VickeX Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 (redigerad) Välkommen till tråden för GTASajten Song Contest 2010! Regler: *Det måste vara Du som sjunger! *Alla låtar måste vara minst en minut lång, och personen som ställer upp måste själv vara med och sjunga minst två meningar. (Yeah, oh, mm, right, lalala och liknande räknas ej) *Endast ett bidrag per person! *Låten måste vara inspelad för just det här tillfället! Annan information: *Alla får delta! *Inget tema den här gången... Spela in vilken typ av låt du vill! *Duetter är varmt välkommna! Så länge dessa regler följs accepteras vad som helst. Låt oss säga att du vill stå helt själv i ditt lilla rum och spela in när du utan backupmusik sjunger det fulaste du kan - så är det okej. Detsamma om du vill spela in när du sjunger och lägga in det ljudspåret på en annan låt, ja vad som helst! Låten ska senast vara inskickad 18:00 Lördag den 18 September 2010 (Ladda upp här och skicka ett PM med länken till mig), och ni har också enda tills dess på er att anmäla er, om ni är osäkra. Pollen kommer upp runt 20:00 samma kväll, och rösterna räknas kl 20:00 Lördag den 25 September 2010. --------------------------------------------------------------- Har jag glömt någonting eller är det någonting du undrar så PM'a mig. Anmälda: *VickeX *Weener *Martin-123 Föregående Song Contests: GTASajten Song Contest '09 #2 GTASajten Song Contest '09 GTASajten Song Contest Christmas 2007 GTASajten Song Contest Autumn '07 GTASajten Song Contest Maj '07 GTASajten Song Contest Feb '07 GTASajten Song Contest Dec '06 GTASajten Song Contest Aug '06 (tråkigt nog så är alla hosts vi använt innan tävlingarna '09 nere) Redigerad 3 september, 2010 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Alltid på, det vet du Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Jag är på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Beror på vilket tema det blir. Avvaktar tills det är bestämt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Beror på vilket tema det blir. Avvaktar tills det är bestämt Då får du vara med och tycka till. Vad tror ni om min idé? Spelmusik. Då tar man antingen spelmusik från något spel och hittar på och sjunger en text över den, eller så gör man en egen låt där texten handlar om ett spel eller spel in general. Vad tror ni? Eller har ni andra idéer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 (redigerad) Mnja, riktigt så kreativ orkar jag inte vara såhär i skoltider. Men ändå hatar jag att banga, så vi får se. Själv är jag så originell att jag föreslår reklammusik, alltså en låt man hört i någon reklamfilm på tv den senaste tiden. Redigerad 2 september, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 3 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Fler synpunkter på tema? Om någon undrar över reglerna så kan jag lägga till dom direkt. Duetter är självklart accepterat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Du borde köra på rap någongång, det skulle vara kul. Kanske inte den här gången men du kan väl ha det i baktanken i framtiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Kan man inte köra valfritt tema? Man får göra en egen låt om man vill men även göra cover på en redan existerande. Känns som att det skulle vara lättast att ragga ihop folk då samt att samtliga skulle bli nöjda. Annars känns just covers - spelmusik eller vanlig - som ett hett tema. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Duschtema! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Love-theme Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 3 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Okay. Fritt fram. Gör vilken typ av låt ni vill. Vi sparar en tematävling till senare i höst eller fram emot jul. Go ahead, anmäl er! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 (redigerad) *Alla låtar måste vara minst en minut lång, och personen som ställer upp måste själv vara med och sjunga minst två meningar. (Yeah, oh, mm, right, lalala och liknande räknas ej) Vad i helskotta?! Betyder det att jag inte får göra en cover av Poker Face..? Redigerad 3 september, 2010 av Grumpy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 3 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Vad i helskotta?! Betyder det att jag inte får göra en cover av Poker Face..? Haha, det får du gärna göra... Det finns väl flera riktiga meningar med i den låten. I wanna hold 'em like they do in Texas, please Fold'em, let 'em hit me, raise it, baby stay with me (I love it) LoveGame intuition play the cards with spades to start And after he's been hooked I'll play the one that's on his heart Oh o-oh oh oh, o-o-o-o-o-oh I'll get him hot, show him what I've got (2x) Can't read my, can't read my No, he can't read my poker face (She's got me like nobody) (2x) P-p-p-poker face, p-p-poker face (mum-mum-mum-mah) (2x) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 5 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2010 Ååh.. Jag är sugen.. fast.. njae jag vet inte.. Jag avvaktar sålänge, måste tänka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 5 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2010 Jag är halvt som halvt sugen, inte hundra än om jag vill, men det lutar åt ett ja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 21 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2010 Glömde helt bort detta under allt kring valet och förstår att säkert många andra gjorde det också. Jag ska fixa min låt den här veckan och så drar jag upp pollen i helgen om jag får in minst två ytterligare bidrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 21 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2010 Fixar mitt bidrag imorn, ledig, och ensam hemma, så då kan jag skrika hur mycket jag vill! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 22 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2010 Nu är mitt klart iaf, fast avvaktar med att skicka tills jag ser att någon mer blir klar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 25 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2010 Gwwwwwwwwwwwah. Ingen annan som fixat ihop något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts