Frusciante Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Ska bränna en cd med Cornelis Vreeswijk-låtar till pappa i julklapp. Själv lyssnar jag inte på han, så behöver tips på låtar som borde vara med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Balladen om Fredrik Åkare och Personliga Person är sköna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Huvudlösen för aftonen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 (redigerad) Incestvisa och Mördar-Anders är mina favoriter! Sen har vi ju klassiska Brev från kolonien! Redigerad 4 december, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Sonja och siw gillar jag! Även Polaren Per. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Hönan Agda! Fan så bra den är! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Somliga går är kanske lite kliché, men den är ju väldigt bra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Min favoritskiva är Cornelis Sjunger Taube med låtar som Den sjuttonde balladen, Byssan lull, Dansen på Sunnanöl, Fritiof Anderssons paradmarsch och Jag är fri, jag har sonat. Den första och den sista av de nämnda är de bästa av Cornelis imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 (redigerad) Balladen om båtsman Charlie Donovan Nalle Puhs Getinghonung Vildhallon Huvudlösen om aftonen Cool water på Gyldne Freden Tre remmare Alices snaps Po Rom Pom Po'n Desertören Balladen om den nya äktenskapslagen Morbror Frans Visa vid Nybroviken Vacker visa till Linnea Fredrik Åkares morgonpsalm Hopplös Blues Annars är hela skivan Vildhallon väldigt bra! och på tal om Cornelis så släpptes en ny skiva på spotify häromdan vid namn Telegram från Medborgare Kees, 100 låtar, live och inspelat men också en del som i alla fall jag aldrig hört förut. Redigerad 4 december, 2010 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 5 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2010 Ballad om censuren Blues för Fatumeh Bruna bönor complet En vacker visa till Linnea När det brinner i lögnfabriken Ballad om en gammal knarkare Sjuttonde balladen Åh, vad jag var lycklig inatt Tomtebloss Vaggvisa Jack uppskäraren Märk hur vår skugga Sambaliten Ja... det finns hur mycket bra som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 5 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2010 Slusk-blues. Ågren. Plogen. Mördar-anders. Ballad på en soptipp. Cool Water - på den gyldene freden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Jag tycker "Rosenblad, Rosenblad" är en trevlig liten låt från plattan "Poem, ballader och lite blues", och det finns fler trevliga låtar där. Sedan är ju frågan om Frusciantes far uppskattar en skiva med de låtar han troligen hört otalet gånger ("Hönan", "Turistens klagan", "Kolonien", "Trasiga skor", "Fredrik Åkare.." etc, eller mer ospelade låtar som de i de tre posterna ovanför min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 6 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Jag tycker "Rosenblad, Rosenblad" är en trevlig liten låt från plattan "Poem, ballader och lite blues", och det finns fler trevliga låtar där. Sedan är ju frågan om Frusciantes far uppskattar en skiva med de låtar han troligen hört otalet gånger ("Hönan", "Turistens klagan", "Kolonien", "Trasiga skor", "Fredrik Åkare.." etc, eller mer ospelade låtar som de i de tre posterna ovanför min. Överväger att göra en dubbel-cd så får jag med alla låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts