The Dude Skrivet 15 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2010 @VickeX: Du gör såklart som du vill, men jag tror att en röst på MP gör mer för förändring av upphovsrätten. Om de rödgröna vinner valet försvinner FRA-lagen och IPRED görs om. PP kommer ju inte att komma in i riksdagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2010 Jag ser ingen bild. Reklam i Metro Feminsktiskt initatiativ, bra stavning Undrar nästan om det är medvetet gjort nao? :< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2010 Fånig reklam. Hon ser ut som om hon är skyldig till något och rycker på axlarna för att signera att hon inte har något med det att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 15 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2010 Fånig reklam. Hon ser ut som om hon är skyldig till något och rycker på axlarna för att signera att hon inte har något med det att göra. Hon ser gullig ut. Tio procent är lagom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2010 Var på ambassaden i Oslo och röstade i dag. Det blev MP, samma som för fyra år sedan. Jag måste erkänna att jag är sjukt dåligt insatt i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Skulle jag inte rösta på Piratpartiet så skulle min röst självklart gå till Miljöpartiet. Rösta på Piratpartiet! Ett klokt beslut! Jag ska gå och rösta på fredag och det blir nog folkpartiet, har dock inte bestämt mig till hundra än. Viktiga frågor: Ekonomi Jobb och företagande Hälso-, sjukvård och äldreomsorg Skola och utbildning Försvar och säkerhet Miljö och klimat Bostad Jag tycker definitivt att du ska rösta på Folkpartiet! Och om du finner ekonomi, jobb och företagande som viktiga frågor är Alliansen det enda alternativet. Kom ihåg att med en rödgrön regering och kommunister på ministerposter kan svensk företagsamhet hälsa hem. --- Ni borgerliga som är osäkra på vilket alliansparti ni ska välja bör överväga en stödröst på KD. Vi behöver dem i den borgerliga alliansen. Tack, //Alliansen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 (redigerad) Det här borde alla läsa: http://klamydiabreve.../09/sveket.html Mina viktigaste frågor är hälso-, sjukvård och äldreomsorg, skola och utbildning, miljö och klimat, social trygghet samt invandring och integration. Kommer förmodligen rösta på Vänsterpartiet. Redigerad 16 september, 2010 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Det här borde alla läsa: http://klamydiabreve.../09/sveket.html Mina viktigaste frågor är hälso-, sjukvård och äldreomsorg, skola och utbildning, miljö och klimat, social trygghet samt invandring och integration. Kommer förmodligen rösta på Vänsterpartiet. Riktigt hemskt var det. Jag blev uppriktigt besviken på hur hennes mor har behandlats. Man tror inte att det skulle hända i ett land som Sverige. F.ö kommer det bli en rödgrön röst för min del, har inte riktigt bestämt mig vilket parti det blir ännu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 16 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Jag blir arg och förtvivlad när jag läser det där. Vart är alla "godhjärtade" liberaler som skulle skänka pengar till de behövande mha den "naturliga moralen" som alla människor besitter? Hela systemet är ju sinnessjukt. Statliga bidrag till groteskt onödiga ting när våra medborgare är de som behöver resurserna, "all politik handlar om prioriteringar". Sverige 2010; dekadent, degenererat, moraliskt förfallet, deprimerat, rotlöst, egoist-individualistiskt och svekfullt. Tack för det, alla utopistiska svin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Hihi! http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs692.snc4/63276_428729968919_744548919_5094851_4003181_n.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Det där stämmer inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Det där stämmer inte. Mjo, faktiskt så gör det det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Det är verkligen pinsamt att vänstern, när de nu insett att hoppet är ute, sjunkit till en så pass låg nivå att de anklagar medier för att vara högervridna. (S)(V)T någon? De favoriserar märkbart vänstern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 (redigerad) Det är verkligen pinsamt att vänstern, när de nu insett att hoppet är ute, sjunkit till en så pass låg nivå att de anklagar medier för att vara högervridna. (S)(V)T någon? De favoriserar märkbart vänstern. Det går säkert ganska jämnt ut i slutändan, sånt där, men detta är rätt kul ändå: http://viktor.cafe.se/files/2010/09/expressenveckan1.jpg Sen gör ju, som Viktor Barth Kron vars blogg bilden är tagen ifrån konstaterar, Aftonbladet likadant åt andra hållet, typ. Redigerad 16 september, 2010 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Det är verkligen pinsamt att vänstern, när de nu insett att hoppet är ute, sjunkit till en så pass låg nivå att de anklagar medier för att vara högervridna. (S)(V)T någon? De favoriserar märkbart vänstern. Majoriteten av rikstäckande media är högervriden. Bara dumt att förneka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Majoriteten av rikstäckande media är högervriden. Bara dumt att förneka. Källa på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Källa på det? Källa? Kom igen, tror du på fullaste allvar att någon har gått ut med det? Det handlar om vilka som styr mediet i fråga och vad deras politiska åsikter är. Sen att det finns såväl höger som vänstervridna är sant. Jag vet inte heller om det är 4 stora medier som favoriserar rött och 14 som favoriserar blått eller hur det står till, men blåa medier tenderar att visa sitt förkast med vänstern mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 (redigerad) Källa på det? Bläddra runt lite i denna blogg, inse faktum. http://denallieradejournalisten.blogspot.com/ Siffran 90% tror jag syftar på ledarsidorna. Den ovan nämnda bloggen räknar bort dessa och granskar hur nyheterna och löpsedlarna är vinklade. Redigerad 16 september, 2010 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 16 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Det spekuleras i mången anklagelser mot anställda inom media och dess politiska vinklar, men medieägarna tillhör förvånansvärt ofta en minoritet. Ni kan gissa vilken (tänk utvald). Gegen kapitalismus und multikulturalismus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Röstade i skolvalet igår, folkpartiet. Jag vet faktiskt inte varför, har alltid känt att de verkat bra, men har inte orkat sätta mig in i det. Så jag känner att jag behöver en liten recap på vad alla partier vill. Eller ännu bättre, ett pålitligt test jag kan göra. Helpplease? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts