Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Det är väl ändå rätt ambivalent vilken faktion som är god eller inte?

Nja, det beror på hur man ser på det. Stormcloaks vill återvända till de gammla tiderna och driva ut alla som inte är Nords ur Skyrim och behandlar alla Alver, Argonians och Khajiits som dregg. Och de är villiga att kämpa till sista man om så hela Skyrims folk går under på köpet.

Imperiet vill ha en gemensam nation där alla lever tillsammans i fred och där alla är välkomna i alla länder. Men de vågar inte riskera Imperiets framtid för det vilket tvingade dem till att gå med på ett fredsavtal som de verkligen hatar som tvingar dem att låta Thalmors åka in i Imperiet och arrestera vem de vill.

Mitt i det hela är såklart Thalmors som vill samma sak som Stormcloaks, bara motsatsen: att återgå till hur det var innan människorna kom till Tamriel och utrota dem alla.

Så igentligen är Stormcloaks och Thalmor de extrema fienderna (men Thalmor är värst) och Imperiet är liksom klämd i mitten. Visst, lite fega är Imperiet men skulle Thalmor ta över så hade de gjort med människorna som Nazisterna gjorde med Judarna. Och skulle Stormcloaks vinna och driver ut Imperiet så är det fritt fram för Thalmor att invadera och ta över Skyrim och Skyrim skulle vara ensam utan allierade. Därför tror jag, och många andra, att Thalmor orsakade kriget mellan Stormcloaks och Imperiet, och att de vill att Stormcloaks ska vinna.

Sedan är det också så att orsaken folket i Skyrim blir trakaserade av Thalmor och Imperiet är för att Stormcloaks mördade kungen och ställde till med trubbel.

Så det är lite hur man ser på det.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det beror på hur man ser på det. Stormcloaks vill återvända till de gammla tiderna och driva ut alla som inte är Nords ur Skyrim och behandlar alla Alver, Argonians och Khajiits som dregg. Och de är villiga att kämpa till sista man om så hela Skyrims folk går under på köpet.

Imperiet vill ha en gemensam nation där alla lever tillsammans i fred och där alla är välkomna i alla länder. Men de vågar inte riskera Imperiets framtid för det vilket tvingade dem till att gå med på ett fredsavtal som de verkligen hatar som tvingar dem att låta Thalmors åka in i Imperiet och arrestera vem de vill.

Mitt i det hela är såklart Thalmors som vill samma sak som Stormcloaks, bara motsatsen: att återgå till hur det var innan människorna kom till Tamriel och utrota dem alla.

Så igentligen är Stormcloaks och Thalmor de extrema fienderna (men Thalmor är värst) och Imperiet är liksom klämd i mitten. Visst, lite fega är Imperiet men skulle Thalmor ta över så hade de gjort med människorna som Nazisterna gjorde med Judarna. Och skulle Stormcloaks vinna och driver ut Imperiet så är det fritt fram för Thalmor att invadera och ta över Skyrim och Skyrim skulle vara ensam utan allierade. Därför tror jag, och många andra, att Thalmor orsakade kriget mellan Stormcloaks och Imperiet, och att de vill att Stormcloaks ska vinna.

Sedan är det också så att orsaken folket i Skyrim blir trakaserade av Thalmor och Imperiet är för att Stormcloaks mördade kungen och ställde till med trubbel.

Så det är lite hur man ser på det.

Låter himla bekant när du lägger ut det sådär. Känns som att något liknande händer i mellanöstern just nu. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det beror på hur man ser på det. Stormcloaks vill återvända till de gammla tiderna och driva ut alla som inte är Nords ur Skyrim och behandlar alla Alver, Argonians och Khajiits som dregg. Och de är villiga att kämpa till sista man om så hela Skyrims folk går under på köpet.

Imperiet vill ha en gemensam nation där alla lever tillsammans i fred och där alla är välkomna i alla länder. Men de vågar inte riskera Imperiets framtid för det vilket tvingade dem till att gå med på ett fredsavtal som de verkligen hatar som tvingar dem att låta Thalmors åka in i Imperiet och arrestera vem de vill.

Mitt i det hela är såklart Thalmors som vill samma sak som Stormcloaks, bara motsatsen: att återgå till hur det var innan människorna kom till Tamriel och utrota dem alla.

Så igentligen är Stormcloaks och Thalmor de extrema fienderna (men Thalmor är värst) och Imperiet är liksom klämd i mitten. Visst, lite fega är Imperiet men skulle Thalmor ta över så hade de gjort med människorna som Nazisterna gjorde med Judarna. Och skulle Stormcloaks vinna och driver ut Imperiet så är det fritt fram för Thalmor att invadera och ta över Skyrim och Skyrim skulle vara ensam utan allierade. Därför tror jag, och många andra, att Thalmor orsakade kriget mellan Stormcloaks och Imperiet, och att de vill att Stormcloaks ska vinna.

Sedan är det också så att orsaken folket i Skyrim blir trakaserade av Thalmor och Imperiet är för att Stormcloaks mördade kungen och ställde till med trubbel.

Så det är lite hur man ser på det.

Wtf!

Tackar för detta, tror inte jag vill joina Stormcloaks längre. :(

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så vitt jag vet så spelar det ingen roll vilken av dom två man följer i början. Du kan gå till bådas "stad" och joina vilken du vill sen. Innan jag ens kom till Riverwood i början så fick jag Join the Stormcloak/Imperials som quests :P

Jo det vet jag, men man vill väl inte få hjälp av en larvig

Imperialist

när man är

häftig Stormcloak:are!

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det beror på hur man ser på det. Stormcloaks vill återvända till de gammla tiderna och driva ut alla som inte är Nords ur Skyrim och behandlar alla Alver, Argonians och Khajiits som dregg. Och de är villiga att kämpa till sista man om så hela Skyrims folk går under på köpet.

Imperiet vill ha en gemensam nation där alla lever tillsammans i fred och där alla är välkomna i alla länder. Men de vågar inte riskera Imperiets framtid för det vilket tvingade dem till att gå med på ett fredsavtal som de verkligen hatar som tvingar dem att låta Thalmors åka in i Imperiet och arrestera vem de vill.

Mitt i det hela är såklart Thalmors som vill samma sak som Stormcloaks, bara motsatsen: att återgå till hur det var innan människorna kom till Tamriel och utrota dem alla.

Så igentligen är Stormcloaks och Thalmor de extrema fienderna (men Thalmor är värst) och Imperiet är liksom klämd i mitten. Visst, lite fega är Imperiet men skulle Thalmor ta över så hade de gjort med människorna som Nazisterna gjorde med Judarna. Och skulle Stormcloaks vinna och driver ut Imperiet så är det fritt fram för Thalmor att invadera och ta över Skyrim och Skyrim skulle vara ensam utan allierade. Därför tror jag, och många andra, att Thalmor orsakade kriget mellan Stormcloaks och Imperiet, och att de vill att Stormcloaks ska vinna.

Sedan är det också så att orsaken folket i Skyrim blir trakaserade av Thalmor och Imperiet är för att Stormcloaks mördade kungen och ställde till med trubbel.

Så det är lite hur man ser på det.

Wow. Insåg precis att alla mina små goda gärningar till trots har jag under spelets gång ofrivilligt skapat en nazist!

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag joinade Imperial Legion just för att få bort stormcloaks. och ja jag vill säga dem är jävligt kvicka att bygga upp en stad efter en drake eller om nån har attackerat byggnader ni märker senare vilken väg ni väljer.

Btw gjorde en Wood Elf och smed Elven armor till den så nu kan man skaffa allierade djur för 1min ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu jävlar ska det bli Skyrim-Weekend! :D

Första intrycket var lite dull dock, kändes lite som att köra igenom single-player i CoD Modern Warfare / BF Bad Company 2.

Må vara jag som är lite apatisk, men känner ingen särkild spelkänsla eller spelglädje, kanske dyker upp efter en stund

när spelet gett mig tillräckligt med inspiration.

Ska köra som Nord Warrior med 1H och sköld nu till att börja med, namngav honom Loke. :mf_doof:

Lyckades ovetandes smita iväg med Imperial-soldaten i början, men det får väl duga, min char liknar lite på

Titus Pullo från Rome-serien trots allt.

Salutations !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah, spelar visserligen utan uppdateringar för tillfället, men hur kan man släppa ett så här amatörmässigt dåligt portat spel till PC? Användargränssnittet är helt vrickat även för att vara Bethesda.

+1

Men man vänjer sig. Saknar dock "quick-bar", pallar inte pausa spelet för att byta mellan sköld och heal/annan spell.

Noterade nyss att silverlock planerar utveckla en Script Extender till skyrim med, kanske får tillbaks mina quickbars då. :)

Edit: ooh, gick att göra key-binds på 1,2,3,4 .. i Favourites menyn! :o

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag bara fråga om någon vet ett simplare sätt att gå mellan magi och vapen.

Känns rätt segt att gå in i menyn och krångla varje gång jag vill heala mig eller spruta eld när jag är i en svärdfajt

Du kan väl sätta spells i i favorite-menyn också? Alternativt binda dem till 1,2,3 eller vad du nu vill ha!

edit: oj, nu tänkte jag på PC såklart. Sorry.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah, spelar visserligen utan uppdateringar för tillfället, men hur kan man släppa ett så här amatörmässigt dåligt portat spel till PC? Användargränssnittet är helt vrickat även för att vara Bethesda.

Men det kan ju inte vara mycket sämre än Oblivions originial-menysystem? Är det det?

--

Frågestund när jag ändå är här:

Hur mycket inverkar valet av ras och kön på vad som händer i spelet och hur man "uppfattas" av omgivningen?

I de tidigare ES-spelen har de flesta quests varit ganska linjära, hur är det med det? Har man större valfrihet?

Finns det toaletter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det kan ju inte vara mycket sämre än Oblivions originial-menysystem? Är det det?

Den här texten säger det mesta. Helt otroligt egentligen då Elder Scrolls såklart är en PC-serie från början.

Samt att Bethesda fortfarande inte verkar göra någonting åt att deras NPC-animeringar härstammar från 2001 snarare än 2011, att en så grundläggande pelare i ett RPG-spel snålas på är beklagligt.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det kan ju inte vara mycket sämre än Oblivions originial-menysystem? Är det det?

--

Frågestund när jag ändå är här:

Hur mycket inverkar valet av ras och kön på vad som händer i spelet och hur man "uppfattas" av omgivningen?

I de tidigare ES-spelen har de flesta quests varit ganska linjära, hur är det med det? Har man större valfrihet?

Finns det toaletter?

Hahahahahahaha! Det är ju helt sant!! Det finns inga toaletter!

Hade inte alls tänkt på det innan du nämnde det!

Valet av ras och kön har för min del (High Elf) hittills endast varit kosmetiskt.

Jag tycker att alla quests är linjära, dock har jag inte spelat ES tidigare så jag har inget spel i serien att jämföra med. Det är i princip A->B->C.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahahahaha! Det är ju helt sant!! Det finns inga toaletter!

Hade inte alls tänkt på det innan du nämnde det!

Valet av ras och kön har för min del (High Elf) hittills endast varit kosmetiskt.

Jag tycker att alla quests är linjära, dock har jag inte spelat ES tidigare så jag har inget spel i serien att jämföra med. Det är i princip A->B->C.

Jo det finns toaletter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...