Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

När det gäller just Skyrim så är jag sjukt sugen på att starta en Khajiit, för dom ser sjukt häftiga ut i Skyrim gentemot dom äldre TES spelen!

Namn vet jag inte än!

Tycker det är svårast att hitta på namn på karaktärer som är av annorlunda raser. Khajits, orcs och argonians känns svårast. Jag funderar lite på att köra en orcbrud, vill spela som tjej men vill helst inte ha en för feminin karaktär. Tycker om när dom är lite androgyna.

Vad passar för en orc egentligen? Tycker det är tråkigt med dessa namn som mer låter som ett läte. Typ Gro-gruk eller Gak-vuk och liknande kombinationer av hittepå.

Finns det inga andra sorts namn som ändå håller sig lite till loren?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är svårast att hitta på namn på karaktärer som är av annorlunda raser. Khajits, orcs och argonians känns svårast. Jag funderar lite på att köra en orcbrud, vill spela som tjej men vill helst inte ha en för feminin karaktär. Tycker om när dom är lite androgyna.

Vad passar för en orc egentligen? Tycker det är tråkigt med dessa namn som mer låter som ett läte. Typ Gro-gruk eller Gak-vuk och liknande kombinationer av hittepå.

Finns det inga andra sorts namn som ändå håller sig lite till loren?

Det är ju lättast med namn till andra raser! Släng in lite konstiga stavelser, ovanliga bokstäver och apostrofer så är det klart. :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar alltid sätta namn efter karaktärerna då Orcs elfs nord etc brukar ha nå liknande namn ibörjan vi kan ta tex Figher guilds medlemmen i Cheydinhal Burz gro-Khash så har alltid orcs gro-nånting här tex Blabla gro-bla. Så ja jag brukar gå alltid efter det och försöka hitta på nåt.

Tror Gizmo skulle även gilla detta spel :(

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är svårast att hitta på namn på karaktärer som är av annorlunda raser. Khajits, orcs och argonians känns svårast. Jag funderar lite på att köra en orcbrud, vill spela som tjej men vill helst inte ha en för feminin karaktär. Tycker om när dom är lite androgyna.

Vad passar för en orc egentligen? Tycker det är tråkigt med dessa namn som mer låter som ett läte. Typ Gro-gruk eller Gak-vuk och liknande kombinationer av hittepå.

Finns det inga andra sorts namn som ändå håller sig lite till loren?

Kolla här!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju lättast med namn till andra raser! Släng in lite konstiga stavelser, ovanliga bokstäver och apostrofer så är det klart. :D

Jaaa, precis det jag vill undvika också! Tycker det är tråkigt när alla orcs heter ungefär samma sak. :D

Kolla här!

Gluronk ska hon heta, så man hör tydligt att hon tycker om att dra en redig RONK på kvällskvisten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet har nu officiellt gått guld, skriver Bethesda på Facebook.

Förstår inte riktigt när spelet har gått guld vilket menas att det är klart varför skickar dem inte ut det direkt till affärer och sånt? Eller är det så dem sitter gör kopior och packiterar ner allt innan det åker vidare till andra sidan jordkloten och affärer?

Har ju hänt att spel har gått guld 4-5 veckor innan release så frågan är varför just vänta så länge då det är bara skicka iväg eller är det som jag skrev?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte riktigt när spelet har gått guld vilket menas att det är klart varför skickar dem inte ut det direkt till affärer och sånt? Eller är det så dem sitter gör kopior och packiterar ner allt innan det åker vidare till andra sidan jordkloten och affärer?

Har ju hänt att spel har gått guld 4-5 veckor innan release så frågan är varför just vänta så länge då det är bara skicka iväg eller är det som jag skrev?

Som du säger måste spelet såklart tryckas och skeppas innan det kan börja säljas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte riktigt när spelet har gått guld vilket menas att det är klart varför skickar dem inte ut det direkt till affärer och sånt? Eller är det så dem sitter gör kopior och packiterar ner allt innan det åker vidare till andra sidan jordkloten och affärer?

Har ju hänt att spel har gått guld 4-5 veckor innan release så frågan är varför just vänta så länge då det är bara skicka iväg eller är det som jag skrev?

Uttrycket kommer från spelens kopieringsprocess, på industriell nivå kopierar man inte skivorna i DVD-läsare utan använder avgjutningsskivor som är "guldfärgade".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uttrycket kommer från spelens kopieringsprocess, på industriell nivå kopierar man inte skivorna i DVD-läsare utan använder avgjutningsskivor som är "guldfärgade".

LIES! Alla vet ju att dem sitter och bränner över spelet med Nero till vanliga DVD-R skivor köpta i butiken. :mf_doof:

Påtal om namn, kanske jag kör med: Haldir, Theodreth, Nolduwir, Mordred, Léywen, Ærick, eller något liknande.

När jag känner för att roleplaya som en gud brukar jag köra med mitt egna namn. :>

Redigerad av I lol
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, bara 4-5 dagar kvar!!! (w00t)

Jag vet inte riktigt hur jag ska förbereda mig. Visst, jag ska städa mitt TV-rum så att inget där stör Skyrim-myset. Sedan ska jag nog köpa ett 6-pack Coca-Cola glasflaskor och ett par öl (Mjöd? :P ). Nått gott att tugga på. Lite svårt att temalägga ett sådant här spel såvidar man gillar tort bröd och gammal ost. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer. Men det betyder också att det låses upp tidigast 00.00 på fredagen.

Ah då vet jag är det bara skriva in sin serial nyckel med spelet om man får den på torsdagen och bara vänta tills klockan slår 00.00 sen starta det? Eller bör man vänta tills man kan aktivera det? För har hört förr att det kan bli strul och sånt skit om man gör det tidigt.

Eller så hoppas jag att man får spelet på fredag då man slutar 12 så är det bara traska hemåt och spela hela dan samt helgen. Tur iallafall man har lite andra spel man kan sysselsätta sig med.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nästan så att man vill cracka spelet det första man gör om man får det någon dag tidigare, för att kunna lira direkt. :> Längtar ihjäl mig här..

Då är vi två sitter också funderar över ska man ladda ner det fast man får spelet redan nästa vecka om det kommer tidigare eller om man ska cracka det när man sitter med skivan i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...