Renard Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 Jag kanske tänker i lite väl stora banor när jag nämner världskrig, men jag är ändå jävligt orolig för att de dokument som släppts, och framför allt de som kommer släppas i framtiden, någon gång kommer stå som grogrund till en större internationell kris. Jag är fortfarande kluven i frågan upptäcker jag. Jag tycker fortfarande att Wikileaks går till överdrift när de släpper en hel hög med hemliga dokument som både svenssons och terrorister kan ta del av. Men samtidigt ska ju som sagt inte stora stater som USA kunna gömma all skit de begått/begår för all framtid. Som sagt, vi får se hur det här spelar ut. Jag hoppas att du har rätt Mordos, för ett tredje världskrig vill man ju inte ha på halsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 Jag kanske tänker i lite väl stora banor när jag nämner världskrig, men jag är ändå jävligt orolig för att de dokument som släppts, och framför allt de som kommer släppas i framtiden, någon gång kommer stå som grogrund till en större internationell kris. Jag är fortfarande kluven i frågan upptäcker jag. Jag tycker fortfarande att Wikileaks går till överdrift när de släpper en hel hög med hemliga dokument som både svenssons och terrorister kan ta del av. Men samtidigt ska ju som sagt inte stora stater som USA kunna gömma all skit de begått/begår för all framtid. Som sagt, vi får se hur det här spelar ut. Jag hoppas att du har rätt Mordos, för ett tredje världskrig vill man ju inte ha på halsen. Såna här dokument är mer eller mindre saker som de det handlar om redan visste, och andra stormakter. Men det är bara det att alla får reda på det nu. Om du vill ha mer info på vad som skulle kunna vara tredje världskriget, läs på om sydkorea, nordkorea, kina och USA. Där har du något som skulle kunna bli tredjevärldskriget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 Såna här dokument är mer eller mindre saker som de det handlar om redan visste, och andra stormakter. Men det är bara det att alla får reda på det nu. Om du vill ha mer info på vad som skulle kunna vara tredje världskriget, läs på om sydkorea, nordkorea, kina och USA. Där har du något som skulle kunna bli tredjevärldskriget. Jo, Nordkorea har jag oroat mig för länge nu. De har ju börjat attackera sydkoreanska/amerikanska trupper under havsövningar läste jag för ett tag sen. Illa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 Och nu har vi på papper att USA kommit med direkta påtryckningar till Sverige gällande hårdare tag mot fildelning. De har en lista med saker vi ska fixa som de nu bockat av 5 av 6 punkter på, därbland IPRED. Informationen har hållts hemlig eftersom om fildelningsfrågan är så känslig i Sverige. Återigen, om folket får reda på sanningen kan de ju protestera! http://svt.se/2.22620/1.2260856/usa_vi_har_haft_ett_gott_samarbete_kring_fildelning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 Vafan. Julian Assange är nu borttagen från Time Magazines "Person of the Year"-lista. Han hade STORT övertag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2010 Nej? Jag kan fortfarande se honom. Hum. Det var en facebook-uppdatering från officiella wikileaks gruppen. Antog att det var som så. Nu är ju bara frågan, KOMMER det hända, eller har de bara inte tagit bort honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 8 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2010 (redigerad) Jag är ganska säker på att Assange blir Person of the year oavsett röster (det är ju, trots allt, inte läsarna som avgör det). Kom dock ihåg att person of the year inte är en hedersutmärkelse, utan ett "erkännande" för en person som varit inflytelserik under året som gått. Bland tidigare persons-of-the-year finns t.ex. sådana populära 1900-tals-filosofer som Adolf Hitler och Josef Stalin. Var några andra saker jag tänkte kommentera men hinner inte just nu. Redigerad 8 december, 2010 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2010 http://www.expressen.se/nyheter/1.2245167/har-ar-wikileaks-grundarens-forsvarstal-fore-gripandet En enkel sammanfattning av tankarna bakom WikiLeaks för er som inte förstår. Ganska intressant även för de som vet. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 (redigerad) Tips: Light On Leaks är en bra sida som samlar videos som rör ämnet. Finns mycket intressanta videos listade där... http://www.lightonleaks.com/ Redigerad 15 december, 2010 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Vad har hänt? Helt knäpptyst i en hel månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 14 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2011 Bara jag som får lite V for Vendetta vibbar över hela Wikileaks grejen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts