Renard Skrivet 12 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2010 Vuxen blir man mentalt när man inser att ens gamla betende var omoget. Sen finns det ju andra faktorer som spelar roll också. Man kommer ut i arbetslivet, man blir tvungen att ta större ansvar för sitt eget liv och välmående, man förlorar sina föräldrar etc etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ulf Skrivet 13 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2010 Kanske står jag inte framför spegeln, men nog undrar jag vart Uffe av igår har tagit vägen och vem jag har blivit. Jag räknar sällan vuxenpoäng men man blir helt klart lika paff varje gång man väl gör det. När började jag tycka att politik är intressant att diskutera? När började jag föredra middagsbjudning och vin framför en blaskig grogg och fulöl? När gick det senast en hel dag utan att jag drack kaffe? När började jag drömma om och tro att jag var redo för att slå mig ner med den "rätte"? ...jag vet inte, men frågan är intressant och att definiera vuxen är nog upp till var och en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 13 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2010 Själv känner jag mig fortfarande fast i: http://hyperboleandahalf.blogspot.com/2010/06/this-is-why-ill-never-be-adult.html Återstår att se om det fortfarande är så om några år.. Hahaha! Vilken underbart bra blogg! Har suttit och läst många posts. Bokmärke direkt! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 13 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2010 Gillar denna tråd. När jag var 15 och galen var 18 ett supernummer man längtade till. Snus, cigg, folköl i mängder och krogen. Leva livet fullt ut, festa hårt. Jag har varit 18 i ett halvår nu och haft körkort nästan lika länge och här är mina symptom: Kör precis lika långsamt som farfar Sitter hellre hemma och ser på TV än att gå på fest med kompisarna Sover gärna middag Har plötsligt börjat tala med ett betydligt mer omodernt språk Försöker inte göra mig till för det motsatta könet som förr Bryr mig inte om att raka pungen längre Ogillar förändringar och dagens ungdomar Bitter som en gammal ensam gubbe Framförallt tycker jag om att se tillbaka på hur man hade det förr samt att man skäms otroligt över sig själv som man betedde sig vid 15. Inte så farliga eller förhoppningsvis ovanliga saker men när jag läser det själv blir jag rädd att jag får en onormalt stor kris i medelåldern. Vuxenhet? Egentligen inte, kom jag underfund med nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 Jag tycker det börjar kännas läskigt när man frågar "Vad jobbar du med?" eller "Vad har du för bil?" till en person man lekt kull med en gång i tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts