Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Okej, har lite problem med att komma vidare i The Companions questline.

Efter att jag fått i uppdrag av Kodlak att skära huvudet av en häxa för att fixa botemedel mot hela varulssagan så kommer jag tillbaka till The Companions-huset i Whiterun och Silver Hands har attackerat stället och dödat Kodlak.

När jag snackar med Vilkas frågar han varför jag inte var där och säger att vi tillsammans ska hämnas och attackera någonting, men sen händer det ingenting mer för mig. När han snackat klart med mig går han därifrån och jag har inte fått någon ny quest.

När jag pratar med honom igen så har jag heller inget alternativ som kan leda mig till en quest. I huset ligger fortfarande alla döda och folk står och tar hand om sårade osv men jag kan inget göra. Hur fan ska jag gå vidare? Har skiten buggat sig?

edit: Jaha, var tydligen en bugg. Fan vad tråkigt. Spoilervarning i länken med.

http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20111113060814AAYnzLw

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, har lite problem med att komma vidare i The Companions questline.

Efter att jag fått i uppdrag av Kodlak att skära huvudet av en häxa för att fixa botemedel mot hela varulssagan så kommer jag tillbaka till The Companions-huset i Whiterun och Silver Hands har attackerat stället och dödat Kodlak.

När jag snackar med Vilkas frågar han varför jag inte var där och säger att vi tillsammans ska hämnas och attackera någonting, men sen händer det ingenting mer för mig. När han snackat klart med mig går han därifrån och jag har inte fått någon ny quest.

När jag pratar med honom igen så har jag heller inget alternativ som kan leda mig till en quest. I huset ligger fortfarande alla döda och folk står och tar hand om sårade osv men jag kan inget göra. Hur fan ska jag gå vidare? Har skiten buggat sig?

edit: Jaha, var tydligen en bugg. Fan vad tråkigt. Spoilervarning i länken med.

http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20111113060814AAYnzLw

Man får typ ingen belöning av att slutföra hela companionskedjan ändå. Förutom att storyn går framåt, då. Så du missar i mitt tycke inget speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller jo du får ju en sak av dem.

Varulvandet

får man ju i en utav de första questen, inte av att avsluta hela kedjan? Jag minns inte att man fick något för sista questet, så jag antar att om man fick något så var det skräp som jag sålde direkt.

Hade ju för bövelens fan tänkt gifta mig med amazonkvinnan som målat sig i ansiktet (som man även kan få som kompanjon om jag förstått rätt).

! :evil:

Kan man gifta sig med henne då? Har förstått det som att bara vissa NPC's går att gifta sig med.

(Är det där ens en spoiler?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varulvandet

får man ju i en utav de första questen, inte av att avsluta hela kedjan? Jag minns inte att man fick något för sista questet, så jag antar att om man fick något så var det skräp som jag sålde direkt.

Kan man gifta sig med henne då? Har förstått det som att bara vissa NPC's går att gifta sig med.

(Är det där ens en spoiler?)

De som vill upptäcka själv hur det går till när man gifter sig kan ju låta bli att kika in länken!

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Marriage Men scrolla ned en bit så ser du vilka personer du kan gifta dig med.

Meningen är att man ska kunna gifta sig med Lydia med men hon är buggad i dagsläget...

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte lite sugen på att köpa Skyrim. Det får dock vänta till jul eftersom jag har annat att spela och göra innan dess. Lär bli ganska mysigt att sitta och nöta på jullovet hur som helst. Frågan är bara hur jag ska hinna spela MW3, L.A. Noire, Arkham City, Assassin's Creed: Revelations och Skyrim och ändå hinna med att plugga. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt seriös är klar nu med alla dark brotherhood questen eller ja main iallafall bara side quest nu. Och fyfan världens tråkigaste quest dem hade fixat i Skyrim tyckte dem hade mer roligare quest Oblivion då fick man iallafall lite mer betalt för det man gjorde pengar + gear.

Nu får man ju typ bara pengar för att göra dem. Satt och somna till dem questen iallafall. Och utdraget som fan med questen gö det och det innan vi kan göra det. Varför inte bara trycka ihop dem questen till en stor quest line istället för att springa fram och tillbaka hela tiden.

Men övrigt så är spelet jävligt kul men tyckte dem kunde ha gjort questen lite mer roligare för DB.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt seriös är klar nu med alla dark brotherhood questen eller ja main iallafall bara side quest nu. Och fyfan världens tråkigaste quest dem hade fixat i Skyrim tyckte dem hade mer roligare quest Oblivion då fick man iallafall lite mer betalt för det man gjorde pengar + gear.

Nu får man ju typ bara pengar för att göra dem. Satt och somna till dem questen iallafall. Och utdraget som fan med questen gö det och det innan vi kan göra det. Varför inte bara trycka ihop dem questen till en stor quest line istället för att springa fram och tillbaka hela tiden.

Men övrigt så är spelet jävligt kul men tyckte dem kunde ha gjort questen lite mer roligare för DB.

Tyckte dom var lite mer påhittiga i questen för DB i Oblivion, men storyn i sig är bättre i Skyrim.

Dock håller jag med om ens rewards för questandet. För DB men också för de flesta andra kedjorna. Man blir överöst med pengar, men sen finns det knappt något att köpa för stålarna i vilket fall. Jag vill ha något episkt svärd eller ett fint set efter att ha klarat en kedja, inte tusen spänn och en klapp på axeln. :D

Tycker också att det är lite märkligt att man tycks få de flesta items/större belöningar i början av många kedjor. Istället för att få en skattkista fylld med win i slutet av en låååång kedja, så får man det precis i början. Sen är det bara pengar, pengar och åter pengar. Ibland inte ens det, för ibland får man bara en storymässig belöning.

Att bli

ledare

för vad man nu questar för. Men sen tar det ju slut, så det fyller ju ingen större funktion att vara

ledare

. Det hade fyllt större funktion att få en massa magisk armor samt få välja mellan olika episka vapen. (Typ en fin båge, 1h eller 2h svärd eller en spellbook med någon riktigt fet spell.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...