Hultenius Skrivet 13 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2010 Er vän (och favoritadmin!) har börjat syssla med Rocket Science igen. Jag har byggt ett litet system för "CSS sprites" åt forumet. Hela poängen är att kombinera alla bilder till en bild för att drastiskt dra ner på antalet HTTP-requests. Låter det krångligt? Ta en titt på följande bild så förstår ni. Istället för att ladda ner alla 90+ bilder separat laddar man ner allt på en och samma gång. Så vad leder det här till? Kommer sidorna att ladda snabbare? Nja, den totala laddningstiden kommer att kortas ner med någon sekund, däremot tvivlar jag på att forumet kommer upplevas snabbare. Den stora poängen är istället markant lägre serverbelastning (färre HTTP-requests). Roligare än så blir det inte. Lösningen kommer att säljas vidare så jag blir hyper-glad om ni lyfter fram eventuella problem. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2010 Haxxigt, hoppas de funkar bra ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2010 För en som inte är så insatt i hur det fungerar, så låter det bra i alla fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ulf Skrivet 14 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 För en som inte är så insatt i hur det fungerar, så låter det bra i alla fall! http://css-tricks.com/css-sprites/ Kul att pula med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 "En värld utan http-requests är en vackrare värld." -August Strindberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 Dude, where's my mod-bricka? https://static.flashback.info/img/smilies2/sad44.gif 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 14 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 Dude, where's my mod-bricka? https://static.flashback.info/img/smilies2/sad44.gif Om du tok-klickar i området under avataren så kommer den fram till slut. Låt oss kalla det för en "feature" tills vidare Edit: Fixat. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 Er vän (och favoritadmin!) har börjat syssla med Rocket Science igen. Lösningen kommer att säljas vidare så jag blir hyper-glad om ni lyfter fram eventuella problem. "En värld utan http-requests är en vackrare värld." -August Strindberg Dude, where's my mod-bricka? https://static.flashback.info/img/smilies2/sad44.gif :lol: Underbart!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2010 Har problem med att smilies inte funkar när man infogar från sidomenyn. Har det med det här att göra? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 15 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2010 Jag vet ingenting om sånt här så jag vet inte hur relevant det här är, men såhär ser det ut när jag klickar in mig på Youtube under Specialtaggar. Någon mer? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 15 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2010 Jag vet ingenting om sånt här så jag vet inte hur relevant det här är, men såhär ser det ut när jag klickar in mig på Youtube under Specialtaggar. Någon mer? Fixat & Score! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2010 Har problem med att smilies inte funkar när man infogar från sidomenyn. Har det med det här att göra? Jag kan inte återskapa det. Hur gjorde du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2010 Jag kan inte återskapa det. Hur gjorde du? Jag infogade smilisarna genom att klicka på motsvarande i Smilies-sidomenyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2010 har du testat att rensa ur kakor och dyligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2010 Jag infogade smilisarna genom att klicka på motsvarande i Smilies-sidomenyn. Hmm, den där texteditorn ser ganska handikappad ut. Vilken webbläsare använder du? Jag lyckas återskapa felet delvis med Internet Explorer 9 och den "visuella" editorn, ska titta mer på det imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2010 har du testat att rensa ur kakor och dyligt? Hjälpte inte. :/ Hmm, den där texteditorn ser ganska handikappad ut. Vilken webbläsare använder du? Jag lyckas återskapa felet delvis med Internet Explorer 9 och den "visuella" editorn, ska titta mer på det imorgon. Jag använder Chrome. Provade med Firefox nu och då fungerade det bra. public/style_emoticons/default/ermm.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2010 Hjälpte inte. :/ Jag använder Chrome. Provade med Firefox nu och då fungerade det bra. public/style_emoticons/default/ermm.gif haha, nu failade det igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 17 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2010 Jag tror det är fixat nu. Fungerar i Chrome i alla fall. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2010 Jag tror det är fixat nu. Fungerar i Chrome i alla fall. Ja, nu funkar det bättre. Bra jobbat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts