eXotic Skrivet 25 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 september, 2010 Striderna ser skit tråkiga ut imo . Körde fyran förrut, verkligen inget spel för mig Haha! Det här spelet är inte grundat på krig så som till exempel Age of Empires är. Därför är det heller inte lika mycket tid nedlagt på att utveckla krig som inte är "skit tråkiga". Det är till för oss riktiga gamers som inte bara vill ha hjärndött pang-pang, här får man tänka och ta beslut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 25 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2010 Haha! Det här spelet är inte grundat på krig så som till exempel Age of Empires är. Därför är det heller inte lika mycket tid nedlagt på att utveckla krig som inte är "skit tråkiga". Vad har de lagt tid på? Den fula kartan? Dåliga animationer? Aja, är väl bara jag som tycker att såna här spel är meningslösa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Vad har de lagt tid på? Den fula kartan? Dåliga animationer? Aja, är väl bara jag som tycker att såna här spel är meningslösa Typ som att kalla schack för ett skitspel bara för att pjäserna inte slår sönder varandra som i Harry Potter. Det strategiska djupet, valmöjligheterna, musiken, humorn etc etc. Allt handlar inte om grafik (för övrigt ser Civ V exellent ut i nästan alla aspekter), stick och spela Modern Warfare 2 istället om det ska vara så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Spelade precis igenom demon, det verkar sjukt kul ju. Funderar på att köpa faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Ska också tanka demot senare, såg riktigt roligt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Köpte Digital Deluxe nu. Man får "Bonus Babylon Civilization with leader "Nebuchadnezzar II", vilket kanske är nice. TANKAARRRR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Herregud vad svårt det är att veta vad man ska göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Slöt upp med Frankrike väldigt tidigt i omgången och efter någon timmes spelande ville han att vi skulle gå till krig tillsammans mot Ryssland. "Ja, varför inte?" tänkte jag och förflyttade mina trupper genom Frankrikes gränser och in mot Ryssland vilket strax skulle visa sig vara ett oerhört dåligt beslut. Jag blev nämligen lurad av Napoleon som sa upp våran vänskap, högg mig med en dolk i ryggen och förklarade krig emot mig. Nu hade jag stora starka Ryssland framför mina trupper och Frankrike bakom dem. Kunde bara sitta och titta när Napoleon klampade in i mitt rike och gjorde slut på mig. Det var med en tår i ögat och öppen mun som jag, efter min förlust, stängde av spelet och satt och bara glodde på bakgrundsbilden på skrivbordet. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Slöt upp med Frankrike väldigt tidigt i omgången och efter någon timmes spelande ville han att vi skulle gå till krig tillsammans mot Ryssland. "Ja, varför inte?" tänkte jag och förflyttade mina trupper genom Frankrikes gränser och in mot Ryssland vilket strax skulle visa sig vara ett oerhört dåligt beslut. Jag blev nämligen lurad av Napoleon som sa upp våran vänskap, högg mig med en dolk i ryggen och förklarade krig emot mig. Nu hade jag stora starka Ryssland framför mina trupper och Frankrike bakom dem. Kunde bara sitta och titta när Napoleon klampade in i mitt rike och gjorde slut på mig. Det var med en tår i ögat och öppen mun som jag, efter min förlust, stängde av spelet och satt och bara glodde på bakgrundsbilden på skrivbordet. Episkt ägd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Slöt upp med Frankrike väldigt tidigt i omgången och efter någon timmes spelande ville han att vi skulle gå till krig tillsammans mot Ryssland. "Ja, varför inte?" tänkte jag och förflyttade mina trupper genom Frankrikes gränser och in mot Ryssland vilket strax skulle visa sig vara ett oerhört dåligt beslut. Jag blev nämligen lurad av Napoleon som sa upp våran vänskap, högg mig med en dolk i ryggen och förklarade krig emot mig. Nu hade jag stora starka Ryssland framför mina trupper och Frankrike bakom dem. Kunde bara sitta och titta när Napoleon klampade in i mitt rike och gjorde slut på mig. Det var med en tår i ögat och öppen mun som jag, efter min förlust, stängde av spelet och satt och bara glodde på bakgrundsbilden på skrivbordet. Att AI:n kan vara så lömsk! Underbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Vad har de lagt tid på? Den fula kartan? Dåliga animationer? Aja, är väl bara jag som tycker att såna här spel är meningslösa Vissa personer uppskattar inte spel med djup. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Tänkte först vänta med att kriga, så jag hade knappt någon armé när Babylonerna förklarade krig. Trodde att det var kört eftersom de var störst, men jag började bygga en egen armé och lyckades vända kriget, vann och fick den största armén. Riktigt kul - och som sagt - beroendeframkallande spel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 28 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 När jag försöker loada min save på Turn 398 får jag C++ runtime error på civilizationV_DX11.exe, vad beror detta på? Spelet krashade då och då innan utan varning, såg också att det går att skapa nytt spel utan större problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2010 GLORIOUS SONGHAI MASTER RACE HERE. De har sånt övertag i tidiga tider, det är ju fan sjukt. 75 per barbarian encampment är grymt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2010 När jag försöker loada min save på Turn 398 får jag C++ runtime error på civilizationV_DX11.exe, vad beror detta på? Spelet krashade då och då innan utan varning, såg också att det går att skapa nytt spel utan större problem. http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?p=1160209 Prova starta spelet med DirectX9. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 29 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2010 (redigerad) http://forums.2kgame...d.php?p=1160209 Prova starta spelet med DirectX9. Har provat att uppdatera grafik drivrutinerna, installerat om DXSetup och vcredist_x86, köra spelet windowed, fungerar fortfarande inte att loada i varken DirectX9 eller X10/X11. Edit: Även de lägsta grafikinställningarna, felmeddelandet jag fick denna morgon var "Sid Meier's Civilization V has stopped working". Redigerad 29 september, 2010 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2010 Har provat att uppdatera grafik drivrutinerna, installerat om DXSetup och vcredist_x86, köra spelet windowed, fungerar fortfarande inte att loada i varken DirectX9 eller X10/X11. Edit: Även de lägsta grafikinställningarna, felmeddelandet jag fick denna morgon var "Sid Meier's Civilization V has stopped working". Patchat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 29 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2010 Kul att skit filmen i början inte går att skippa. Måste bara tacka de som har gjort spelet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 30 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2010 Kul att skit filmen i början inte går att skippa. Måste bara tacka de som har gjort spelet.. Den går visste att skippa, sluta grina. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 30 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2010 GÅ HÄRIFRÅN PERSIEN. JAG VILL INTE HA NÅGOT MED ER ATT GÖRA, JAG BYGGER BARA 90% AV ALLA WONDERS WAHHH. HNNNGHHH Jag dog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts