Pixiegnom Skrivet 30 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2010 Software Development Kit ska finnas på Steam nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 30 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2010 (redigerad) Patchat? Måste man patcha via steam? Edit: 1.0.0.20 hjälpte inte. Redigerad 30 september, 2010 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 30 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2010 Spelade nån av dessa Civilization spelen för ett par år sen men fastnade aldrig för det och vad går det ens ut på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2010 Spelade nån av dessa Civilization spelen för ett par år sen men fastnade aldrig för det och vad går det ens ut på? Att vinna. There are several ways to win a game of Civilization V. You can be the first country to make it to space or you can construct the United Nations and win the vote for world leader, just to name a couple. The various paths to victory mean there’s a good amount of replay value: If you tire of winning through one method, you can experiment with another. Nu har jag bara spelat IV men där fanns det: Conquest: Att besegra alla sina motståndare, via krig. Domination: När man kontrollerar 75% av världens invånare, och 75% av kartan så vinner man. Space Race: Först till rymden vinner! Diplomatic: Genom att vinna Världsledar-valet kniper man åt sig hela segern. Cultural: Lyckas man få tre städer att nå legendary status så vinner man. Time (Score): Om man har mest poäng vid år 2050 så vinner man. Kanske finns fler/andra sätt att vinna i Civ V, någon kan komplettera listan i sådana fall om de vill. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2010 Att vinna. Nu har jag bara spelat IV men där fanns det: Conquest: Att besegra alla sina motståndare, via krig. Domination: När man kontrollerar 75% av världens invånare, och 75% av kartan så vinner man. Space Race: Först till rymden vinner! Diplomatic: Genom att vinna Världsledar-valet kniper man åt sig hela segern. Cultural: Lyckas man få tre städer att nå legendary status så vinner man. Time (Score): Om man har mest poäng vid år 2050 så vinner man. Kanske finns fler/andra sätt att vinna i Civ V, någon kan komplettera listan i sådana fall om de vill. Är spelet nästan som Empire Total War? Fast man strider på själva kartan som sagt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2010 Är spelet nästan som Empire Total War? Fast man strider på själva kartan som sagt? Har aldrig spelat Empire Total War så jag har tyvärr ingen aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 1 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2010 Är spelet nästan som Empire Total War? Fast man strider på själva kartan som sagt? Till grunden, ja. Skillnaderna är dock rätt stora, Total War-kartan tråkar ut mig något så förbannat medans jag kan spela 8-timmars sessioner av Civilization. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 (redigerad) Hur får man bort filmen i början egentligen? är ju olika knappar varenda gång :S Redigerad 3 oktober, 2010 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Hur får man bort filmen i början egentligen? är ju olika knappar varenda gång :S Faceroll :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Kör ett game som Catherine, håller på och ska störta en city state med katapulter and shit. Good times. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Neat Skrivet 4 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 Hur får man bort filmen i början egentligen? är ju olika knappar varenda gång :S Den går att stänga av. Gå till dina dokument, sedan leta upp Civilization-mappen och i den så ska det finnas en fil med namn UserSettings.ini, leta efter "SkipIntroVideo = 0" Ändra den till 1 istället för 0. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 4 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 Den går att stänga av. Gå till dina dokument, sedan leta upp Civilization-mappen och i den så ska det finnas en fil med namn UserSettings.ini, leta efter "SkipIntroVideo = 0" Ändra den till 1 istället för 0. Tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 8 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 Den går att stänga av. Gå till dina dokument, sedan leta upp Civilization-mappen och i den så ska det finnas en fil med namn UserSettings.ini, leta efter "SkipIntroVideo = 0" Ändra den till 1 istället för 0. Jaha, tänk att man måste ändra i spelets filer när funktionen borde finnas i själva spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 8 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 Jaha, tänk att man måste ändra i spelets filer när funktionen borde finnas i själva spelet. Men lol. Vi har förstått att du inte gillar Civilization... Jag förstår inte varför du hänger i den här tråden så mycket om du inte ens spelar eller gillar spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 Jaha, tänk att man måste ändra i spelets filer när funktionen borde finnas i själva spelet. Den går att skippa i spelet också. Skippa intro genom .ini-filer är standard i många spel. Jävla fåntratt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 Jaha, tänk att man måste ändra i spelets filer när funktionen borde finnas i själva spelet. Förstår inte vad ditt fel är, det är inga problem att skippa introfilmen i spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 8 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 Cultural win igår förresten. Det var väldigt nära att jag inte hann - eller jag glömde att bygga Utopia Project tills det var 40 turns kvar (cap på 500 turns), och att bygga det skulle ta 41 turns. Jag klarade det dock genom att lägga om priorities till production och sedan bygga alla Factories, Nuclear Plants och allt i den staden. Så jag vann väl med typ 3 turns kvar eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 (redigerad) Den går att stänga av. Gå till dina dokument, sedan leta upp Civilization-mappen och i den så ska det finnas en fil med namn UserSettings.ini, leta efter "SkipIntroVideo = 0" Ändra den till 1 istället för 0. Vad är den direkta sökvägen dit? Nvm, kunde söka i datorn och hitta den! Redigerad 8 oktober, 2010 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 Eftersom jag inte gillade de tidigare Civilization spelen så ska ja ge detta en chans. Tänkte höra vilka länder kan man spela som i full versionen? Ska först testa demot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 8 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 Eftersom jag inte gillade de tidigare Civilization spelen så ska ja ge detta en chans. Tänkte höra vilka länder kan man spela som i full versionen? Ska först testa demot. Det finns 18 länder/riken/civilisationer tror jag. Japan, Kina, USA, Egypten, Siam (=Thailand tror jag), Tyskland, Indien, Romarriket, Azteksnubbarna, Persien, Frankrike, England, Ryssland, Arabien, Grekland, Iroquois, Ottoman och Songhai. Köper du deluxe-versionen får du även Babylon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts