Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Har börjat questa för Dark Brotherhood!

Men en sak förstår jag inte riktigt. Hur dödar man folk utan att få bounty på sig? Trodde min plan var perfekt - Vänta tills offret lägger sig för att sova, och sedan kötta henne i en sneak-attack. Men av någon anledning vaknar hela hushållet av det och jag får genast 1000 kronor i bounty!

Är alltså det ända man kan göra att sneaka efter personerna i vaket tillstånd och hoppas på att det kommer ett tillfälle då ingen ser? Finns det inga andra diskreta metoder?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Träffade på en från dark brotherhood men hon tade tydligen som mål att döda mig så frågan är kan jag joina dem ändå? Fast jag dödade henne som skulle döda dem? Och vart hittar man dem så man kan joina dem?

Träffade du på en assasin som försökte sig på att döda dig, för att sedan hitta en lapp på kroppen om Dark Brotherhood?

Isåfall kan du visst bli medlem! Jag är medlem och jag stötte på en assasin som ville kötta mig. Gå till en utav huvudstäderna och fråga runt så kommer folk nämna något om Dark Brotherhood så småningom. (Ledtråd: Det är en utav de städer med konstant snöoväder).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som uppriktigt sagt börjat bli lite trött på drakarna?

I början såg jag inga alls, men något mainquest senare så finns dom plötsligt överallt. Kan inte promenera i 2 minuter utan att en drake dyker upp. Jag fast travelade till en mindre by förut och sprang typ 20 meter innan en drake uppenbarade sig i skyn. Så jag dödade den. Sen går jag 20 meter till och ser TVÅ drakar en bit bort som cirkulerar i skyn.

Är det tänkt att dom skall vara såhär massproducerade eller? Jag trodde att drakar skulle vara något sällsynt..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som uppriktigt sagt börjat bli lite trött på drakarna?

I början såg jag inga alls, men något mainquest senare så finns dom plötsligt överallt. Kan inte promenera i 2 minuter utan att en drake dyker upp. Jag fast travelade till en mindre by förut och sprang typ 20 meter innan en drake uppenbarade sig i skyn. Så jag dödade den. Sen går jag 20 meter till och ser TVÅ drakar en bit bort som cirkulerar i skyn.

Är det tänkt att dom skall vara såhär massproducerade eller? Jag trodde att drakar skulle vara något sällsynt..

De räknar med ca 30 drakar under de första 50 levlarna. Där finns en achievement där man måste döda 32 draker och nå level 50.

Drakarna är helt random vilket är varför du ibland träffar många och sedan ibland tar det längre tid. Men troligen så blir de vanligare destur längre du kommer i main questen, precis som Oblivion Gates i Oblivion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...