Urband Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Lite nyfiken på hur alla gör med sina spel. Det börjar bli en del spel nu för en annan men jag klarar inte riktigt av att sälja. Hur gör ni? Sparar ni på samtliga spel, konsoler, tillbehör osv eller säljer ni när ni har spelat klart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Säljer en del. Sparar dem som är riktigt grymma. Fallout, AC, GTA mfl. Ofta är de jag sparar special ed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Jag är en sparare, har bara sålt ett enda spel och det var Army of Two. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Är helt enkelt för lat för att sälja. Därav sparar jag/vi i princip allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 (redigerad) Är helt enkelt för lat för att sälja. Därav sparar jag/vi i princip allt. +1 Bara för att så ska jag skrapa ihop en del spel och ta med till Luleå ikväll, och byta in på Game. Redigerad 12 november, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Sparar så klart. Fast det kan väl hända att jag byter in spel för att ta del av erbjudanden och liknande, även fast det inte händre ofta alls. Sen lämnade jag också in alla mina PS2-spel tillsammans med PS2an för att köpa ett PS3. Men annars håller jag rätt hårt i mina spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Sparar. Är ju jättemysigt att gå igenom alla gamla spelfodral och läsa på baksidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 (redigerad) Jag är en sparare, har bara sålt ett enda spel och det var Army of Two. Hahaha, samma här! Vilken jävla skit det var. Sparar. Är ju jättemysigt att gå igenom alla gamla spelfodral och läsa på baksidan. +1! Dessutom är inbytesvärdet så lågt på de spel man har att det är lika bra att behålla dem. Jag skulle kunna sälja alla PSP-spel jag har eftersom jag inte använder dem, men att få tillbaka 350 spänn för de 7 spel jag betalat tusentals för känns bara jäkligt ovärt. Samma sak med PS3-spel, det är ingen idé att sälja nåt för 100 spänn när man ändå nån gång kanske får lust att spela det igen. Jag hade kanske resonerat annorlunda om jag hade en konsol där piratspel var en enklare sak än på PSP/PS3. Visst, PSPn är död pga att det var så lätt att pirata, men man måste ju reservera hälften av minneskortet till det och det ids jag inte. EDIT: Bumpa gärna den här tråden Redigerad 12 november, 2010 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Jag sålde 2 spel en gång då jag inte had4e råd med ett nytt spel som jag verkligen ville ha. Ångrar det fortfarande. Så, nej. Jag säljer aldrig mina spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Sparar, säljer bara ifall det är tillsammans med en konsoll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Jag lämnade in två spel för pengar. Jag köpte dom för 199:- kr styck. Snubben i kassan värderade dom till 10kr. Många av de begagnade spelen som går att köpa säljs vanligen för hundra kronor. Grisar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Jag lämnade in två spel för pengar. Jag köpte dom för 199:- kr styck. Snubben i kassan värderade dom till 10kr. Många av de begagnade spelen som går att köpa säljs vanligen för hundra kronor. Grisar. Gamestop? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Beror helt på spelet. Kan byta in gamla spel som inte levde upp till mina förväntningar mot nya. Ångrar dock att jag bytten In Saboteur mot RDR. Visst, RDR är ett av e bästa spelen jag kört, men fan vad jag saknar Sean Devlin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Har bara sålt några PS1- spel för mycket längesen, men funderar nu på att sälja ett par PC-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Har bara bytt in spel för att få något erbjudande. Som när jag böt in Mw2 och batman arkham asylum för att få red dead redemption för 100kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Jag säljer aldrig mina spel men jag har gjort lite byteshandel på loading, man kan få rätt bra deals där ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Är helt enkelt för lat för att sälja. Därav sparar jag/vi i princip allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 +1 Bara för att så ska jag skrapa ihop en del spel och ta med till Luleå ikväll, och byta in på Game. Tror ni jag orkade hålla det? Näpp. När det väl var dags å fara så stod jag å övervägde om jag orkar söka upp nå spel att ta med. Orkade inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 +1! Dessutom är inbytesvärdet så lågt på de spel man har att det är lika bra att behålla dem. Jag skulle kunna sälja alla PSP-spel jag har eftersom jag inte använder dem, men att få tillbaka 350 spänn för de 7 spel jag betalat tusentals för känns bara jäkligt ovärt. Bra resonemang... Sälj dem och få en del eller behåll dem och få inte en spänn. Ungefär som att säga: Jag vägrar sälja min bil som jag köpte för 300 tusen för jag får för lite för den. Då får den står och sjunka i värde ännu mer istället. =/ Andrahandsvärdet på spel är lågt, så är det bara. På gott och ont, visst du får sälja ett spel billigt, men det innebär oxå att du får KÖPA ett begagnat spel billigt. Jag säljar alltid mina spel på tradera, får alltid mer där än i butikerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 Jag lämnade in två spel för pengar. Jag köpte dom för 199:- kr styck. Snubben i kassan värderade dom till 10kr. Många av de begagnade spelen som går att köpa säljs vanligen för hundra kronor. Grisar. Och du tog seriöst 20-lappen och gick? Kalla mig grisig, men jag hade hellre slängt dem i papperskorgen än lämnat in dem för kaffepengar. Eller okej, det hade jag nog inte gjort, men om jag hade haft orken hade jag hellre skänkt bort dem till någon privatperson. T: Jag har aldrig haft några spel av värde och har således aldrig ens tänkt tanken på att sälja dem. har dock köpt två spel nyligen på Tradera, man kan få riktigt fina priser där alltså. Eller vad sägs om Splinter Cell: Conviction för 150 spänn inklusive frakt? Har för övrigt lite annan skit att sälja av, men jag är så satans lat alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts