Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

En annan sak som stör mig är att jag hela tiden klickar på fel alternativ i dialoger. Det verkar vara lite random vilken fras man får.

Vet inte om du spelar på PC eller konsol men jag kör på PC och i dialoger & menyer så styr jag bara med piltangenterna och jag har aldrig upplevt att frasen jag väljer är randomized (my point is, styr inte med muuseen den är fan värdelös i skyrim menyerna)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Jag spelar till exempel för ovanlighetens skull min första karaktär som en ond karaktär. Så jag kommer inte ansluta mig till Imperiet med honom. :D

Det är väl ändå rätt ambivalent vilken faktion som är god eller inte?

Går det att ändra frisyr på något sätt som i Fallout 3 där man kan gå till en frisör/servant robot? Vill så gärna ha flätat bockskägg som en riktig viking :)

När jag börjar en ny större questline så brukar jag ändra utseende helt. Känns inte helt "rätt" att samma person ska vara både archmage i Winterhold och samtidigt vara med i Dark Brotherhood. Öppna konsollen med §-knappen och skriv "showracemenu". Men om du vill byta klass måste du först skriva "player.setrace [ras]" annars wipas dina stats. Kan bli en liten bugg med att du får tillbaka dina handfängsel som du har i början så quicksava innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl ändå rätt ambivalent vilken faktion som är god eller inte?

När jag börjar en ny större questline så brukar jag ändra utseende helt. Känns inte helt "rätt" att samma person ska vara både archmage i Winterhold och samtidigt vara med i Dark Brotherhood. Öppna konsollen med §-knappen och skriv "showracemenu". Men om du vill byta klass måste du först skriva "player.setrace [ras]" annars wipas dina stats. Kan bli en liten bugg med att du får tillbaka dina handfängsel som du har i början så quicksava innan.

Renard lirar på PS3 så det blir knivigare.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag börjar en ny större questline så brukar jag ändra utseende helt. Känns inte helt "rätt" att samma person ska vara både archmage i Winterhold och samtidigt vara med i Dark Brotherhood. Öppna konsollen med §-knappen och skriv "showracemenu". Men om du vill byta klass måste du först skriva "player.setrace [ras]" annars wipas dina stats. Kan bli en liten bugg med att du får tillbaka dina handfängsel som du har i början så quicksava innan.

Glömde informera om att jag kör på PS3. Tolkar detta som att det inte går att ändra utseendet? Oh well, tur att jag min karaktär ett badass-utseende även utan skägg från första början då :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glömde informera om att jag kör på PS3. Tolkar detta som att det inte går att ändra utseendet? Oh well, tur att jag min karaktär ett badass-utseende även utan skägg från första början då :)

Nä, finns inga dev-verktyg inbyggt i konsolversionen. Synd för du kommer missa en jävla massa najsa moddar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Livsfarligt om det är mer än 1. Blev jagad av 4 stycken förut :D

Du knäcker inte mitt rekord. Blev panikjagad av fyra mammutar och två jättar som var asförbannade på att jag skjutit ett av deras husdjur i ögat med en stålpil (jag gjorde det inte för att plåga djuret, utan för att jag trodde att det var en svag punkt) Visade sig att den inte brydde sig ett skit om skadan utan bara sprang efter mig som en jävla juggernaut :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

?

Vet inte om du vill veta eller inte så spoilertagar.

På ett ställe kommer du hitta en trämask, om du tar på dig trämasken precis där du hittade den så åker du tillbaks i tiden. Statyn framför dig är då hel och rummet ser annorlunda ut. På statyn ska du sätta alla spelets masker. Vad det ger vet jag inte men det är något jag längtar tills man får reda ut själv.

Spoilertaga gärna om ni läser om vad detta ger eller likande, det är något jag vill se själv utan att veta. Spännande!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om du spelar på PC eller konsol men jag kör på PC och i dialoger & menyer så styr jag bara med piltangenterna och jag har aldrig upplevt att frasen jag väljer är randomized (my point is, styr inte med muuseen den är fan värdelös i skyrim menyerna)

Jag prövade att styra med piltalgenterna en gång vill jag minnas, men fick för mig att det inte fungerade. Ska pröva igen, det är fan helt sjukt så ofta jag klickar fel i dialogerna.

Glömde informera om att jag kör på PS3. Tolkar detta som att det inte går att ändra utseendet? Oh well, tur att jag min karaktär ett badass-utseende även utan skägg från första början då :)

PC POWER! wink_684833_0.gif

Jag har ingen aning faktiskt. Har bara hunnit spela introt, men mitt första intryck var på det viset. Men jag har kanske missuppfattat det.

Mitt första intryck av imperiet var att de ville hugga huvudet av mig, sedan flydde jag med stormcloaks. Tro fan att jag ska joina stormcloaks.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt första intryck av imperiet var att de ville hugga huvudet av mig, sedan flydde jag med stormcloaks. Tro fan att jag ska joina stormcloaks.

Haha, ja. Men de man åkte med var ju

brottslingar,

varav två

var från Stormcloaks,

det gör ju att man rätt snabbt får för sig att

Imperiet är de som upprätthåller lagarna

och att

Stormcloaks är mindre laglydiga så att säga.

Den som hjälpte en att fly var väl ändå

från Imperiet

?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...