SilentViper Skrivet 26 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2011 Då var det som jag trodde gillade inte direkt klass systemet i Oblivion då jag använde nästan aldrig mina major skills det kanske vart heavy/light armorn som man använde mest och svärdet sen resten av sina major skill rörde man inte. Så jag tror jag kommer gilla detta system bättre man lvlar upp de skills man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 27 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2011 Då var det som jag trodde gillade inte direkt klass systemet i Oblivion då jag använde nästan aldrig mina major skills det kanske vart heavy/light armorn som man använde mest och svärdet sen resten av sina major skill rörde man inte. Så jag tror jag kommer gilla detta system bättre man lvlar upp de skills man vill. Samma här. När jag skapar en ny karaktär i Oblivion, oavsett ras eller klass, väljer jag alltid samma major skills. Heavy armor, blunt, blade, restoration osv osv eftersom det är dem jag använder mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 27 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2011 Samma här. När jag skapar en ny karaktär i Oblivion, oavsett ras eller klass, väljer jag alltid samma major skills. Heavy armor, blunt, blade, restoration osv osv eftersom det är dem jag använder mest. Sen är det ju drygt att man väljer just 7 stycken av major skill då jag oftast använder bara heavy armor,blunt,blade och dem tre sista skippar jag för jag vet att jag inte kommer ha nytta för dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 5 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2011 En riktigt trevlig intervju med Todd Howard! http://www.gameswelt.tv/19748/the-elder-scrolls-v-skyrim/video-interview-mit-todd-howard.html När man smyger så kommer ögat på skärmen som visar om man är gömd eller ej att öppnas långsamt när nån ser en istället för att man blir upptäckt på 1 sekund som förut Ta sig genom berg är inte som förr när man bara sprang upp för en lång backe utan det kommer ta tid och vara en utmaning Laga mat är som alchemy nu med en egen meny med ingredienser där man lägger ihop olika saker för att skapa rätter Dom har nu tänkt mer på vad alla djuren/monsterna hör hemma, så det finns speciella områden som dom bor på~ 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Jag ser inte bilden. :/ Försökte kopiera adressen, men jag kom bara till lite webkod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Jag ser inte bilden. :/ Försökte kopiera adressen, men jag kom bara till lite webkod. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Uuh, nice! Det är lite Rockstar känsla över det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2011 Lite mer info om spelet hästar kommer finnas och nu kommer inte vakterna veta om du begår ett brott som i Oblivion fort du gjorde nåt i en stad så visste alla vakter det. Eller om du skulle sno en sak och sen kommer vakterna sen kommer det va över 60.000 dialoger från olika röst inspelningar FZ The Elder Scrolls V: Skyrim är av rollspelsfantaster kanske en av årets absolut mest efterlängtade titlar. I senaste Official Playstation Magazine har mer information röjts (via PC Gamer) med allt vad dialog, drakar, hästar och vakter kan innebära. För det första - hästar är nu bekräftade. Mer intressant är kanske ändå att mer än 60 000 rader inspelad dialog kommer kunna upplevas. Denna gång av bra mycket fler röstskådespelare än sist. Vakter är denna gång inte del av någon gigantisk myrkoloni och vet inte längre intuitivt att du begått något brott. I exempelvis The Elder Scrolls IV: Oblivion visste alla vakter - omedelbart - så fort du upptäckts utförandes något brott i världen. Nu delas det in i regioner, för att det rimligtvis inte kan vara så att alla vakter faktiskt vet allting. Det finns oändligt med drakar i spelet, och de kommer anfalla dig slumpmässigt. Värt att notera är att om du skadar en drake tillräckligt förlorar den sin flygförmåga, och logik 101 säger att det är lättare att hugga med yxa på någon som är på marken än någon som flyger. Bekräftade gillen i spelet är tjuvarnas, magikernas, krigarnas och "the Dark Brotherhood", och denna gång kommer deras storys inte vara helt avskilda från huvudstoryn, utan de kommer på olika ej nämnda sätt löpa samman. Spännande. Ett släpp är att vänta 11 november till Windows, Xbox 360 och Playstation 3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 5 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2011 Härligt att Dark Brotherhood får större utrymme i Skyrim. Deras questline i Oblivion var riktigt kul och intressant! Älskar att smyga runt och lönnmörda! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 7 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2011 http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-elder-scrolls/714852 Herrejävlar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 7 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2011 http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-elder-scrolls/714852 Herrejävlar... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2011 http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-elder-scrolls/714852 Herrejävlar... Herre Gud min skapare... jag är frälst. Sitter och gapar just nu och vet inte vad jag ska göra. Oj oj oj, det här kommer bli något vi aldrig sett förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2011 (redigerad) Har bara tre saker att säga 1: Tror det vart lite blött i shortsen 2: Let the hunt begin! 3: Detta kommer bli klart årets mest efterlängtade spel! Redigerad 7 juni, 2011 av SilentViper 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2011 (redigerad) http://www.youtube.com/watch?v=MjbfLaOjgzg Redigerad 8 juni, 2011 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 8 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2011 Min hype inför Skyrim slog i taket efter att ha sett det på E3. Sidenote: hoppas, hoppas, hoppas att de har kvar de förgiftade äpplena från Oblivion som man kunde byta ut mot vanliga i ett random värdshus och se hur gästerna trillade av pinn, en efter en... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2011 FZ har släppt en förhandstitt Skyrim var en intressant läsning speciellt nu att man kommer kunna hugga ved och tjäna lite extra pengar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 FZ har släppt en förhandstitt Skyrim var en intressant läsning speciellt nu att man kommer kunna hugga ved och tjäna lite extra pengar på. Underbar läsning! Det jag gillar mest med Skyrim (förutom den otroliga friheten) är nog att inspirationen är tagen från Norden, och vikingarna! Jag älskar vikingarna och deras kultur (nu snackar vi inte Christer Sjögren, utan Harald Hårdråde). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 28 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 Jag vet inte om något är sagt om det men jag hoppas att de kostat på sig fler röstskådespelare till Skyrim än de gjorde till Oblivion.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 Jag vet inte om något är sagt om det men jag hoppas att de kostat på sig fler röstskådespelare till Skyrim än de gjorde till Oblivion.. Det är väl redan bekräftat har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts