Skotten_31 Skrivet 19 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2010 Vill flytta över en 6,5gb stor fil till en usb som är på 16gb. Fast när jag gör det så står det att filen är för stor även om jag har 16gb plats. Jag vill alltså ha FAT32 och inte NTFS. Går det att flytta över en så stor fil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 19 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2010 Vill flytta över en 6,5gb stor fil till en usb som är på 16gb. Fast när jag gör det så står det att filen är för stor även om jag har 16gb plats. Jag vill alltså ha FAT32 och inte NTFS. Går det att flytta över en så stor fil? Antingen så delar du den med winrar eller så formaterar du om usb-minnet till NTFS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 19 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2010 Antingen så delar du den med winrar eller så formaterar du om usb-minnet till NTFS Näe kan inte ha ntfs som jag sa. Undra mest om man kunde ta bort 4gb överflyttningsbarriären. Kan dock testa med winrar om det inte finns ngt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 19 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2010 Näe kan inte ha ntfs som jag sa. Undra mest om man kunde ta bort 4gb överflyttningsbarriären. Kan dock testa med winrar om det inte finns ngt Nope, kan inte ta bort den gränsen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 20 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2010 FAT32 kan inte hantera filer större än 3,99GB. Men ja, winrar är det bästa alternativet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 20 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2010 Näe kan inte ha ntfs som jag sa. Undra mest om man kunde ta bort 4gb överflyttningsbarriären. Kan dock testa med winrar om det inte finns ngt Vadå kan inte ha? Skrev enbart de 2 olika alternativen du har... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 20 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2010 Vadå kan inte ha? Skrev enbart de 2 olika alternativen du har... Jag kan inte ha det eftersom min andra dator inte hittar dem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 20 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2010 Vadå kan inte ha? Skrev enbart de 2 olika alternativen du har... Det finns ju mängder av filsystem som klarar filer på över 6.5 GB så enbart två olika alternativ är det ju inte heller. Förmodligen använder han FAT av en anledning, precis som jag gör. FAT klarar som sagt max 4 GB-filer och jag föreslår att du delar upp filen (i två 3.25 GB) med winrar/7-zip eller något annan arkivhanterare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 20 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2010 Det finns ju mängder av filsystem som klarar filer på över 6.5 GB så enbart två olika alternativ är det ju inte heller. Förmodligen använder han FAT av en anledning, precis som jag gör. FAT klarar som sagt max 4 GB-filer och jag föreslår att du delar upp filen (i två 3.25 GB) med winrar/7-zip eller något annan arkivhanterare. Mm, håller på att dela filen Tack för alla förslag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts