eXotic Skrivet 17 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 De kollar inte, vill du känna dig hederlig kan du ju regga. Men då så. Jag är inte den som är rädd för att pressa reglerna. Men vad säger du om inlägget jag skrev innan? Ska jag ha det som det är, eller ska jag göra något byte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Woops, blev inskyfflad till Fri frakt-inlägget så jag såg inte ditt. Skärmen är samma sak fast med LED, står du ut med det högre priset är det bara att köra. Angående minnena kan du köpa 1333MHz, prestandaskillnaden är nästan inte mätbar och de är 200 kr billigare. Dessutom måste du manuellt ändra hastigheten i BIOS om du vill köra schnappare än 1333MHz (då det är standard). Vill du ha ett moderkort som finns i lager så finns MSI P67A-C45. Vill du ha ett chassi med lite fler fläktplatser så finns Cooler Master Gladiator 600. Eftersom det har fler hål läcker det mer ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Woops, blev inskyfflad till Fri frakt-inlägget så jag såg inte ditt. Skärmen är samma sak fast med LED, står du ut med det högre priset är det bara att köra. Angående minnena kan du köpa 1333MHz, prestandaskillnaden är nästan inte mätbar och de är 200 kr billigare. Dessutom måste du manuellt ändra hastigheten i BIOS om du vill köra schnappare än 1333MHz (då det är standard). Vill du ha ett moderkort som finns i lager så finns MSI P67A-C45. Vill du ha ett chassi med lite fler fläktplatser så finns Cooler Master Gladiator 600. Eftersom det har fler hål läcker det mer ljud. Okej, sådär då. Jag vill gärna ha datorn fort så jag bytta ut de komponenter som inte fanns i lager, mot lagerprodukter. Jag bytte även chassit. https://www.inet.se/kundvagn/visa/127640/resultat Tack så mycket för all hjälp, allihopa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2011 Här går det undan minsann! Fick ett sms under min matematikföreläsning där det stod att mina grejer höll på att packas. Fick sedan ett mail tjugo i elva att alla grejer är skickade! Vågar man hoppas på att det är här imorgon? Det är för mycket begärt nästan, men senast torsdag borde det ju ha kommit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 18 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2011 Vågar man hoppas på att det är här imorgon? Det är för mycket begärt nästan, men senast torsdag borde det ju ha kommit! Så länge Posten inte har några konstiga rutiner lokalt får du grejerna imorgon. Saker som skickas före ~17 kommer fram nästa dag, förutsatt att man bor söder om Gävle (har jag för mig). Har beställt saker på eftermiddagen från Inet i Göteborg och hämtat ut dem ~20 timmar senare i Dalarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2011 (redigerad) Så länge Posten inte har några konstiga rutiner lokalt får du grejerna imorgon. Saker som skickas före ~17 kommer fram nästa dag, förutsatt att man bor söder om Gävle (har jag för mig). Har beställt saker på eftermiddagen från Inet i Göteborg och hämtat ut dem ~20 timmar senare i Dalarna. Alright! Tur att jag slutar tidigt imorgon, mycket tid att bygga och utforska på! Plus lite ledighet på fredag. Mums! Redigerad 18 januari, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2011 Fan vad najs det är med nya datordelar! Inte för att jag har några på väg själv, men jag blir fan taggad av att bara läsa att du får dina snart, eXotic! NY DATOR FÖR FAN, TAGGA! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2011 (redigerad) Fan vad najs det är med nya datordelar! Inte för att jag har några på väg själv, men jag blir fan taggad av att bara läsa att du får dina snart, eXotic! NY DATOR FÖR FAN, TAGGA! Jag har svårt att bestämma mig för om du är ironisk eller inte. Jag var i alla fall astaggad, men jag fick inte hämta ut den idag så nu är jag bara sur. :/ Edit: Nu fick jag sms om det sista paketet. Jisses! Synd bara att jag inte har möjlighet att ta mig dit nu då ingen bil är hemma, plus att jag måste studera matte så jag kommer inte ha tid att bygga den ändå. Redigerad 19 januari, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2011 Jag var inte ironisk. Hoppas du får bygga'n snart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2011 Idag började bygget! Orkade bara pilla dit alla komponenter då jag dels började rätt sent och dels gjorde många nybörjarmisstag. Imorgon ska jag dra kablar och fixa ihop allt, sedan får vi hoppas att jag inte förstört den under hopplocket och att den fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2011 Färdig! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
retardpådatorer Skrivet 20 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2011 Namnet jo det säger ganska mycket... men ingen som kan hjälpa mig eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2011 jo det säger ganska mycket... men ingen som kan hjälpa mig eller? Kolla så att du inte har något emuleringsprogram på datorn. T e x Daemon Tools, CloneDVD, Nero osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
retardpådatorer Skrivet 27 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2011 Kolla så att du inte har något emuleringsprogram på datorn. T e x Daemon Tools, CloneDVD, Nero osv. hur kollar jag det?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2011 hur kollar jag det?? Ptja... Kontrollpanelen -> Lägg till/ta bort program, gå igenom listan. Nu får vi sluta smutsa ner eXotics fina tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
retardpådatorer Skrivet 28 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2011 Ptja... Kontrollpanelen -> Lägg till/ta bort program, gå igenom listan. Nu får vi sluta smutsa ner eXotics fina tråd. okej tack och sorry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts