Renard Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 (redigerad) Men hur kan man vara säker på att buggarna är relaterade till just fysikmotorn? Är det inte den enormt stora spelvärlden som ska stå till svars för dem? Ju större spelvärld, desto svårare blir det ju att hålla koll på att allt funkar! Redigerad 15 december, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 (redigerad) Men hur kan man vara säker på att buggarna är relaterade till just fysikmotorn? Är det inte den enormt stora spelvärlden som ska stå till svars för dem? Ju större spelvärld, desto svårare blir det ju att hålla koll på att allt funkar! Fysikmotorn? Det här är en spelmotor, fysiken är en del av spelmotorn. Och ja, ju större värld ju buggigare blir det. Men när de har haft 4 spel med samma motor och alla spel har EXAKT samma problem vid launch så säger det en del om motorn. Det är därför gamebryo är hatad, för det är egentligen en för svag motor för deras ambitioner. Men props till dem för de klarar faktiskt av att optimera det till den motorn. Redigerad 15 december, 2010 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Jag har aldrig fattat varför folk klagar så jävla mycket på buggar i Fallout och Oblivion. Visst, de finns där, men inte fan förstör dem spelupplevelsen! Orly? Mothership Zeta knulla mig så långt ner i halsen så jag spydde över hur dåligt allt var gjort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Orly? Mothership Zeta knulla mig så långt ner i halsen så jag spydde över hur dåligt allt var gjort! DLC. Jag snackar om själva huvudspelet, så jag kan inte stå till svars för vad de fuckade upp i något sorts minispel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 DLC. Jag snackar om själva huvudspelet, så jag kan inte stå till svars för vad de fuckade upp i något sorts minispel. DLC, huvudspel, what's the difference? Fortfarande samma motor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 DLC, huvudspel, what's the difference? Fortfarande samma motor! De kanske inte satsade lika mycket tid och kraft på just den DLC'n som på huvudspelet? OT: När tror ni att de första bilderna kommer? Vill se hur landskapet och grafiken ser ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 De kanske inte satsade lika mycket tid och kraft på just den DLC'n som på huvudspelet? OT: När tror ni att de första bilderna kommer? Vill se hur landskapet och grafiken ser ut! Tror det kommer kanske runt januari nästa år eller kanske tidigare? Vi vet ju hur lång tid det tog innan vi fick se bilder från Mafia 2 från den dagen de gick ut med att det skulle komma om det nu var 06-07 de gick ut med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 (redigerad) Jo, och med tanke på att de just gått ut med info om att det blir en ny spelmotor så kommer de nog dra ut på det här med bilder och videos ett tag. De vill väl att folk ska börja undra hur det kommer se ut och börja hypa. FAN VAD JAG VILL HA BILDER! Redigerad 15 december, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Det här verkar helt klart intressant. Jag älskade Oblivion så det ska bli otroligt skoj och spännande att följa Skyrims utveckling! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Det här verkar helt klart intressant. Jag älskade Oblivion så det ska bli otroligt skoj och spännande att följa Skyrims utveckling! True true. Minns inte hur många speltimmar jag hade och hur många gånger jag varvade spelet. Men dryga med hela Oblivion var alla Oblivion gates. Minns iallafall första gången jag spelade Oblivion så ja då vart jag fast i det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 15 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 (redigerad) Ja, Oblivion Gates var väldigt spännande och intresanta... de första 10 gångerna. Sedan är jag sån att ser jag en så måste jag stoppa den. Men hur kan man vara säker på att buggarna är relaterade till just fysikmotorn? Är det inte den enormt stora spelvärlden som ska stå till svars för dem? Ju större spelvärld, desto svårare blir det ju att hålla koll på att allt funkar! Det är just det jag menar. Spelmotorn är inte nödvändigt boven utan det är storleken på spelen. Ta Fallout spelen t ex. Finns inte ett Fallout spel som inte hade stora spelförstörande buggar när de släptes. Fallout 2, om jag minns rätt, gick inte att klara innan den första patchen kom några månader senare. Fysikmotorn? Det här är en spelmotor, fysiken är en del av spelmotorn. Och ja, ju större värld ju buggigare blir det. Men när de har haft 4 spel med samma motor och alla spel har EXAKT samma problem vid launch så säger det en del om motorn. Det är därför gamebryo är hatad, för det är egentligen en för svag motor för deras ambitioner. Men props till dem för de klarar faktiskt av att optimera det till den motorn. Oblivion, Fallout 3, New vegas och Morrowind hade klart sina problem men de kan inte alla skyllas på gamebryo. De andra spelen på motorn har vad jag vet inte haft större problem. T ex Sid Meier's Civilization IV, Sid Meier's Pirates!, Bully: Scholarship Edition, Epic Mickey, Warhammer Online: Age of Reckoning. Divinity II hade sina problem men jag tror inte det berodde på spelmotorn. Iallafall, om motern är så dålig varför fick de beröm för den när Oblivion släptes likaså när Fallout 3 släptes? Att de gjorde saker som trodes omöjligt för spelmotorn. Redigerad 15 december, 2010 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Ja, Oblivion Gates var väldigt spännande och intresanta... de första 10 gångerna. Sedan är jag sån att ser jag en så måste jag stoppa den. Känner igen mig i det där... De där förbannade portarna fick mig att tröttna på Oblivion och jag orkade aldrig spela klart det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 (redigerad) Oblivion, Fallout 3, New vegas och Morrowind hade klart sina problem men de kan inte alla skyllas på gamebryo. De andra spelen på motorn har vad jag vet inte haft större problem. T ex Sid Meier's Civilization IV, Sid Meier's Pirates!, Bully: Scholarship Edition, Epic Mickey, Warhammer Online: Age of Reckoning. Divinity II hade sina problem men jag tror inte det berodde på spelmotorn. Iallafall, om motern är så dålig varför fick de beröm för den när Oblivion släptes likaså när Fallout 3 släptes? Att de gjorde saker som trodes omöjligt för spelmotorn. Divinity 2 körde jag igenom nyligen, och det är nästan ospelbart utan att patcha bort alla problem med 1.3 (dessutom har de inte optimerat skiten alls grafik-mässigt. Finns inte ens AA. FPSen går upp om man döper om .exen till Crysis.exe eller Oblivion.exe och vissa krashade om de hade skuggor igång. Dålig speldesign at it's finest). Warhammer Online hade snuskigt många buggar när det släpptes. Resterande spel är inte direkt i samma kategori som de andra, då de inte är lika krävande. Och de fick beröm för den för att det var något nytt. Men alla klagade fortfarande på alla buggar och problem som fanns med spelen, och gametrailers pratade om det på Invisible Walls-radio-showen, faktumet att Fallout 3 krävde 2 patchar som kom efter veckor så kunde majoriteten spela det. Innan det var det VÄLDIGT få som ens kunde köra skiten. Redigerad 16 december, 2010 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Februarinumret av Game Informer (som kommer ut i början av januari ) kommer ha de första riktiga detaljerna kring spelet. #tesv Skyrim will be revealed in an exclusive cover story in @gameinformer Feb issue, going to subscribers in early Jan http://bit.ly/dVUh3O — Bethesda Softworks (@Bethblog) December 13, 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 :naughty: http://oi53.tinypic.com/2cpx93t.jpg http://img717.imageshack.us/img717/3391/1294436166308.jpg http://img510.imageshack.us/img510/3854/1294436506003.jpg http://img522.imageshack.us/img522/9150/1294437115139.jpg http://i.imgur.com/4M3Mr.jpg http://img255.imageshack.us/img255/5374/1294437818940.jpg http://img80.imageshack.us/img80/1619/1294438061177.jpg http://i.imgur.com/9lGZr.jpg http://img408.imageshack.us/img408/2659/1294438461636.jpg http://i.imgur.com/am5rV.jpg http://i.imgur.com/fC2im.jpg http://i.imgur.com/knyfh.jpg Recap of info courtesy of ShadowPampers Ok, here is my recap of the info, hope it helps. This is not all the info, however. On leveling: Totally revamped, no more class selection at the start of the game, every skill you level contributes to your overall level. And each time you level you get extra health plus the ability to get either more health, magicka or stamina. Each level also brings you perks. Cool abilities I guess like in Fallout 3. Also, the leveling was moved from 1-25 or something like that to 1-50, but 50 is soft-capped, you just advance really slow after that. On skills: Mysticism is gone. 18 skills, down from 21 on Oblivion, and 27 on Morrowind. Tries to accomodate players who want to specialize in a certain proffesion (like mage or thief), while at the same time giving room for players who like to do plenty of everything. They want to keep a special care so that this feels good, not prone to cheating and organic. On the story and lore: 200 years after Oblivion. Set in Skyrim, a region north of the imperial city, where the Nords live. The dragons are returning, as it was prophetized. You are gonna be trying to stop the wicked dragon god. You are a dragonborn, a dragon hunter. Your mentor is one of the last blade, voiced by some old dude from Shutter Island and Minority Report. Also, there is a civil war, since the king is dead. Enemies include were-yeti's, giant spider, dragons and other cool creatures. On combat: They want to make it more dynamic and tactical. You have to assign each hand with a function I think, either magic, 2 weapons, a weapon and a shield, etc. You can also waste stamina by sprinting, allowing you to get access to tactical postitions. Emphasis on really improving the combat this time around. They are also putting care on how each weapon feel on your hand. Other: Third person view has been improved 5 massive cities, more variation in caves and underground stuff. On quests: Quests are much more dynamic now. The quests are now more determined by how you build your chracter, individual actions and overall much more dynamic. Examples provided: If you are more of a magic user, some other mage may approach you who may not have had if you were just a melee character. Or if you killed some dude who owned a store that was gonna give you a quest, his sister would inherit the store, but she may resent you before giving you the quest. Also, if you drop a weapon in the street instead of selling it, it may just dissapear, some kid may get it and give it back to you, which would lead to a series of stuff, or some dudes may fight over who gets it. Also, it said that the quests you are given would be modified by how you have played (I guess like scaling the quests). For example, the location of a rescue mission would be determined by which location you have visited (it will try to give you a dungeon you haven't been in) and I guess also giving you appropiate enemies to your level. I can add that there is an option for no HUD. On Conversations: (thanks MrBig) Conversations aren't done in a zoomed in static shot anymore. Start a conversation with some and they will act like someone would in real life, looking at you occasionally and walking around a bit and also continue doing a task if they were doing one while talking. On Weapon smithing: Go to a forge and carve a new weapon out of red hot metal. Recap from raphier Dual-wielding: you have two hands now in combat and you can wield anything to both hands. You may assign a dagger on left hand and use a mace with right hand. The choice as they say is yours. Duel: You may duel any NPC on the streets western style. Inheritence: When you kill a shopkeeper, his/her family member will inherit the shop and will be angry about you, but stil give you missions. Level-scaling: It is coming back 18 skills: supposedly even less skills to play with? No mysticism Perks: Rumored to be in Skyrim. I may have understood it wrong. Boosts: Pick stamina, health, magic boosts on level up. Enchanting: This skill makes a return. "Radiant storytelling" or Level Scaling 2.0: "The game eventually logs a huge storehouse of knowledge about how you've played, and subsequently tailors content to your capabilities and experiences. Entering a city, a young woman might approach you and beg you to save her daughter from kidnappers. The game will look at the nearby dungeons you've explored, automatically set the mission in a place you've never visited, and designate opponents that are appropriately matched to your strengths and weaknesses." Fast-Travel: As you probably expect, you can instantly travel to previous locations with a tap of the button Sprinting: You can now sprint about! Town visiting: You may do more in towns, like tailor weapons, cooking, farming or mining. Not much details about this or how detailed they are as jobs. Yet another recap: -A variation of level scaling. -Dynamic Shadows -Overhauled Combat-system -Improved Faces/Improved Models Example: Faces have been dramatically overhauled. Characters now exhibit more emotion show of distinctions between different races and just plain looks better. -Radiant AI -Updated Engine Snow falls dynamically (not as a basic texture on the ground) Trees and branches move independently with the wind Water flows -Randomly generated quests. -Beards -You can't run backwards as fast as you do forward. -10 races to choose from (Holy crap thats a lot of races) -confirmed creatures: zombies, skeletons, trolls, giants, ice wraiths, giant spiders, dragons, wolves, horses Elk, mammoth, saber-toothed cats -presumeably open cities (as dragons can attack) -Hud-free first-person view and improved third-person perspective -very unique landscapes! Also unique dungeons! In other words, lots of uniqueness! -Character creation improved, body features customizable -2-handed weapons and duel wielding confirmed. -Finishing moves, unique to each weapon and enemy you fight. -Kids -The game takes place 2 centuries after Oblivion -Sprint is added ! - Dialog will pop up when you approach an enemy - cooking/farming/mining/woodcutting/blacksmithing -18 skills. -Perk picking at every level-up -5 Magic Schools Destruction Alteration Conjuration Restoration Illusion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 ...The dragons are returning, as it was prophetized. You are gonna be trying to stop the wicked dragon god. You are a dragonborn, a dragon hunter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Det.Här.Spelet.Kommer.Knäcka.Alla.Andra:RPG's.Någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Seriöst, jag får värre erektion än Ron Jeremy av detta, GE MIG!!! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Om jag uppfattat detta rätt så kommer alltså drakar att vara som "vanliga" fiender, alltså goblins och bandits, att de dyker upp då och då när man är ute i vildmarken? Eller kommer de bara dyka upp som mini-bossar i olika quests? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 GE MIG! Spelet verkar helt klart intressant hoppas snart på en del ingame trailers samt gameplay. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.