chucky.swe Skrivet 24 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2010 (redigerad) Usch, känns lite obekvämt att skriva just nu, men jag gör det ändå. *Thailandsresa Juni-Juli/Juli-Augusti (inte riktigt klart vilken månad. (30 dagar)) *3000 kronor *Ett bluesliv (bok om Cornelis Vreeswijk) *Deodorant Björn Borg "109" *Underställ från Jula (riktigt varma!) *Tjockstrumpor från farmor (LOVE!!) *Specialdesignat armband *Kängor *Hudvårdsgrejer från L'oreal Personligen hade det räckt med resan.. Gav bort grejer för omkring 900 också så det känns jäkligt obefogat att få allt det där! Jag är dock sjukt tacksam. Redigerad 24 december, 2010 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2010 Fick: Inget. Gav: Inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 24 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2010 Fick Några kalsonger, lite pengar, en laptopkylare som man kan ha i knäet när man sitter långa stunder i sängen och har filmmaraton, ett par standard T-shirts. Gav: Ett par helt episka sockor i turkiskt mönster i alla möjliga coola färger till syrran, jag lovar, P-C och alla andra mysmänniskor på forumet skulle komma om ni såg dem. En supercool brödkorg till morsan och en bok skriven av David Batra till brorsan. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2010 Gick lottlös från julklappsleken. Men eftersom både jag och min mor hade köpt en Rubiks kub (!) och hon lyckades roffa åt sig båda (!!) så fick jag givetvis den ena. Hade en för många år sedan, men den tog jag sönder genom att plocka isär och sätta ihop den rätt lite för många gånger... Imorgon kommer hela familjen, så då får jag en eller två riktiga klappar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 (redigerad) Kom på att jag gav bort lite kort på mig själv till farmor också Edit: Fick också långkalsoner Redigerad 25 december, 2010 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Långkalsonger 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 (redigerad) Fick lite praktiska grejer till flytten. Skålar, salladsgafflar, filt, hängare, ugnsformar och lite krafs. Edit: Gav bort hörlurar, choklad, musik, serietidning. Redigerad 25 december, 2010 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Fick: En bok, lite hygienprylar, benvärmare, pengar, en motherfucking TV!!!!!11 Förvånadsvärt användbara prylar i år! Tror inte någon minns mitt whine om förra årets julklappar, men kan säga att jag inte brukar få saker jag faktiskt har någon större nytta av. Tv'n kom som en chock, min kära mor kom hem med en gigantisk kartong med en sprillrans ny platt-tv för några veckor sedan. En tidig julklapp, sa hon! Brukar få påkostade saker av henne annars också, vi är en fattig familj men morsan brukar alltid spara ihop till en extra fin julklapp eftersom jag nästan aldrig får något påkostat annars. Skillnaden är att jag brukar önska mig något specifikt, även om jag på senare år sagt "inget", eller "pengar" när hon frågat om vad jag vill ha. Väldigt mäktigt när man plötsligt får BÅDE en tv OCH pengar! Gav: En hel del småsaker, står redan i en annan tråd dock! Har haft uselt med pengar denna julen, känns lite tråkigt när man bara kan ge bort pyttegrejer. Bortser man från mammas present så fick jag ju dock mest småsaker tillbaka, så det är väll relativt jämnt trots allt. Delade även presenter med två vänner, varav den ena är Sikorka! Fick ett paket fyllt med roliga och rätt oanvändbara grejer Tablettaskar, tändstickor, ett gummiband och en chokladpeng är exempel på vad som fanns i hans paket! Tackar och bockar för det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 (redigerad) Fick: Globalkniv för grönsaker Ulltröja Cykellås Pepparkvarn Sängöverkast Vinterkängor och så 10 000kr av mor och far... och en laptop av valfri sort... Gav: Mixerskål till ena systern Några böcker till den andra Kokbok till mamma Soppslev och en historisk roman till pappa BRA UTDELNING!!1 Redigerad 25 december, 2010 av The Dude 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 (redigerad) Strumpor, deo, en skjorta, en ask choklad, en cd-skriva, hudvårdsprodukter samt lite pengar till tangentbord och laptop. Jag är nöjd! Har svårt att önska mig dyra (laptop, mobil t.ex.) saker när jag har egen inkomst. Redigerad 25 december, 2010 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Fick: och så 10 000kr av mor och far... och en laptop av valfri sort... 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 In-fucking-deed. Inte illa pinkat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Det märks på julklapparna mer och mer för varje år att man har blivit vuxen, det känns inte så viktigt längre. Nu önskade jag mig faktiskt inget i år. Men i alla fall så fick jag: -en regn/vind-jacka av min far, som jag kan ha när jag går på fjälltur. -en snygg morgonrock av min mor. Jag har redan en så jag kanske lämnar den här. -en halsduk från mor. -ett nödbatteri som man kopplar in till bilbilbatteriet ifall det tar slut av syster med fästman. -något okänt av farmor, glömde hennes paket hos en kompis. Men antagligen ett ljusstake eller schampo. Jag gav: -fyra filmer till min far(Slumdog., Valkyria, The Darjeeling Limited och Benjamin Button ) -ett magnetarmband att för att hålla fast spikar till min far. -en jättesnygg designad plåtburk till min mor (ganska dyr faktiskt hehe) -serien damernas detektivbyrå till mor. -fotspa-maskin till syrran och hennes fästman. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 (redigerad) Inte illa, dude! Fick: Balla strumpor En axelväska En bärbar hårddisk Ett gäng bra böcker En kökskniv Vinöppnare Fanny & Alexander på DVD Lovikavantar En grymt snygg kuk duk. Gav: En tavla med Ryscard Kapuscinski till mor En gammal metallreklamskylt för Guinnes till far Rocky-boxen till bror En symaskin i miniatyr från 30-talet och Den ofrivillige monarken till flickan Redigerad 25 december, 2010 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 och så 10 000kr av mor och far... och en laptop av valfri sort... BRA UTDELNING!!1 I'm sensing sarcasm...and I like it. Slutar aldrig förvånas över hur bortskämda vissa är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Massor med kläder (Som var faktiskt snygga den här gången! ) 200 kr Lacoste parfym och Lacoste deo Mössa från syrran direkt från Skottland och ett antal pengar från far min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 (redigerad) I'm sensing sarcasm...and I like it. Slutar aldrig förvånas över hur bortskämda vissa är. Alltså, jag fick faktiskt 10 000kr och lov att beställa en laptop. Vet att det är jäkligt mycket julklappspengar men mina föräldrar har det stabilt ekonomiskt och vill dela med sig till sina barn. Jag är bara oerhört tacksam för det. Datorn är väl lite av en gråzoonsaffär, får den av deras kontor och man sparar ju väldigt mycket på att göra så (jag jobbar där lite ibland). De tycker sig ha råd att förse barnen med datorer, mobiler och dylikt och jag tackar såklart inte nej! Redigerad 25 december, 2010 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Alltså, jag fick faktiskt 10 000kr och lov att beställa en laptop. Vet att det är jäkligt mycket julklappspengar men mina föräldrar har det stabilt ekonomiskt och vill dela med sig till sina barn. Jag är bara oerhört tacksam för det. Datorn är väl lite av en gråzoonsaffär, får den av deras kontor och man sparar ju väldigt mycket på att göra så (jag jobbar där lite ibland). De tycker sig ha råd att förse barnen med datorer, mobiler och dylikt och jag tackar såklart inte nej! Okay then. '!!11' på slutet fick mig att anta att du var ironisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Fick: iPhone 4 (Jag fick den för en månad sedan ungefär, men den räknades som en julklapp) Ett underställ som jag kan ha när jag går långa promenader med hunden Varma strumpor som jag kan ha till mina skitkalla ökenkängor när jag går långa promenader med hunden. Biljett till Mogwai på Trädgårn i april Presentkort på HM, fyllt med 300 kr. Det blir några fina tröjor under rean! Over there - hela serien. Jag har aldrig hört talas om den innan men den handlar tydligen om någon grupp soldater under Irakkriget. Gav: EITS-skiva till mina föräldrar The Shins-skiva till min mor En slips till min far, så att han ska ha en större anledning till att ha skjorta under kavajen istället för en smutsig t-shirt En cardigan till min lillebror Ett set mjuka stålsträngar till min storebror Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 (redigerad) Mina Julklappar 2010 Jag Fick Spel Ett PSP 3000 GTA: Chinatown Wars till PSP Böcker Nostradamus Försvunna Profetior, Mario Reading Scar Tissue, Anthony Kiedis (är inget stort Red Hot Chili Peppers fan, men det visste ju inte mamma ) Nationalencyklopedin band 2 A-B Pengar 500 kr av mamma 500 kr av en vän till familjen Totalt 1000 kr att spendera på skit Övrigt En plånbok i svart skinn Jag Gav Till Mamma En pjamas i flanell (som dock var för liten, så den ska jag åka in och byta till en större storlek Till Pappa Filmen Nowhere Boy (pappa älskar John Lennon OTROLIGT mycket) Redigerad 25 december, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts