Kebab Skrivet 8 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2010 Fråga Ponera att jag lägger upp en annons på Tradera. "1st Hertzmotor Nyskick, blablaherp[...] Har även startkablar att sälja vid sidan av" Skulle då det sistnämnda strida mot deras regler på något sätt? Man betalar ju en viss procent av försäljningsvärdet till Tradera, så jag antar att de inte skulle bli så glada om de granskade en sådan annons, eller? Kan nämligen inte hitta något om det. Diskussion Har du handlat av privatpersoner via Blocket/Tradera/motsvarande? Har du stött på några problem? Finns det några produkter man inte bör köpa via en sådan sida enligt dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2010 Jag skulle ta det säkra före det osäkra och nämna startkablarna först när du fått kontakt med intressenten. Tradera övervakar ju inte din privata mail och din telefon! Om personen som vill köpa motorn är intresserad av startkablar kommer han/hon nog fråga efter det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 8 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2010 (redigerad) "Vid sidan av" tolkas förmodligen som att de inte kommer att säljas via Tradera, vilket är strikt mot reglerna. Man får inte marknadsföra produkter som inte säljs/kommer att säljas via Tradera. Tips vid köp av dyra saker: Gör det tydligt vad du förväntar dig av produkten (skick) och att han går med på det och försäkrar att skicket är sådant du förväntar dig. Om produkten inte motsvarar det ni kommit överens om kan han dra åt hjelvitti. Samt att du har rätt att undersöka varan för att kunna returnera. Tips 2: Läs inte tipset ovan och använd internetgirot.se Redigerad 8 december, 2010 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Kebab ett annat tips kolla köparen/säljaren via tradera via att läsa deras omdöme och gå efter deras kommentarer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts