Dusse Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 (redigerad) I min mening går det vid umeå eller liknande! Tss, vid Umeå börjar Norrbotten/Lappland/Nordvästra Sibirien... Redigerad 6 december, 2010 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Umeå? Allt norr om Uppsala är såklart Norrland. I MIN mening, hur sjukt är det inte att stockholm är såpass nära stockholm? Nej, får jag bestämma gör jag om så att allt över umeå tillhör norrland! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Allt norr om Örebro är Norrland, allt söder om Hallsberg är Skåne. Så ligger det till. Allt öster om Kumla är Finland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Allt under Sundsvall är söder i landet scherru, schuuuuuu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Allt under Sundsvall är söder i landet scherru, schuuuuuu This Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Att Stockholm ligger så pass nära Stockholm är rätt naturligt. Och jag inser att det var din åsikt, men snart säger du väl säkert att allting söder om Kalmar inte är Danmark också. menade att norrland är nära stockholm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 En vis kompis sade en gång "allt norr om dala-älven tillhör norrland, allt söder om tillhör danmark" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Allt norr om Gävle är Norrland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Men vafan! Gränsen för Norrland går längs undre gränsen av Härjedalen, Gävleborg och Gästrikland. Norr därom ligger Norrland medan vi söder därom har vi Svealand och söder om det ligger Götaland. Det är definierat. Bestämt. Icke diskutabelt. Punkt! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Men vafan! Gränsen för Norrland går längs undre gränsen av Härjedalen, Gävleborg och Gästrikland. Norr därom ligger Norrland medan vi söder därom har vi Svealand och söder om det ligger Götaland. Det är definierat. Bestämt. Icke diskutabelt. Punkt! Det är skillnad på faktum och faktum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 I min mening går det vid umeå eller liknande! Inte då. Se hur högt upp det ligger och lyssna på dialekten. Väldigt Norrländskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts