slobbann Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Okey, Fick ett litet problem när jag skulle starta min dator. Det började med att jag fick upp en ruta http://img512.imageshack.us/img512/2417/namnlsg.png "Det Gick inte att läsa in c:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v.2.9.50727.mscorwks.dll" Och i och med det här så har en rad andra program som jag använder dagligen slutat fungera. Skulle vara nice om nån visste hur jag löser detta problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Prova ladda ner och installera om .NET Framework. Microsoft .NET Framework Version 1.1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Fyfan vad roligt du kommer att ha! Är bland de värsta felen jag varit med om! Hittade en bra tråd som hade alla möjliga lösningar som fungerade för olika personer men kommer tyvärr inte ihåg adressen Testa att installera om, mitt problem gällde visst återinstallationen som inte fungerade... Länk.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
slobbann Skrivet 5 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 (redigerad) laddade ner det och testa installera, och den sa att jag skulle avinstallera det, så det har jag gjort. Men nu när jag ska installera kommer det upp 2 rutor: http://img101.imageshack.us/img101/4717/10323261.png http://img831.imageshack.us/img831/63/78067667.png Ingen aning Väntar på nytt svar innan jag gör nått seriösare fel av detta Och om jag tar bort alla via "Lägg till eller ta bort program" Lär man installera om allihopa från 1? eller går det att bara installera sista? Redigerad 5 oktober, 2010 av slobbann Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Och om jag tar bort alla via "Lägg till eller ta bort program" Lär man installera om allihopa från 1? eller går det att bara installera sista? Ta bort allt du kan hitta och installera 1.1. Jag hade problem med nyare versioner av .NET så därför rekommenderar jag 1.1. Annars kanske det kan funka med en systemåterställning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
slobbann Skrivet 5 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 (redigerad) Hmm, tog bort allt och installerade 1.1 Nu kommer inte rutan upp när jag startar datorn. Men däremot kan jag inte starta vissa program, t.ex MSN, SAM Broadcaster osv Edit: Skiter i det här, funkar ändå inte, Formaterar om datorn imorgon istället, behövs ändå, Tack för hjälper anyways Redigerad 5 oktober, 2010 av slobbann Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Hmm, tog bort allt och installerade 1.1 Nu kommer inte rutan upp när jag startar datorn. Men däremot kan jag inte starta vissa program, t.ex MSN, SAM Broadcaster osv Edit: Skiter i det här, funkar ändå inte, Formaterar om datorn imorgon istället, behövs ändå, Tack för hjälper anyways Du installerade bara 1.1?!?!?! Där har du ju i så fall en ganska garanterad orsak... Finns väl ända upp till version 3 eller 4... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Du installerade bara 1.1?!?!?! Där har du ju i så fall en ganska garanterad orsak... Finns väl ända upp till version 3 eller 4... Har själv endast det installerat och stöter inte på några problem alls. När jag skulle starta ett spel så blev jag ombedd att installera version 4 tror jag, men det funkade aldrig och till slut så installerade jag 1.1 och allt funkade hur bra som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
slobbann Skrivet 6 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Vilket/vilka .NET framework ska jag installera? och om jag ska ha typ 3.5 lär jag installera 1.1 - 2.0 osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Vilket/vilka .NET framework ska jag installera? och om jag ska ha typ 3.5 lär jag installera 1.1 - 2.0 osv? ta bara alla som finns. 1.1 > 2.0 osv. Tror inte det finns någon som innehåller allt :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 (redigerad) Nvm, det är för stort att ladda upp här, och jag har inte tid att fixa nån annanstans. Du får gå den långa vägen och fixa dem för sig. Redigerad 6 oktober, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
slobbann Skrivet 7 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Formaterade om datorn, dock så har jag fått detta skit att windows inte är äkta. Vet att det ska finnas nån fil eller nått som ska göra windows som "äkta" så man kan uppdatera och sånt, någon som vet vad den heter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Formaterade om datorn, dock så har jag fått detta skit att windows inte är äkta. Vet att det ska finnas nån fil eller nått som ska göra windows som "äkta" så man kan uppdatera och sånt, någon som vet vad den heter? Tyvärr är inte sådant tillåtet på detta forum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
slobbann Skrivet 7 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Tyvärr är inte sådant tillåtet på detta forum Inte ens via PM? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Inte ens via PM? PM får du snacka hejvilt om vadsomhelst, just här på forumet så undanbes all sorts pirat snack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts