SilentViper Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Hejsan kära gtasajtare nu är det så jag har fått en uppgift att bygga om vår clans hemsida eller deras forum. Och det är lite annorlunda från det jag har gjort. Så jag skulle vilja ha tips på en uppbyggnad visa bild hur det ser ut nu. Skulle uppskatta tips från er om en upp byggnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Tyckte att den var rätt snygg som den är, men en annan bakgrundsfärg kan lura hjärnan att tro att hela forumet har bytt layout, så där skulle jag börja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Tyckte att den var rätt snygg som den är, men en annan bakgrundsfärg kan lura hjärnan att tro att hela forumet har bytt layout, så där skulle jag börja Som sagt så har jag inte tillgång till det klan ledaren fick hjälp med att bygga denna sida så min uppgift är bara att göra om forumet lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Som sagt så har jag inte tillgång till det klan ledaren fick hjälp med att bygga denna sida så min uppgift är bara att göra om forumet lite. Du menar lägga till nya forumdelar och så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Luktar lite väl mycket 1998 om designen, men den ser funktionell ut iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Är det bara jag som undrar vad du ska göra? Ska du göra ett helt nytt forum? Ska du byta färger? Ska du lägga till nya forumdelar? Ska du göra en ny design bara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 (redigerad) Är det bara jag som undrar vad du ska göra? Ska du göra ett helt nytt forum? Ska du byta färger? Ska du lägga till nya forumdelar? Ska du göra en ny design bara? Det jag bara har gjort nu är att bygga om forumet tabort allt från forumet och bygga nya kategorier iallafall och nu letar vi efter nytt tema till hemsidan. Kan lägga upp en bild senare på hur jag har gjort men det duger så länge det jag har gjort. Här är bilden på det jag har gjort jag tycker iallafall det duger eftersom vi är inte så många i klanen än. Men jag tar gärna emot tips på lite förändringar också: Redigerad 4 december, 2010 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Dra ner på Bevel&Emboss-effekten och dra ner på gradients så får du mindre 90-talskänsla på det hela. Forumet skulle även må bra av att bli lite bredare. Någon extra färg skulle inte skada heller, jag blir helt deprimerad av att se allt i grått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Dra ner på Bevel&Emboss-effekten och dra ner på gradients så får du mindre 90-talskänsla på det hela. Forumet skulle även må bra av att bli lite bredare. Någon extra färg skulle inte skada heller, jag blir helt deprimerad av att se allt i grått. Sånt där vet ja inte hur man gör eftersom jag har inte tillgång till själva hosten där den ligger på. Så det enda jag har som uppgift var att göra om forumet lite. Just nu letar vi ett nytt tema till själva hemsidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 (redigerad) Om ni letar efter nytt tema till hemsidan borde ni ju ha samma tema till forumet med. Angående kategorier så, beror ju det på er.. En kan ju heta "Taktiker" där ni lägger upp olika tips och taktiker på banorna ni spelar. En kan annan kan ju vara "Tips och tricks" där ni lägger upp olika tips och tricks i livet, på datorn, i spelet. Jag vet inte ni vill ha "stora" kategorier, eller om ni vill ha många olika. Det du ska göra är alltså hitta på kategorier och inget annat? Du kan ju fråga dem andra clan medlemmarna med om dem har några önskningar. Sen kanske skulle Teamspeak & Server vara en egen kategori, lär ju inte postats speciellt mycket i Teamspeak ändå. Sen skulle jag vilja ändra lite i ordningen med, men det är ju jag. Jag tycker "Server","Teamspeak & "Tips" borde vara längre ner med. I en "egen" kolumn, typ. Där man ger kritik, och olika tips. Och erat forum skulle nog må bra av lite flera färger med. Redigerad 4 december, 2010 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Sånt där vet ja inte hur man gör eftersom jag har inte tillgång till själva hosten där den ligger på. Så det enda jag har som uppgift var att göra om forumet lite. Just nu letar vi ett nytt tema till själva hemsidan. Okej, då vet jag inte riktigt. Kan ju ge lite input på texten i alla fall: "Om du har tips om hur vi ska förnya forumet eller hemsidan så ge dina förslag här då." Några saker. Dels avslutas meningen med punkt, medan en del av beskrivningarna INTE avslutas med punkt. Bestäm dig för en metod och använd den på alla beskrivningar. Sedan heter det "tips PÅ hur" och inte "tips om hur". Att avsluta meningen med "då" ser inte snyggt ut. Förslag: "Om du har tips på hur vi ska förnya forumet eller hemsidan, ge då dina förslag här" --- "Skicka din ansökning här till klanen om du vill göra en tryout hos oss." Dålig uppbyggnad. Sedan borde det stå ansökan. Förslag: "Om du vill göra en tryout hos oss, skicka in din ansökan till klanen här" --- "Om ni vill utmana oss posta här då." Återigen, avsluta inte med "då". Meningen mår även bra av ett kommatecken. Förslag: "Om ni vill utmana oss, posta då här" --- "Om du har nå klagomål så tas det här." Skriv inte "nå", det ser gräsligt ut. "Tas det här" känns också... sådär. Förslag: "Om du har något klagomål, skriv det här" inb4 nästa språkpolis rättar mina rättningar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 4 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 För att fylla på Sianas linje: rent allmänt känns väl "skriv då här", "posta då här" osv. som helt överflödigt, en generell beskrivning räcker. Vad skulle det annars en beskrivning på en forumdel indikera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2010 Tack för tipsen ska ändra lite imorn och använda era tips. Iwex eftersom forumet samt hemsidan använder samma tema så räcker det bara att byta temat till själva hemsidan så byts det ut på forumet med eller vad man nu ska säga. Men tack för era tips tar emot även fler tips från er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts