Jacker Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 (redigerad) Vilket spel släppt under åren 2000 - 2009 anser du vara bäst? Samt, vilket spel släppt under samma period anser du vara viktigast och mest inflytelserikt (oavsett om du själv gillar/spelar det)? Det blir ingen omröstning eller någonting den här gången, men man får bara välja ett spel var för de två kategorierna. Och om du väljer fler så suger du! Motivera gärna era val också, blir mycket intressantare då! - - - Bästa spel: inget val än, återkommer... Viktigaste spel: World of Warcraft - har känsla av att det kommer bli en klyscha i denna kategori, men det är inte så konstigt. Har själv aldrig spelat det, men att förneka den otroliga effekt det haft på spellandskapet vore bara korkat. Övrigt: 00-talet har förmodligen varit det viktigaste speldecenniet hittills, och förmodligen spelens decennium överhuvudtaget. Vad har hänt inom film och musikbranschen jämfört med spelbranschen egentligen? En nästan konstant kreativ evolution, radikala förändringar inom spelardemografin och såklart alla teknologiska innovationer. Från att ha dominerats av "barn" och "nördar" har spel gått och blivit vuxen underhållning för alla människor. Man kan bara hoppas att det fortsätter! Redigerad 3 oktober, 2010 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Bästa spelet under 00-talet: Canis Canem Edit (Bully). Kanske inte det mest tekniskt/grafiskt briljanta spelet, men dess atmosfär, orginalitet och musik är oslagbara beståndsdelar som smälter samman i ett underbart spel som jag än idag toppar min topp 3 lista över favoritspel. Viktigaste epelt är ju precis som Jacker säger WoW. Med tanke på hur många som fortfarande spelar det och hur många liv det har påverkat, både i possitiv bemärkelse och negativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Bästa spelet hittills är utan tvekan FO3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Gta 3 för i helvete! På det mer seriösa planet är sånt här skitsvårt, finns så jävulskt mycket spel! Själv tycker jag Bioshock är ett trevligt spel! CS (egentligen från -99) tycker jag är ett spel att minnas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 4 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 (redigerad) Har ialla fall lagt ner mest tid i Rome: Total War Redigerad 25 oktober, 2010 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 4 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 Mass Effect 2 kom ut en månad för sent men annars är det ett helt magiskt spel som hade kunnat få min röst när det gäller bästa spel. Men mest tid har jag lagt åt WoW det senaste decenniet, helt klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2010 Bäst: Metal Gear Solid 3 & GTA IV. Viktigast: GTA III, WoW och Counter-Strike 1.6. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 24 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2010 Half-Life 2 <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ViolentLag Skrivet 25 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2010 Bäst:CoD4,CS:S, Fall out 3 Viktigast: WoW, utan tvekan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 25 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2010 Bästa spel: Svårt att välja faktiskt. Jag har ju ett par favoriter såsom Team Fortress 2, Left 4 Dead 2 (nu efter senaste DLC'n) Heroes of Newerth, Fallout 3 Viktigaste spel: Jag får väl säga som alla andra, WoW. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallsten82 Skrivet 6 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2011 Saints Row 3 och GTA 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 6 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2011 GTA 3 skulle jag säga. Ett helt nytt koncept till spelvärlden öppnades med Freeroam, stora världar och frihet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2011 Bäst: GTA San Andreas Viktigast: WoW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 6 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2011 Bäst: GTA Vice City och WoW Viktigast: WoW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2011 Enlight mig så är det Stalker serien finns inget bättre spel än det med den atomsvärden och stämningen i spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts