Vice. Skrivet 3 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2012 (redigerad) Hur sätter man magi på vapen? Solugems eller vad det heter? Fattar inte det? Har en tvåhandsyxa som ger damage 98 men tänker att den kan bli fetare med nån magi. Hur gör jag då? Och jag spelade bara oblivion typ 5 minuter sen tröttnade jag och sålde det. är det lika jävla bra som skyrim? Värt att köpa igen kanske Redigerad 3 juli, 2012 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 4 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2012 Hur sätter man magi på vapen? Solugems eller vad det heter? Fattar inte det? Har en tvåhandsyxa som ger damage 98 men tänker att den kan bli fetare med nån magi. Hur gör jag då? Och jag spelade bara oblivion typ 5 minuter sen tröttnade jag och sålde det. är det lika jävla bra som skyrim? Värt att köpa igen kanske enchanting. Hitta ett vapen som har någon kul magi. (Vi tar till exempel nu Fire damage.) Ha sönder det på ett enchant table för att lära dig magin så du kan sätta det på andra vapen. Då hittar du ett soul gem (Grand/black soul gem är att föredra.) Då tar du din yxa och ditt soul gem och går till enchant bordet och fixart! Välj vapen, välj gem, välj magi. Så ser du sluteffekten sen. Ju högre skill du har i Enchanting desto bättre blir effekterna. Perks boostar också. Finns potions som boostar din enchanting också ^^ @Oblivion. Jag gillade Oblivion lika mycket som Skyrim om inte mer. Ge spelet en chans när du känner dig "klar" med Skyrim. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2012 Oblivion var kul ett tag sen tröttnade man med alla dessa jävla oblivion gates (tackar ännu för modden som tog bort dem) Finns så jäkla lite att göra i spelet Skyrim har dubbelt så mycket mer att fördriva sin tid med. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2012 Vad var oblivion gates? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 5 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2012 Vad var oblivion gates? Eftersom du endast spelade tutorial-delen så fick du aldrig stöta på en. Portaler till Oblivion. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2012 Hej! Har en fråga om Barbas. Man gör ett uppdrag med honom där man skall hämta en yxa. I slutet väljer man om man vill halshugga honom och behålla yxan eller lämna i från sig yxan och låta honom leva. Men oavsett så förlorar man honom.(?) Kan man inte behålla honom efter uppdraget? Kan ju vänta med uppdraget, men är det värt att vänta med uppdraget? Finns det några kommande fiender som är så pass svåra att han är bra att ha? Hittils har fienderna varit ganska lugna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 8 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2012 Hej! Har en fråga om Barbas. Man gör ett uppdrag med honom där man skall hämta en yxa. I slutet väljer man om man vill halshugga honom och behålla yxan eller lämna i från sig yxan och låta honom leva. Men oavsett så förlorar man honom.(?) Kan man inte behålla honom efter uppdraget? Kan ju vänta med uppdraget, men är det värt att vänta med uppdraget? Finns det några kommande fiender som är så pass svåra att han är bra att ha? Hittils har fienderna varit ganska lugna. Jag föreslår den här sidan när du stöter på ett problem, The Elder Scrolls Wiki. Där kan du även få reda på bakgrundshistoria om olika karaktärer, som Barbas som har varit med i tidigare TES-spel. Och nej, du kan inte behålla honom oavsett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2012 Jag föreslår den här sidan när du stöter på ett problem, The Elder Scrolls Wiki. Där kan du även få reda på bakgrundshistoria om olika karaktärer, som Barbas som har varit med i tidigare TES-spel. Och nej, du kan inte behålla honom oavsett. http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Skyrim Jatack. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2012 Hej! Har en fråga om Barbas. Man gör ett uppdrag med honom där man skall hämta en yxa. I slutet väljer man om man vill halshugga honom och behålla yxan eller lämna i från sig yxan och låta honom leva. Men oavsett så förlorar man honom.(?) Kan man inte behålla honom efter uppdraget? Kan ju vänta med uppdraget, men är det värt att vänta med uppdraget? Finns det några kommande fiender som är så pass svåra att han är bra att ha? Hittils har fienderna varit ganska lugna. Vice du kan köpa en hund i markarth precis utanför bland hästarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2012 (redigerad) Vice du kan köpa en hund i markarth precis utanför bland hästarna. Inte en odödlig en... Redigerad 8 juli, 2012 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2012 Om man missar en trofeem kan man spela om spelet med alla vapen man har nör man klarat spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2012 Inte en odödlig en... Vice enkelt svar skippa lämna in questet då. Btw läste du stells post o Xersizes? Du har fullt med svar på dina frågor där 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2012 Kan ni tipsa om någon bra affär? Jag säljer i princip bara saker i general store i whitrun, där jag har mitt hus. Men de har i princip inga pengar. Max 2000 gold. Så jag får alltid bära omkring på dyra vapen och rustningar. Dessutom köper de inte sådana där magiska stavar. Så gärna tips på affärer som är större och har mer pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2012 Köp huset i Whiterun för 5000 guld och förvara sakerna i kistan på övervåningen tills du kan sälja dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2012 Köp huset i Whiterun för 5000 guld och förvara sakerna i kistan på övervåningen tills du kan sälja dem. Det har jag. men jag har mycket saker, dyra saker. Och oftas kan jag bara sälja en sak sen är deras penagr slut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2012 Kan ni tipsa om någon bra affär? Jag säljer i princip bara saker i general store i whitrun, där jag har mitt hus. Men de har i princip inga pengar. Max 2000 gold. Så jag får alltid bära omkring på dyra vapen och rustningar. Dessutom köper de inte sådana där magiska stavar. Så gärna tips på affärer som är större och har mer pengar. Vice om du nu inte läste min post för nån sida bak så hugg lite ved kanske 1-3 timmar om du orkar så ska du se att du får pengar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 11 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2012 Kan ni tipsa om någon bra affär? Jag säljer i princip bara saker i general store i whitrun, där jag har mitt hus. Men de har i princip inga pengar. Max 2000 gold. Så jag får alltid bära omkring på dyra vapen och rustningar. Dessutom köper de inte sådana där magiska stavar. Så gärna tips på affärer som är större och har mer pengar. Det finns 3 smedar i Whiterun också. Den första som du ser när du går in igenom main gate är två. En utomhus och en inomhus. Båda har 1000 each tror jag. Sen finns ju Eorlund uppe ovanför Companions =) Finns även en General shop och en smed i Riverwood som inte alls är långt ifrån. Där har du 6 affärer. Om du behöver fler, Åk till andra städer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2012 Det finns 3 smedar i Whiterun också. Den första som du ser när du går in igenom main gate är två. En utomhus och en inomhus. Båda har 1000 each tror jag. Sen finns ju Eorlund uppe ovanför Companions =) Finns även en General shop och en smed i Riverwood som inte alls är långt ifrån. Där har du 6 affärer. Om du behöver fler, Åk till andra städer. Tack! Tänkte köra daedric quest men kan det hindra/stoppa/förstöra andra quest? Läste ntt om det på wikian men hittar inte det nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2012 Tack! Tänkte köra daedric quest men kan det hindra/stoppa/förstöra andra quest? Läste ntt om det på wikian men hittar inte det nu? http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Daedric_Quests_(Skyrim) there ya go 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2012 http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Daedric_Quests_(Skyrim) there ya go Tack men funkade inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts