I lol Skrivet 18 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2011 Går det att fånga själar utan att använda spells? Jag kör nämligen som en warrior och använder därför inte magi alls och säljer alla spells jag hittar. Är lite kluven till det här med enchanting, det kanske är lite för mycket hokus pokus för min karaktär. Jajjamen, går att köpa ett vapen med en soultrap enchant och disenchanta och lägga på ett bättre vapen om man så vill. Eftersom jag kör lite med "WoW-warrior taktiker", så brukar jag själv ha ett shield och 1h till hands. Skölden med resistanser mot magi och svärdet med soultrap enchanten. Om man inte överhuvudtaget använder magi så behöver man bara lägga ut 1h vapnet på 1,2,3,4 .. eftersom karaktären automatiskt tar fram det senaste man använde i offhand. Enchanting är inte mer hokus pokus än vad man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 18 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2011 Går det att fånga själar utan att använda spells? Jag kör nämligen som en warrior och använder därför inte magi alls och säljer alla spells jag hittar. Är lite kluven till det här med enchanting, det kanske är lite för mycket hokus pokus för min karaktär. Man hittar titt som tätt vapen som är något i stil med "If target dies within x seconds, fills a soul gem." Då tycker jag du ska ha sönder det i enchantern. sen sätta det på ditt primary vapen. sätt det på 1 sekund så får du många slag innan den behövs fyllas igen Det var så jag samlade soul gems! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 18 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2011 Går det att fånga själar utan att använda spells? Jag kör nämligen som en warrior och använder därför inte magi alls och säljer alla spells jag hittar. Är lite kluven till det här med enchanting, det kanske är lite för mycket hokus pokus för min karaktär. Man klarar sig helt okej utan att enchanta sin utrustning, men det finns ju absolut fördelar med att göra det (som i de postade exemplen i tråden). Dock har jag spelat två karaktärer varar den ena är en warrior level 35 och den andra en mage i level 20, jag har inte enchantat utrustningen själv på någon av dem, men det har funkat bra ändå med redan existerande utrustning som man får av quests alt. smithing. Så om man inte orkar sätta sig in i det är man inte tvungen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 23 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2011 jävla boost i fps jag fick i skyrim efter nvidia drivrutin beta 290.53 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 23 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2011 Extra Hotkeys Glad jag är nu, den gör så att man kan använda ' ALT+ / 9, 0, F1, F2, F3...-F9. som hotkeys.' Med lite förståelese så kan man också ändra dem till vad man vill. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 23 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2011 Extra Hotkeys Glad jag är nu, den gör så att man kan använda ' ALT+ / 9, 0, F1, F2, F3...-F9. som hotkeys.' Med lite förståelese så kan man också ändra dem till vad man vill. I love you! Tack för julklappen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Wtf. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Fan får väl ta o spela genom Skyrim knappt kört det sen release får väl bli efter jag har kört ut Mass Effect 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 4 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2012 Det är skitroligt att spela rogue i Skyrim, fast ibland undrar jag ifall vissa NPCs är bakom flötet. Om man råkar få en pil i huvudet och börjar leta efter en förrövare, så kan man fan inte sluta leta efter 30 sekunder och säga "I guess I was just imagining things... derp". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 4 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2012 Wtf. Händer aldrig mig dock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 19 januari, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2012 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 25 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2012 My Little Pony-mod Det kan nog vara bland det mest oheliga jag någonsin sett och någon borde muras in i en vägg för att ha skapat den modden. För övrigt: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2012 (redigerad) Skapade en ny karaktär för ett tag sen efter att ha tröttnat på min krigare; en häxa- och tjuvkhajiit. Och jag måste säga att det är betydligt roligare att spela som det än krigare. För det första så är det lättare att tjäna guld som tjuv (då har jag ändå inte joinat theives guild än) och för det andra så är magi mycket effektivare i strid, dessutom känns det verkligen som man blir kraftfullare allt eftersom man får upp skillsen och går upp i level. Men framförallt känns det som den kombinationen är som gjord för Skyrim då tjuvdelen innehåller mycket utforskande och magidelen drar in än i Elder Scrolls- världens kultur, historia och framförallt religionen mycket mera. Håller för tillfället på med College of Winterhold. Har klarat huvudquesten och utför nu alla sidoquests. Planerar att sen gå med i Theives Guild och sedan The Dark Brotherhood efter det. Redigerad 5 februari, 2012 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2012 Creation Kit är släppt, så spelet har nu officiellt modstöd. Och Valve och Bethesda firar det med en trevlig överraskning. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=7375 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 8 februari, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2012 Undrar hur det går med planerna på att vi konsollspelare också ska kunna använda mods. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2012 Jävlar vad snyggt o coolt en del saker är i denna video. Varulvsbjörnar, husbygge, drakridning, Kinect-skrik, spjut, feta jättar, förmågan att bli en flygande vampyr och en kolossal krabba. Ja, det fanns ingen hejd på Bethesdas idéer under Skyrims så kallade "Game Jam 2011". Utvecklarna spenderade en hel vecka efter att spelet gått guld på att kläcka och förverkliga idéer. Mycket av dessa kan ni se i filmen undertill. Och en lista med alla "drömtillägg" hittar ni under den. – Kan detta vara framtida dlc? Vi vet inte. Kan vi släppa en del av detta gratis? Vi vet inte, säger Todd Howard sådär lagom retsamt och kryptiskt. Vad vill ni helst av allt se i Skyrim-världen framöver? (Och ni får inte säga baklängesflygande drakar. Det har vi redan haft) The Elder Scrolls V: Skyrim Game Jam 2011 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 10 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2012 Jävlar vad snyggt o coolt en del saker är i denna video. GEMIGGEMIGGEMIGGEMIGGEMIGGEMIGGEMIGGEMIGGEMIGGEMIGGEMIGGEMIG! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2012 Hur får man tag i enchant sakerna? Har en massa soul gem och andra gem. Men när man kollar på req så står det att det fattas enchant nånting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2012 Vad fan är det som fattas dårå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2012 Hur får man tag i enchant sakerna? Har en massa soul gem och andra gem. Men när man kollar på req så står det att det fattas enchant nånting. http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Enchanting_%28Skyrim%29 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts