Renard Skrivet 26 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2011 JAG LÄNGTAR IHJÄL MIG!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2011 Här finns även ett gäng scannade sidor från GameInformer. http://www.thenexusforums.com/index.php?/topic/286233-skyrim-gi-scans/page__st__70 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2011 Kommer mer info nu taget från FZ En massiv informationsexplosion från Bethesdas likaledes massivt efterlängtade Elder Scrolls V: Skyrim har dykt upp på nätet. Nedan listar och sammanfattar vi precis allt nytt du behöver veta. Nytt för Skyrim är att du inte behöver välja ett specifikt yrke under spelets inledning. Istället kan alla karaktärer satsa på vilka färdigheter som helst och det udda tilltaget beskriver seriens skapare Todd Howard som ett mer "elegant" spelsystem än tidigare. – Vad vi märkte i Oblivion var att du börjar spelet, väljer din ras och spelar en stund, säger Howard. – Vår [ursprungliga] idé var att låta dig spela en stund och testa på ett par färdigheter och sen beroende på hur du spelar... låta en av karaktärerna fråga dig "Okay, vilket yrke vill du ha? Här är min rekommendation baserat på hur du spelat." – En del av vår tankeprocess handlade då om vad som skulle hända om den killen aldrig frågade det. Jag var helt nöjd redan innan dess, jag bara spelade spelet och färdigheterna steg. Så vi tog helt enkelt bort det. Du bara spelar och dina färdigheter ökar medan du spelar och ju högre färdigheter desto mer påverkar det ditt levlande. Så det är ett riktigt, riktigt trevligt och elegant system som mer eller mindre självbalanserar sig självt. Enligt Howard gör det nya systemet också att spelarna inte blir fastlåsta med karaktärer de inte längre vill ha, och att de därför inte längre tvingas börja om från början för att byta spelstil. – Folk spelade ofta [i Oblivion] i ett par tre timmar och tänkte sedan "Åh, jag valde fel färdigheter, jag måste börja om." De var inte nödvändigtvis arga över det men för oss som skapar ett spel tänker man... "finns det ett sätt vi kan lösa det på? Finns det ett bättre sätt att göra detta på?" Och vi tror vi hittat lösningen. Världen * Windhelm heter den största staden, som också är en plats med många Imperial Guards. Där finns ett spektakulärt palats. * The Bard's College ligger i norra Solitude, vilket är en livfull hamnstad med mycket kultur. * Bleak Falls Barrows är namnet på en uråldrig dungeon tillhörandes Nord-rasen. Däri finns en flod och trädrötter som kommer ut genom taket. * Minst 120 bekräftade dungeons där alla områden blir unika. Varje dungeon designas av hela åtta designers, att jämföra med Oblivion där bara en person gjorde en dungeon. * Hela världen är handgjord. Vissa delar av Oblivion var genererat landskap men detta är alltså helt borta i Skyrim. * Vissa dungeons innehåller helt unika pussel som inte återfinns någon annanstans. * Snöeffekterna är dynamiska och landskapen formas realistiskt utefter hur mycket snö som faller. Spelsystem * Stealth-perk minskar ljudet av dina fotsteg. * Telekinesis-färdigheten återvänder. * Agility kräver inte längre konstant springande eller hoppande för att levla. * Olika Dragon Shouts kan läras genom att hitta uråldriga texter skrivna på väggarna i Nord-dungeons. Shouts kan levlas upp och utvecklas. * När du dödar en drake kan du absorbera dess själ och lära dig ett nytt dragon shout. * Dragon shout-tekniken "Unrelenting Force" knuffar allt iväg allt framför dig så det åker bakåt. * Dragon shouts har olika cooldowns beroende på vilken du använder. Vargar, lol * Fiendens artificiella intelligens ska ha förbättrats. Ett exempel är vargarna som håller sig inuti sin håla men går ut för att jaga ett par gånger om dagen. Om de dödar ett djur stannar de kvar och vaktar bytet om spelaren närmar sig. De kan också förfölja eller attackera om du ger sig in på deras område. Elder Scrolls V: Skyrim släpps till pc, Xbox 360 och Playstation 3 den 11 november. Kan inte längta tills man får spela detta spel hypad till max Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 8 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 8 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2011 I lol'd Blev ännu roligare eftersom det är exakt så där en klasskamrat till mig reagerar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2011 Vissa gamla, vissa nya... http://skyrimguild.com/wp-content/uploads/2011/02/Wolves.pnghttp://skyrimguild.com/wp-content/uploads/2011/02/Walking-in-Town.pnghttp://skyrimguild.com/wp-content/uploads/2011/02/Stealth-Kill.pnghttp://skyrimguild.com/wp-content/uploads/2011/02/In-a-Cave.pnghttp://skyrimguild.com/wp-content/uploads/2011/02/Glass-Mace-in-a-Dungon.pnghttp://skyrimguild.com/wp-content/uploads/2011/02/Fighting-a-Dragon-1.pnghttp://skyrimguild.com/wp-content/uploads/2011/02/Conan-vs-the-undead.pnghttp://skyrimguild.com/wp-content/uploads/2011/02/skyrim_011.jpghttp://skyrimguild.com/wp-content/uploads/2011/02/skyrim_006.jpghttp://skyrimguild.com/wp-content/uploads/2011/02/skyrim_001.jpg 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2011 http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110219/nya-elder-scrolls-v-skyrim-detaljer-avslojade * 'Magnetism' is used to prevent friendly fire in combat, by slightly 'pulling' your attacks towards enemies * Some, apparently unique, enchanted weapons will have "concealed" effects. You won't know what those are until you try the weapon. * You cannot block if you have a sword in one hand, and a spell in another. Only players wielding two-handed blades or sword and shield can use block. * The Spell Shield effect returns. * Taverns will play a large role in the game. You will be able to overhear people's conversations, start quests, acquire information, and much more. * They mention breaking and entering to find out more about people, but I'm not sure as to what extent * "Because of the open world set up you can even progress by snooping around - following people, looking out for strange behaviour and even some light breaking and entering". * Quest givers can give you more or less information about their quest depending on their disposition towards you. * One dungeon is called 'Bleak Falls Barrow', and it is inhabited by the Draugr (the undead Nord warriors we first met in Bloodmoon). As you proceed through the dungeon, you'll eventually encounter a 'ghostly dragon priest', and eventually the dungeon boss, a giant 'Frostbite Spider'. It is said the dungeon is 'terryfing'. * The quest to Bleak Falls Barrow is given to you by a shopkeeper called Lucan, whose priceless Draconic family heirloom (a golden claw) was stolen recently. * Several new spell effects, including "Ice Trap" (only triggered when an enemy walks over it), "Circle of Protection" (push the enemies in your vicinity away), "Fury" (make enemies fight each other), and so on. * One of the finishing moves involves "plunging your sword into your enemy's chest", coupled with gurgling death noises. * The 'free-form' activities you can perform include cooking, woodcutting, mining and metalwork. * A Dragon Shout that slows down time (a la Bullet Time) is mentioned. * Some Dragon Shouts are found in dungeons. * There's a city called Riverwood. It is described as 'A smattering of timber buildings, including a sawmill'. * Radiant Story is in part inspired by the random encounters in Fallout 3. * The game apparently looks amazing in motion, with great environment effects such as the wind making the water swirl and making waves. * It is possible to raise all skills to 100 but not possible to get all perks. * The death of the King of Skyrim has sparked a civil war in the country. * Dragon encounters aren't scripted. If one comes across a town in its travels, it might decide to attack it without warning. This may or may not involve setting it ablaze. * It talks about the improvement of NPC's and Radiant AI. * Every big settlement is unique. The city of Markarth Side, for example, is set into "dramatic stone cliffs, with buildings teetering on the end of sheer drops." * Haarfingar is said to be home to the largest trading port in Skyrim. * The game apparently includes 'meteorogical effects': clouds gathering around mountaintops, etcetera. * The glorious return of the Dwemer ruins is once again confirmed. * One of the cities in Skyrim will apparently be heavily inspired by the Dunmer (Dark Elves), and may even be a full-fledged Dunmer settlement. * They're trying to go back to the "eccentricity" of Vvardenfell. Every Nord faction will have their own customs, colors, and so on. * The economy of the game is better developed than in Oblivion. If you destroy a city's means of income (for instance, their crops) they'll need to buy crops from another nearby city, and prices in the city will go up. * Archers can 'hold their breath' while aiming. This consumes stamina, but gives the archer a better chance of hitting the enemy. * A wounded dragon has a chance of crashing into the ground. * You can cut dialogue short by walking away from the NPC. * Dragon Shouts are assigned to the R3-button on the PS3 gamepad. * Not every NPC will have a complete set of dialogue like in Oblivion. It'll be more like in Fallout 3, where only the 'important' NPC's have anything substantial to say. An interview with Todd Howard in the same magazine gives us some more info (some of this may be badly translated, so don't immediately believe everything you see here). * Quests can influence each other. Quest A may be changed for you because you completed Quest B beforehand. * Quest givers now give more detailed instructions, in a style that's apparently akin to Morrowind. They might even escort you to the road, to show you where to go. * The game has 120 unique dungeons, worked on by 8 designers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 23 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2011 Ingame bilder klockan 16:00 Imorgon!! http://www.bethsoft.com/elder_council_wallpaper/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 (redigerad) http://www.youtube.com/watch?v=vizKJt3YGMM&feature=feedu Redigerad 24 februari, 2011 av Pixiegnom 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 GE MIG GE MIG! Kan fan inte längta verkar sjukt nice verkar bli bättre än Oblivion och Fallout New Vegas fast man ska ju inte gämnföra dem då det är två olika spel. Hoppas på nå demo till detta ska lätt köpa detta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 Jag har fått tillbaka hoppet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 vizKJt3YGMM&feature=feedu Jag tror min penis fick gåshud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 (redigerad) Det här spelet är ett köp! <3 Redigerad 24 februari, 2011 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 24 februari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 Underbart trailer! Kan det inte vara November snart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 Det här spelet är ett köp! <3 Helt klart!! Jag tänker inte ladda ner det, och jag kommer personligen jaga ner varenda en som laddar hem spelet! Det skola köpas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 Jag tror jag just dog och såg en del av himmelriket... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 Så jävla sjuk trailer! Synd bara att man inte kan slåss med drakarna, för det är väl på det viset va? Hade varit asballt att ha en drake vid sin sida när man begav sig ut i strid, eller kanske till och med kunna ha en som mount istället för häst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 Hade inte ens hört talat om det här spelet förut men lagomt pörrigt det såg ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 Så jävla sjuk trailer! Synd bara att man inte kan slåss med drakarna, för det är väl på det viset va? Hade varit asballt att ha en drake vid sin sida när man begav sig ut i strid, eller kanske till och med kunna ha en som mount istället för häst. Man ska tydligen kunna kalla på hjälp från andra drakar. Hur och när det fungerar vet vi dock inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 27 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2011 Bara jag som inte sett denna map förut? http://www.skyrim.pl/galeria/obrazy/201713skyrim_map.jpg Världen blir nog rätt stor ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.