Pixiegnom Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 Bra resonemang... Sälj dem och få en del eller behåll dem och få inte en spänn. Ungefär som att säga: Jag vägrar sälja min bil som jag köpte för 300 tusen för jag får för lite för den. Då får den står och sjunka i värde ännu mer istället. =/ Andrahandsvärdet på spel är lågt, så är det bara. På gott och ont, visst du får sälja ett spel billigt, men det innebär oxå att du får KÖPA ett begagnat spel billigt. Jag säljar alltid mina spel på tradera, får alltid mer där än i butikerna. Mjo, men en fin samling spel går inte att jämföra med en bil. Så länge inte spelet är skit så ser jag ingen anledning att sälja det, då det är stor chans att jag kommer vilja spela det igen. Om jag har en fin bil och en mindre fin bil, så kommer jag ju inte vilja ha kvar den mindre fina bara för att använda den ibland, när jag redan äger en bättre bil. En bil är ett transportmedel. Ett spel är en upplevelse. Ursäktar för luddigt skrivande. Klockan är visst inte barnet längre.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 Mjo, men en fin samling spel går inte att jämföra med en bil. Så länge inte spelet är skit så ser jag ingen anledning att sälja det, då det är stor chans att jag kommer vilja spela det igen. Om jag har en fin bil och en mindre fin bil, så kommer jag ju inte vilja ha kvar den mindre fina bara för att använda den ibland, när jag redan äger en bättre bil. En bil är ett transportmedel. Ett spel är en upplevelse. Ursäktar för luddigt skrivande. Klockan är visst inte barnet längre.. Nej du har helt rätt. Spel som man kan tänka sig spela om sparas, men ett spel som är otänkbart att man spelar om är bara korkat att behålla. Bättre att sälja det och få vad man får sen investera det i ett nytt spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 (redigerad) Nej du har helt rätt. Spel som man kan tänka sig spela om sparas, men ett spel som är otänkbart att man spelar om är bara korkat att behålla. Bättre att sälja det och få vad man får sen investera det i ett nytt spel. Jag är inte korkad ;,< Naruto är en kompensationspresent ifrån webhallen, OK?!?! ok. http://data.fuskbugg.se/dipdip/IMAG0338.jpg Redigerad 14 november, 2010 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Naruto är en kompensationspresent ifrån webhallen, OK?!?! ok. Naruto: The Broken Bonds? Är inte det ett jävligt bra spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 24 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2010 Naruto: The Broken Bonds? Är inte det ett jävligt bra spel? Jag har hört att det är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2010 Jag gillar att ha spelsamlingar. Plus, man går inte på någon vänster plus på att sälja, så varför ens göra det när man kan få ett ryck och spela igenom spelet igen, bara för att. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 24 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2010 Jag är en sparare som sålt men som sparar!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 24 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2010 Jag har inte kvar mitt Playstation, men jag har en jävla massa spel. Är inte så sugen på att lämna in alla och få 300kr. Sparar hellre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 24 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2010 Sparare. Den dagen jag blir tvungen att sälja mitt trofasta nintendo 64 kommer jag gråta tills jag dör! Dessutom när det gäller PC så köper jag mestadels spel digitalt, oftast är det spel med hög replay value! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts