VaXXoR Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 På vilket sätt blir det bara värre och värre, slumpmässiga dåd borträknat? Så du säger att terror hot från islamister och likande inte ökat genom åren? Pratar inte bara om Sverige nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 (redigerad) BORTA Redigerad 12 december, 2010 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Så du säger att terror hot från islamister och likande inte ökat genom åren? Pratar inte bara om Sverige nu. Hela grejer med självmordsbombande islamister började ju för inte allt för länge sen så självklart har det ökat (från 0 till några hundra döda om året, dvs oändlig ökning). Men att det just i detta nu skulle finnas skäl att oroa sig extra för en terrorvåg ser jag inte. Vilka nyhetskanaler hänger du på som inte jag gör? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Fredens religion gör vad den gör bäst, ännu en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Kan det va nån snubbe från 4chan? Som den snubben som sköt i den där svenska skolan eller vad man ska säga som var från 4chan eller hur det nu var. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Kan det va nån snubbe från 4chan? Som den snubben som sköt i den där svenska skolan eller vad man ska säga som var från 4chan eller hur det nu var. Det är ju inte en omöjlighet, men jag tror inte du ska förmoda det eller tro att det är så utan att ha hört någonting om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Jäkla tur att det ena röret sprängdes i förtid. Om alla 6 + sprängämnet i väskan med spikarna mitt på torget... hemsk tanke! Det hade varit en masaker inför Jul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 (redigerad) live press konferans http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8266697.ab Grattis sverigedemokraterna säger jag bara... Edit: Såg filmen på aftonbladet nu, hur fan tänker folk när en bil precis har börjat brinna och folk går närmare och närmare för att filma? Redigerad 12 december, 2010 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Det viktigaste att berätta är: att ingen dogatt frihetskämparnas PRIVATLIV fortfarande är skyddade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Antar att de partier som förespråkar strängare regler mot brott kommer få sig ett grymt uppskjut nu när många människors bubblor spricker och de börjar inse att vi lever i en värld som blir allt råare. Det här kommer hända igen, och hade det varit i USA så hade presidenten gått ut med ett pressmeddelande, men vart är vår lilla flintis till statsminister, ligger han och sussar mån tro? Skulle vilja skriva att partier som förespråkar strängare invandringsregler också främjas av det här, men det är viktigt att komma ihåg att terrorism inte är bundet till ras, utan till individen! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Håller med till 100%! På vilket sätt blir det bara värre och värre, slumpmässiga dåd borträknat? Blundar vi för det...? "War against terror" är ju uppblåst så in i helvete. Jag är redo att ändra min uppfattning om det visar sig att en terroristorganisation ligger bakom det och har som mål att utföra fler dåd, men än så länge är det bara en random dude som sprängde sig själv. Jag är redo att ändra min uppfattning om det visar sig att en terroristorganisation ligger bakom det och har som mål att utföra fler dåd, men än så länge är det bara en random dude som sprängde sig själv. men än så länge är det bara en random dude som sprängde sig själv. Dude som sprängde sig själv. :ph34r: :ph34r: :ph34r: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 (redigerad) Den officiella förkortningen på Säkerhetspolisen. I och med polisväsendets förstatligande år 1965 inrättades vid Rikspolisstyrelsen en säkerhetsavdelning (RPS/Säk). År 1989 gavs avdelningen en mer självständig ställning och kom att betecknas Säkerhetspolisen (SÄPO). Mer officiellt än ovan blir det inte. Redigerad 12 december, 2010 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Mer officiellt än ovan blir det inte. År 1965 blev polisverksamheten statlig och arbetet för att skydda rikets säkerhet sköttes av Rikspolisstyrelsens säkerhetsavdelning (SÄK). Det var först den 1 oktober 1989 som man bildade den nuvarande Säkerhetspolisen som blev en egen myndighet. (http://www.sakerhets...d800010243.html) 1.1.2 Säkerhetspolisen i dess nuvarande skick Säkerhetspolisen i dess nuvarande skick bildades den 1 oktober 1989. Säkerhetspolisens officiella förkortning skrevs till SÄK, men har ända sedan sin start kallats för SÄPO i folkmun. Organisationen blev en egen myndighet och fick bland annat en egen generaldirektör. Idag har man som främsta arbetsuppgift att förhindra och avslöja brott mot rikets säkerhet. Förutom det har man dessutom det formella ansvaret för bevaknings- och säkerhetsarbete vid exempelvis statsbesök.(http://www.sakerhets...d800010243.html) * Skall i så fall ha ändrats till den nuvarande förkortningen under en senare period. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Kan det va nån snubbe från 4chan? Som den snubben som sköt i den där svenska skolan eller vad man ska säga som var från 4chan eller hur det nu var. Asså.... Varför censurerar aftonbladet bilden på terroristen..Det gör mig upprörd, de visar bilden på en icke dömd svensk person men en död muslim kan de inte släng upp en ocensurerad bild på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 https://www.flashback.org/sp27515326 Intressant inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Asså.... Varför censurerar aftonbladet bilden på terroristen..Det gör mig upprörd, de visar bilden på en icke dömd svensk person men en död muslim kan de inte släng upp en ocensurerad bild på. Vad vinner du på av att se hans ansikte? Vill du göra kaoz med han? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Vad vinner du på av att se hans ansikte? Vill du göra kaoz med han? Måste man vinna något på det för att en terrorists ansikte ska få visas offentligt? Om en persons ansikte visas i media så ska allas ansikten visas i media imo. Jag tror som sagt tidigare att det kommer smälla igen inom en snar framtid. Några veckor efter bombningarna i London greps ju en annan grupp människor i t-banan som tydligen hade inspirerats av de förstnämnda. Varför skulle inte samma sak kunna ske i Sverige? Copycatfenomenet existerar ju här med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 (redigerad) Det är en principsak, om man visar på en person 1 ska man också visa bild på person 2. Redigerad 12 december, 2010 av Grumpy 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts