Sniper Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 (redigerad) Röstade i skolvalet igår, folkpartiet. Jag vet faktiskt inte varför, har alltid känt att de verkat bra, men har inte orkat sätta mig in i det. Så jag känner att jag behöver en liten recap på vad alla partier vill. Eller ännu bättre, ett pålitligt test jag kan göra. Helpplease? www.valpejl.se Denna sida på SvD är också exceptionellt bra! Redigerad 17 september, 2010 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 www.valpejl.se Denna sida på SvD är också exceptionellt bra! Tack! Gjorde testet och jag är tydligen folkpartist ändå Nu ska jag nog kolla in SVD's guide också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Röstade på Miljöpartiet i vårat skolval. Gjorde kompassgrejen med: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 63% M och FP. Heja alliansen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Var ner till centrum nyss och köpte några bärs. Fick zickzacka överallt för att slippa all valpropaganda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Var ner till centrum nyss och köpte några bärs. Fick zickzacka överallt för att slippa all valpropaganda. Handlade på Konsum och blev anfallen av en svärm av moderater Nej tack, Nej jag vill inte ha godis, Nej jag vill inte, NEJ =(( =((( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Det går säkert ganska jämnt ut i slutändan, sånt där, men detta är rätt kul ändå: Sen gör ju, som Viktor Barth Kron vars blogg bilden är tagen ifrån konstaterar, Aftonbladet likadant åt andra hållet, typ. Apropå det så är dagens förstasidor på Aftonbladet och Expressen ena riktiga praktexempel på det du just visat. Afonbladet: Reinfeldts mardröm!!! Expressen: Mona vägrar erkänna!!! Eller något i den stilen, lite småkomiskt när jag precis hade läst Tweaks post innan jag såg förstasidorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 I en fri och välfungerande demokrati är en av den oberoende pressens viktigaste uppgifter att informera allmänheten om frågor av betydelse för befolkningens välbefinnande. Det är ju inget annat än BRA att media varnar och informerar om riskerna och farorna med kommunister och inkompetenta söndagspolitiker i regeringsställning. Tack media! Förresten borde ni lära er att skilja på vinklad journalistik och vanlig kvällstidningsjournalistik. Bläddra runt lite i denna blogg, inse faktum. http://denallieradejournalisten.blogspot.com/ Siffran 90% tror jag syftar på ledarsidorna. Den ovan nämnda bloggen räknar bort dessa och granskar hur nyheterna och löpsedlarna är vinklade. Den där bloggskribenten är ju en radikal stalinist och därmed totalt oförmögen att "granska" media och påstå att något är vinklat. Nej, det är HAN(?) som är vinklad!! https://static.flashback.info/img/smilies2/rant.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Den där bloggskribenten är ju en radikal stalinist och därmed totalt oförmögen att "granska" media och påstå att något är vinklat. Nej, det är HAN(?) som är vinklad!! https://static.flashback.info/img/smilies2/rant.gif Helt rätt! Den bloggaren är en oerhört vinklad person som aldrig kan påstås vara opartisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 (redigerad) Det är ganska ovanligt att man i Sverige idag tydligt väljer politisk sida som tidning. Det är mer vanligt att man säger sig vara "opartisk" socialdemokratisk eller borgerlig. Det ni tar upp är även bloggar och kvällstidningar, som knappast tillhör Sveriges journalistik-elit om man säger så. edit: spelling Redigerad 18 september, 2010 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Det är ganska ovanligt att man i Sverige idag tydligt väljer politisk sida som tidning. Det är mer vanligt att man säger sig vara "opartisk" socialdemokratisk eller borgerlig. Det ni tar upp är även bloggar och kvällstidningar, som knappast tillhör Sveriges journalistik-elit om man säger så. edit: spelling Det stämmer att man brukar säga att man är 'oberoende XX', men på redaktionsmötena runtom i landet gör man man av diverse skäl annorlunda. Dudes bloggexempel är en utmärkt fingervisning på hur tidningarna favoriserar Alliansen, och hur man vinklar rödgröna artiklar på ett negativt sätt - kolla igenom bloggen och se om du inte blir övertygad. Och om det inte räcker, kan du läsa SR Ekot - Mest negativ publicitet för de rödgröna inför valet, vilken förhoppningsvis ger lite perspektiv. Nu tog jag röstade, valde Vänsterparitet, Skola o utbildning, demokrati och yttrandefrihet och jämställdhet tog jag som frågor. Typ this. Förutom att jag valde 'Miljö och Klimat' och 'Social trygghet' som två viktiga frågor. Röstade förresten igår - det blev Vänsterpartiet i riksdagen, Socialdemokraterna i kommunen (Sigtuna), och Miljöpartiet i landstinget (Stockholm). Känns bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Bara jag som kommer sitta uppe hela natten imorgon och titta på valvakan? Tycker att det är jävligt trevligt att se hur rösterna sakta räknas och höra på debatterna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Bara jag som kommer sitta uppe hela natten imorgon och titta på valvakan? Tycker att det är jävligt trevligt att se hur rösterna sakta räknas och höra på debatterna Vid vilken tid presenteras det slutgiltiga resultatet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Vid vilken tid presenteras det slutgiltiga resultatet? Oj du, det har jag ingen aning om. Gissar på rätt sent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Vid vilken tid presenteras det slutgiltiga resultatet? Onsdag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Onsdag. Vaaa? Jag trodde att man skulle få det på måndag morgon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Vaaa? Jag trodde att man skulle få det på måndag morgon? Det är nog i princip avgjort sent på söndag/tidigt på måndag men alla förtidsröster är färdigräknade först på onsdag vad jag har hört Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 (redigerad) Det är nog i princip avgjort sent på söndag/tidigt på måndag men alla förtidsröster är färdigräknade först på onsdag vad jag har hört Ah, då förstår jag! Ska bli spännande att se valvakan ändå tycker jag! Redigerad 18 september, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Vad tråkigt att det är så många som röstar utan att skriva i tråden. Är det trollkonton, folk som inte vill berätta eller folk som är lata? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts