Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Är det bara jag som tycker det är löjligt lätt att lvla upp? Är snart lvl 11? Och jag som tyckte det tog tid och lvla upp på Oblivion.

De har designat om systemet. Nu går det mycket snabbare att lävla upp i början men blir svårare och svårare. Det har med hela grejen att själv bestämma hur ens karaktär ska utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OKEJ, HJÄLP BEHÖVS SOM BARA FAAN!

Har kommit så långt att jag ska upp till

Greybeards uppe i high hrotghir eller vad nu stället heter, för att lära mig mer om dragonborn

men HUR FAN TAR MAN SIG DIT? Får nå jävla fel snart!

Jag gick till Ivarstead först, därifrån finns det en stig som leder ganska direkt upp för berget och fram till High Hrothgar. Man borde kunna följa den stigen hela vägen upp om jag inte minns fel. Finns ju sådana där ornament som det står skrivet lite grann på längs vägen så de borde man kunna följa.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då du dödar din första drake i Whiterun så kommer du kunna köpa ett hus där för 5000 guld.

Okej har inte fått nå uppdrag att döda nån drake ännu ska hämta nå dragonstone eller vad det nu var. Och läste lite om questet och stog det ska vara tillgänglig efter man har dödat första draken vid Whiterun East Watch Tower men har inte fått nå quest om det eller sett nån drake.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det NÅGON questkedja som inte involverar att man skall gå in i grottor, tempel, gruvor, ruiner eller källare i vart och vartannat quest? Någon grotta då och då kan jag med, men inte i 80% av alla quests jag får.

Tänkte tipsa om en quest jag gjorde precis som jag tyckte var ett undantag från dungeonraidandet (förutom en liten snutt på slutet men som ändå inte är dungeoncrawling i den bemärkelsen). Leta upp boken som heter något i stil med "The Legend of Red Eagle", kommer inte ihåg exakt var jag hittade den men den är ganska vanligt förekommande verkar det som. När du hittar den så ordnar sig resten, och den gav ganska feta rewards enligt mina mått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte tipsa om en quest jag gjorde precis som jag tyckte var ett undantag från dungeonraidandet (förutom en liten snutt på slutet men som ändå inte är dungeoncrawling i den bemärkelsen). Leta upp boken som heter något i stil med "The Legend of Red Eagle", kommer inte ihåg exakt var jag hittade den men den är ganska vanligt förekommande verkar det som. När du hittar den så ordnar sig resten, och den gav ganska feta rewards enligt mina mått.

Har hittat boken men vet inte vad jag skall göra sen, det står ju ingen specifik plats i boken man bör leta på från vad jag kan se? Tack för tipset iallafall, om jag någonsin hittar the Red Eagle så återkommer jag, haha!

Edit: Någon som hittat en uppföljare eller bok av samma genre som "The Lusty Argonian Maid"? :D

Edit 2: Jag hittade en bok förut vid namn "The Book of Faith". Den är helt tom, ingen text och går inte att bläddra. Är det en bugg, eller gör jag rätt i att gå runt och invänta att det plötsligt skall dyka upp text i den efter att jag progressar i storyn? Haha!

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, det här jävla spelet.

-Kollar min journal

-bestämmer mig för att nu ska jag verkligen hit, ska göra det här

-springer iväg

-OHH EN GROTTA/FORT/NÅNTING

-20 minuter senare~ *OH EN TILL GROTTA/FORT/NÅNTING*

Hatar att jag är en sån som verkligen måste upptäcka allt hela tiden.... :(

----

BTW, Jättar... Finns det något sätt att bli friendly med dom egentligen? För i trailern ser man att personen springer runt bland mammuts och jättar som inte bryr sig om honom alls. Men när jag närmar mig jättar/mammuts så bryter hela jävla helvetet löst!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte tipsa om en quest jag gjorde precis som jag tyckte var ett undantag från dungeonraidandet (förutom en liten snutt på slutet men som ändå inte är dungeoncrawling i den bemärkelsen). Leta upp boken som heter något i stil med "The Legend of Red Eagle", kommer inte ihåg exakt var jag hittade den men den är ganska vanligt förekommande verkar det som. När du hittar den så ordnar sig resten, och den gav ganska feta rewards enligt mina mått.

Shit, när man talar om trollen. Efter jag läste det här, gissa vilken bok som var den första jag hittade? :P

Heheheh, alltid kul när man får en quest för att hitta en urgammal legendarisk artifakt i en farlig ruin och så har man redan hittat den "Oh, you mean this ancient Dragonstone?". :P

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...