga spel till ps3 eller inte alls. I örvigt ska den användas till det gamla vanliga, se på film, photoshop, internet osv. Låter som att du ska satsa på en laptop med bra prossessor, dvs i3 eller i5. WoW drar mycket CPU och fungerar bäst med Intel (av någon anledning fungerar det bättre och ger mer FPS). Edit: ska bara spela lite, kan kolla upp någon laptop sedan Redigerad 26 december, 2010 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2010 (redigerad) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=784780,791454,790966 Tycker att den för 7700 är riktigt vettig! Har själv en mycket snarlik modell, 5730 och i3 350m (den i länken har 380m) Alla 3 är billigare än alienware och har högre prestanda! Ca 30% bättre prestanda på grafikkortet! Här kan du enkelt jämföra olika grafikkort CPU här Redigerad 26 december, 2010 av kobbe 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 27 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2010 Alienware är ju svindyra på grund av designen. Att hitta en mer prisvärd dator borde inte vara något problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 27 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2010 Om du inte bryr dig om designen så mycket (eller om du gillar att det skriker TJA JAG SPELAR SPEEEEL om datorn" så kan du kolla på MSI:s laptops. Finns på inet 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 29 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=784780,791454,790966 Tycker att den för 7700 är riktigt vettig! Har själv en mycket snarlik modell, 5730 och i3 350m (den i länken har 380m)............ Kanon! Den ser rätt intressant ut, tack så hemskt mycket för tipset/n . @Gof: Nja design spelar mindre roll faktiskt då det är innehållet jag är ute efter. Ska kolla upp det, tackar . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 @Gof: Nja design spelar mindre roll faktiskt då det är innehållet jag är ute efter. Ska kolla upp det, tackar . Då går MSI knappt att klaga på. Sitter själv på en som jag köpte i somras. Allting i WoW på high och drar 80fps inne i ett fullt Orgrimmar. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts