Logiken Skrivet 25 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2010 Hellu. Allt är ganska bra i min dator, förutom processorn. Jag har: "Intel® Core2 CPU 6400 @ 2.13GHz" och jag har ungefär 3000~ att spendera på en processor. Så jag skulle vilja spela dom nya spelet iaf på medium utan lagg. Och en sak till. När jag går in på "canyourunit" och kollar så får jag ofta fel på min RAM, har 2 gb. Så om jag byter upp mig till 3 gb, måste jag köpa nytt OS också? Eller klarar 32-bit 3 gb? Thx. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2010 (redigerad) Hellu. Allt är ganska bra i min dator, förutom processorn. Jag har: "Intel® Core2 CPU 6400 @ 2.13GHz" och jag har ungefär 3000~ att spendera på en processor. Så jag skulle vilja spela dom nya spelet iaf på medium utan lagg. Och en sak till. När jag går in på "canyourunit" och kollar så får jag ofta fel på min RAM, har 2 gb. Så om jag byter upp mig till 3 gb, måste jag köpa nytt OS också? Eller klarar 32-bit 3 gb? Thx. Hjälper rätt mycket om du skriver vad för grafkkort du har! Är till 80% grafikkortet som sätter stopp! Edit: I just ditt fall behövs nog en ny (Eller klocka upp din nuvaranda?) prosessor men låt höra vad för grafikkort du har. Redigerad 25 september, 2010 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2010 men låt höra vad för grafikkort du har. ^This. 32-bit operativsystem kan max adressera 4GB. I detta inkluderas även grafikkortets minne och diverse buffertminnen. Har man 4GB RAM brukar datorn kunna utnyttja omkring 3,0-3,5GB av RAM-minnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts