Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Går det att fånga själar utan att använda spells?

Jag kör nämligen som en warrior och använder därför inte magi alls och säljer alla spells jag hittar.

Är lite kluven till det här med enchanting, det kanske är lite för mycket hokus pokus för min karaktär.ermm_1180962_0.gif

Jajjamen, går att köpa ett vapen med en soultrap enchant och disenchanta och lägga på ett bättre vapen om man så vill.

Eftersom jag kör lite med "WoW-warrior taktiker", så brukar jag själv ha ett shield och 1h till hands.

Skölden med resistanser mot magi och svärdet med soultrap enchanten.

Om man inte överhuvudtaget använder magi så behöver man bara lägga ut 1h vapnet på 1,2,3,4 .. eftersom karaktären

automatiskt tar fram det senaste man använde i offhand.

Enchanting är inte mer hokus pokus än vad man vill. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att fånga själar utan att använda spells?

Jag kör nämligen som en warrior och använder därför inte magi alls och säljer alla spells jag hittar.

Är lite kluven till det här med enchanting, det kanske är lite för mycket hokus pokus för min karaktär.ermm_1180962_0.gif

Man hittar titt som tätt vapen som är något i stil med "If target dies within x seconds, fills a soul gem."

Då tycker jag du ska ha sönder det i enchantern. sen sätta det på ditt primary vapen. sätt det på 1 sekund så får du många slag innan den behövs fyllas igen :) Det var så jag samlade soul gems!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att fånga själar utan att använda spells?

Jag kör nämligen som en warrior och använder därför inte magi alls och säljer alla spells jag hittar.

Är lite kluven till det här med enchanting, det kanske är lite för mycket hokus pokus för min karaktär.ermm_1180962_0.gif

Man klarar sig helt okej utan att enchanta sin utrustning, men det finns ju absolut fördelar med att göra det (som i de postade exemplen i tråden). Dock har jag spelat två karaktärer varar den ena är en warrior level 35 och den andra en mage i level 20, jag har inte enchantat utrustningen själv på någon av dem, men det har funkat bra ändå med redan existerande utrustning som man får av quests alt. smithing. Så om man inte orkar sätta sig in i det är man inte tvungen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Skapade en ny karaktär för ett tag sen efter att ha tröttnat på min krigare; en häxa- och tjuvkhajiit. Och jag måste säga att det är betydligt roligare att spela som det än krigare. För det första så är det lättare att tjäna guld som tjuv (då har jag ändå inte joinat theives guild än) och för det andra så är magi mycket effektivare i strid, dessutom känns det verkligen som man blir kraftfullare allt eftersom man får upp skillsen och går upp i level. Men framförallt känns det som den kombinationen är som gjord för Skyrim då tjuvdelen innehåller mycket utforskande och magidelen drar in än i Elder Scrolls- världens kultur, historia och framförallt religionen mycket mera.

Håller för tillfället på med College of Winterhold. Har klarat huvudquesten och utför nu alla sidoquests. Planerar att sen gå med i Theives Guild och sedan The Dark Brotherhood efter det.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar vad snyggt o coolt en del saker är i denna video.

Varulvsbjörnar, husbygge, drakridning, Kinect-skrik, spjut, feta jättar, förmågan att bli en flygande vampyr och en kolossal krabba.

Ja, det fanns ingen hejd på Bethesdas idéer under Skyrims så kallade "Game Jam 2011". Utvecklarna spenderade en hel vecka efter att spelet gått guld på att kläcka och förverkliga idéer. Mycket av dessa kan ni se i filmen undertill. Och en lista med alla "drömtillägg" hittar ni under den.

– Kan detta vara framtida dlc? Vi vet inte. Kan vi släppa en del av detta gratis? Vi vet inte, säger Todd Howard sådär lagom retsamt och kryptiskt.

Vad vill ni helst av allt se i Skyrim-världen framöver? (Och ni får inte säga baklängesflygande drakar. Det har vi redan haft)

The Elder Scrolls V: Skyrim Game Jam 2011

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...