Lajnux Skrivet 8 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 Eftersom jag inte gillade de tidigare Civilization spelen så ska ja ge detta en chans. Tänkte höra vilka länder kan man spela som i full versionen? Ska först testa demot. America Arabia Aztec China Egypt England France Germany Greece India Iroquois Japan Ottoman Persia Rome Russia Siam Songhai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 10 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2010 England muckar gräl, skickar in 3000000 miljarder trupper in i min bas. Jag /lol'ar och dödar dem, sedan börjar på att våldta Englands städer och gör dem till mina puppets - med 4 trupper. Och varje gång hon ba "plz stop halp me hnngh" jag ba "fuk u bitch u aint got shit" så instant-trycker jag på decline på på peace treaty. Life's good. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 10 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2010 (redigerad) England muckar gräl, skickar in 3000000 miljarder trupper in i min bas. Jag /lol'ar och dödar dem, sedan börjar på att våldta Englands städer och gör dem till mina puppets - med 4 trupper. Och varje gång hon ba "plz stop halp me hnngh" jag ba "fuk u bitch u aint got shit" så instant-trycker jag på decline på på peace treaty. Life's good. Har även märkt att man kan få pengar och resources om man drar ut på det lite. Om man klickar bort deras peace treaty och trycker på "What will make this deal work?" eller vad det heter, så får du ofta massa bonusar. Går även att sälja Open Borders tydligen, alltså typ få guld för det. Redigerad 10 oktober, 2010 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2010 Har även märkt att man kan få pengar och resources om man drar ut på det lite. Om man klickar bort deras peace treaty och trycker på "What will make this deal work?" eller vad det heter, så får du ofta massa bonusar. Går även att sälja Open Borders tydligen, alltså typ få guld för det. Det brukar jag göra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 10 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2010 Sälja Open Borders är en giftig gamble. Jag har blivit paranoid och nekar alla open borders, pga. att jag har blivit totalt dominerad efteråt för att typ.. Caesar/Montezuma/England har bara strollat in, ställt units omkring min capital sedan dragit igång ett krig och totalt våldtagit mig på 1 turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2010 (redigerad) Sälja Open Borders är en giftig gamble. Jag har blivit paranoid och nekar alla open borders, pga. att jag har blivit totalt dominerad efteråt för att typ.. Caesar/Montezuma/England har bara strollat in, ställt units omkring min capital sedan dragit igång ett krig och totalt våldtagit mig på 1 turn. Fast jag brukar göra samma sak mot de svaga fienderna. Skaffa Open Borders, valsa in, attackera. Röj runt lite, tjäna massor på Peace Treaty. -- Finns det något snabbt och smidigt sätt att upptäcka hela kartan eller måste man skicka ut en miljon scouts och båtar? Redigerad 10 oktober, 2010 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2010 Har testat lite av inbyggda tutorialen ja såg rätt så skapligt ut men ska börja spela lite grann senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2010 Ny patch idag som har ett nytt scenario, och Gengis Khan som ny ledare. Dvs, gratis DLC också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts