Grumpy Skrivet 14 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2010 http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article8277021.ab Bombmannes hus har blivit attackerad av nynazister!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2010 Tydligen har de ändrat sig uppfattning. Bomben kunde dödat minst 100 människor (:!!! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8275447.ab Bara eftersom den kunde ha dödat 100 människor är den gjord av experter . Är ju bara aftonbladet som är jävligt dålig på att tolka saker.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Bara eftersom den kunde ha dödat 100 människor är den gjord av experter . Är ju bara aftonbladet som är jävligt dålig på att tolka saker.. Kunde varit en proffsigt gjord bomb? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 http://www.aftonblad...ticle8277021.ab Bombmannes hus har blivit attackerad av nynazister!! "Man ska ju inte dra alla muslimer över en kant"... lawl. Bara eftersom den kunde ha dödat 100 människor är den gjord av experter . Är ju bara aftonbladet som är jävligt dålig på att tolka saker.. Tror de sitter på en del information som backar upp deras uttalanden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 "Man ska ju inte dra alla muslimer över en kant"... lawl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 (redigerad) Är det någon som har ett bra förslag på hur man ska förhindra sånt här? Många skriver att vi har blundat för problemet allt för länge, att vi måste ta hotet om självmordsbombare mer seriöst osv. men vad ska man göra? Jag ser aldrig några bra förslag. Att SD lär få ett uppsving i och med detta är tragiskt imo. De vill att gemene turk ska anpassa sig till någon av dem påhittad svenskhet, men hur skulle det hinda extremister att utföra dåd? Gärningsmannen i detta fall verkade ju knappast vara den klassiska förortsblatten som SD:arna avskyr utan en trevlig kille som smälte bra in i samhället... Redigerad 15 december, 2010 av The Dude 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Är det någon som har ett bra förslag på hur man ska förhindra sånt här? Många skriver att vi har blundat för problemet allt för länge, att vi måste ta hotet om självmordsbombare mer seriöst osv. men vad ska man göra? Jag ser aldrig några bra förslag. Att SD lär få ett uppsving i och med detta är tragiskt imo. De vill att gemene turk ska anpassa sig till någon av dem påhittad svenskhet, men hur skulle det hinda extremister att utföra dåd? Gärningsmannen i detta fall verkade ju knappast vara den klassiska förortsblatten som SD:arna avskyr utan en trevlig kille som smälte bra in i samhället... Egentligen är det här mitt specialområde. Saken är bara att jag inte orkat skriva något längre inlägg om terrorverksamheten i Sverige. Anledningen är att jag förra året spenderade åtskilliga månader (blev cirka sex månader) åt research och granskning av Säkerhetspolisen, deras arbete och den svenska terrorismen. Projektarbetet (som det var) blev till slut en nästan 50 sidor lång rapport och jag har ingenting emot att andra får ta del av den, om någon så vill. Efter att ha studerat SÄPO, terrorism och mycket annat lärde jag mig otroligt mycket. Det finns extremt mycket jag även inte fick plats med i rapporten (ville inte skriva för mycket), men huvudsaken är den att jag lärde mig massvis med nya saker. Att terrorism existerar i Sverige, att FBI anser att Sverige är det perfekta gömstället för en terrorist och vad terrorism över huvud taget innebär. Något som är smått skrämmande är att jag för bara ett år sedan smått förutspådde att ett terrorattentat skulle ske i Sverige förr eller senare. Det tog bara ett år... Vill inte skryta på något vis, men kan tillägga att jag fick MVG+ och fantastiska lovord. Det blev t.o.m. så bra att jag fick hålla föreläsningar på vår skola om SÄPO och terrorism i synnerhet. Om någon har lust att läsa igenom arbetet kan ni bara skicka iväg ett PM. Innehållsförteckningen (ger en försmak) hittas här. Ett fall som jag verkligen gillade (att granska) var det som hände på Bromma flygplats år 2001 när två terrormisstänkta män utvisades från Sverige. Extremt intressant om ni frågar mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Egentligen är det här mitt specialområde. Saken är bara att jag inte orkat skriva något längre inlägg om terrorverksamheten i Sverige. Anledningen är att jag förra året spenderade åtskilliga månader (blev cirka sex månader) åt research och granskning av Säkerhetspolisen, deras arbete och den svenska terrorismen. Projektarbetet (som det var) blev till slut en nästan 50 sidor lång rapport och jag har ingenting emot att andra får ta del av den, om någon så vill. Efter att ha studerat SÄPO, terrorism och mycket annat lärde jag mig otroligt mycket. Det finns extremt mycket jag även inte fick plats med i rapporten (ville inte skriva för mycket), men huvudsaken är den att jag lärde mig massvis med nya saker. Att terrorism existerar i Sverige, att FBI anser att Sverige är det perfekta gömstället för en terrorist och vad terrorism över huvud taget innebär. Något som är smått skrämmande är att jag för bara ett år sedan smått förutspådde att ett terrorattentat skulle ske i Sverige förr eller senare. Det tog bara ett år... Vill inte skryta på något vis, men kan tillägga att jag fick MVG+ och fantastiska lovord. Det blev t.o.m. så bra att jag fick hålla föreläsningar på vår skola om SÄPO och terrorism i synnerhet. Om någon har lust att läsa igenom arbetet kan ni bara skicka iväg ett PM. Innehållsförteckningen (ger en försmak) hittas här. Ett fall som jag verkligen gillade (att granska) var det som hände på Bromma flygplats år 2001 när två terrormisstänkta män utvisades från Sverige. Extremt intressant om ni frågar mig. Det låter som ett läsvärt arbete, jag gillar hur du går in på saker helhjärtat (vem fan skriver en 50-sidors projektrapport??). Men ska du inte skriva vad du tycker också (här i tråden), inte bara att du tycker? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Det låter som ett läsvärt arbete, jag gillar hur du går in på saker helhjärtat (vem fan skriver en 50-sidors projektrapport??). Men ska du inte skriva vad du tycker också (här i tråden), inte bara att du tycker? Jodå, men jag gör det först om några dagar (semester snart!!). Just nu är orken slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Nytt terror dåd? https://www.flashback.org/t1392795 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Nytt terror dåd? https://www.flashback.org/t1392795 Nope Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Nope nej såg det också nu läste bara första sidan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts