Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Jag har inte patchat spelet (läs sidans översta inlägg) men jag har märkt att framedrops minskat faktiskt. Ibland, efter många timmars nonstopspelande kan det börja "lagga" som fasen, men annars flyter det på relativt bra. Men man tycker ju faktiskt att de borde varit lite noggrannare innan de släppte spelet. Gör de så här för att jävlas med pirater som får tag på spelet innan release? Släpper halvfärdiga produkter som senare måste patchas officiellt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick höra att det är fel på den nya patchen och att spelet blir sämre av den. Stämmer det? Fick en varning av en kopmpis att INTE patcha spelet.

Edit: Den orsakade att all bonus och svagheter försvann från spelet. Alltså någon med 100% skydd mot sjukdommar kunde ändå få en sjukdom och skydd mot magi fungerar inte. Lika så om en var svag mot eld så är man inte det längre. De står fortfarande under listan som aktiva effekter men fungerar inte.

Sedan har det rapoterats om andra problem som att spelet känner av fiender överallt så man kan aldrig vänta, Fast Travel, hacvka i gruvor osv. Och så ska det vara viss problem med Drakarna. Någon sa att en drake flög baklänges eller att de fastnade och vägrade landa.

Jag tror att det var problem med vissa quests också, i alla fall till PS3. Folk har varit tvungna att gå igenom varje möjliga dialog med vissa personer för att kunna starta quests.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det var problem med vissa quests också, i alla fall till PS3. Folk har varit tvungna att gå igenom varje möjliga dialog med vissa personer för att kunna starta quests.

Det har jag inte märkt. Hoppas det inte sker i framtiden, men gör det det hoppas jag det gäller någon mindre side-quest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad finns det för feta questlines att göra förutom guildquesten?

Jag har gjort Dark Brotherhood, College of Winterhold, Companions, main questet, inbördeskrigsquesten, forswornquestet i Markath och typ hälften av alla daedric quests.

Har bara Bards College och Thieves Guild kvar i guildväg, sedan börjar det kännas lite tomt! Finns det några längre questlines utöver guildquesten? Tycker t.o.m. guildquesten var väldigt korta och slutade väldigt abrupt, i synnerhet Winterhold och Companions.

Lite trist att bara ha ströquests kvar efteråt isåfall, tycker ärligt talat inte att radiant quests är så mycket att hänga i granen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på hur du menar. Struider mot drakar blir svårare för dina elementskydd fungerar inte (t ex en Nord som ska ha 50% skydd mot frost har inget alls och samma gäller enchantments). Men samma gäller fiender så du kan nu t ex döda en fiende som har 100% skydd mot eld med eld.

Sedan fastnar drakar, flyger baklänges, vägrar landa och ger ingen själ.

Vissa quest fungerar inte som de ska då man t ex måste gå igenom alla samtalstrådar för att starta en quest trots att det igentligen bara ska kräva att man diskuterar det ämne som har med questen att göra. Eller att en quest-trigger inte fungerar eller att en questitem inte går att plocka upp eller liknande. Så var försiktiga när ni spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan berätta att det nu har börjat komma klagomål från Xbox-spelare som handlar om liknande problem som PS3-versionen lider av, det vill säga problem med framerate och att konsollen fryser helt. I en av trådarna jag läste hade personen nått cirka 70 speltimmar då det började krångla.

Det är tydligen Gamebryo-motorn som orsakar problemen då konsollerna helt enkelt har för dåligt med RAM-minne för att kunna hantera allt som ska kommas ihåg. Det ska bli intressant att se hur Bethesda löser det här med tanke på att det antagligen kommer behövas göras förändringar i motorn och inte bara småpill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som en möjlig temporär lösning på eventuella krasher/frysningar p.g.a "stort spardata",

så rekommenderar jag att man går in i ett litet rum och väntar 30x 24h, en månad ingame,

helt enkelt så det förnyar alla celler till sitt forna skick.

För PC spelare rekommenderar jag även console-commandet 'MarkForDelete' på döda saker som aldrig

försvinner, drakar t.ex. >_<

Edit:

En drake som hoppar på en lite nu och då är väl inte hela världen.

Men det här börjar bara bli för mycket och till på köpet i samband medans man

håller på att göra klart ett quest och hinner bara svara i konversationen. :mellow:

tesv2011120614425856_1226638_0.jpg

gjorde en thumbnail, tycker imageshacks thumbnails är så små!

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...