Kebab Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Det är nästan pinsamt att skapa den här tråden så sent... Byggde ihop min dator i juli och har haft problemen sedan dess, men jag lärde mig att inte tänka på det... Det är hur som helst så att när jag spelar/kollar på film där det rör sig mycket så flimrar skärmen till på ett visst sätt. Lite svårt att förklara, men det är som att skärmen är delad i två delar och att en av delarna hackar efter lite ibland (handlar givetvis om mikrosekunder). Man ser alltså som ett streck mitt på skärmen. Vad är fel? Har installerat om drivrutinerna en gång utan resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Screen Tearing? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 (redigerad) Flimmer på skärmen brukar ha att göra med vilken hz du har skärmen inställd på. TFT/CRT? TOSSIE JÄVLA HORA SKA FILEÈA DIG TILL KAFFEBRÖDET KOM DÅ FÖR FAN KOM DÅ Edit: Ditt grafikkorts kontrollpanel > Vertical Sync > Always ON. Redigerad 2 oktober, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Tack till er båda! När jag fick veta vad det heter kunde jag enkelt googla mig fram till lösning. Satte på Vsync och stängde av Catalyst A.I. Är mycket bättre nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Kommer inte framforcad Vertical Sync leda till rejäla prestandaförluster, i synnerhet i program det inte är optimerat för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Men jävla... Det har visst inte alls försvunnit, och nu har jag fått längre laddningstider. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts