Hultenius Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Här kommer en nyhet för alla iPhone-ägare (gäller även andra iOS-enheter). Nu finns det en applikation för forumet! Den heter IP.Board Communities och kan laddas ner gratis från App Store. Applikationen i sig är inte så märkvärdig, det är i stort sett en webbläsare som använder forumets mobilskin. Det finurliga är att man kan få notifikationer direkt till mobilen. Aktivera notifikationer under "Notification options" i appen och lägg till de notifikationer du vill ha under Inställningar -> Notifikationsinställningar (mobil-kolumnen). Det senare steget måste göras via en dator. Övriga funktioner är bland annat att göra statusuppdateringar och att ladda upp bilder. En liknande applikation kommer till Android inom kort. Sent from my iPhone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
goar Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Du är så cool Hultenius! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Haha fett. Tack Mr H Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 1 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Du är så cool Hultenius! Eller hur, välkommen till min växande fanclub! Verkar som att mitt försök att konkurrera ut en viss Steve misslyckades. Jag kontrar med en bild på hur det ser ut när man får en notifikation. Ska väl också förtydliga att man blir notifierad via ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Nu har jag ingen iPhone, men om man kunde byta ut IPB-loggan (eller texten under iaf) mot något mer forumitigt så skulle det vara lättare att känna igen. :] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 1 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Nu har jag ingen iPhone, men om man kunde byta ut IPB-loggan (eller texten under iaf) mot något mer forumitigt så skulle det vara lättare att känna igen. :] Om du ger mig sådär 5000 kr så ska jag nog kunna ordna en brandad version av applikationen på App Store. Tills dess får denna duga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Om du ger mig sådär 5000 kr så ska jag nog kunna ordna en brandad version av applikationen på App Store. Tills dess får denna duga Om alla aktiva på forumet ger runt 200kr per person så borde det väl gå att uppnå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 6 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2010 Synd att man inte kan uppdatera status lådan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 6 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 september, 2010 Synd att man inte kan uppdatera status lådan Det kan du, längst ner (i knappmenyn) finns en knapp för att skriva ett statusmeddelande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gtarez Skrivet 6 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2010 (redigerad) ... Redigerad 14 mars, 2019 av gtarez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 6 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2010 Awesome! Fungerar på toppen på en iPod Touch! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 10 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2010 Android nästa This ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2010 Symbian då? Vi får inte ett skit. Fast den klarar av att hantera forumet på ett bra sätt ändå, även utan applikation. Sitter alltid och slösurfar lite på skolan om man får en massa extratid över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 11 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 september, 2010 Nu finns det en fattigmanslösning på problemet med logga+text, men det gäller enbart för webbläsaren (inte applikationen). Surfa in på gtasajten.com och tryck dig fram till "lägg till på hemskärmen", välj ett passande namn och voilà! (det är den sista ikonen man får, de andra är bara test..) Jag har hört att detta även fungerar på Android-enheter med version 2.1 eller senare (med undantag för HTC?). Någon med Android som kan testa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 11 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2010 (redigerad) Nu finns det en fattigmanslösning på problemet med logga+text, men det gäller enbart för webbläsaren (inte applikationen). Surfa in på gtasajten.com och tryck dig fram till "lägg till på hemskärmen", välj ett passande namn och voilà! (det är den sista ikonen man får, de andra är bara test..) Jag har hört att detta även fungerar på Android-enheter med version 2.1 eller senare (med undantag för HTC?). Någon med Android som kan testa? Jag kan prova med min Xperia, brb . EDIT: Jag kommer knappt in på GTAsajten på min telefon längre, får hela tiden upp "Sidan innehåller för många serveromdirigeringar", vad menas? Redigerad 11 september, 2010 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 11 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2010 För dom som vill veta hur det ser ut. http://u.snelhest.org/i/2010/09/11_5042.PNG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2010 Funkade bra med en HTC Desire (Android 2.2) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2010 För dom som vill veta hur det ser ut. http://u.snelhest.org/i/2010/09/11_5042.PNG När jag besöker forumet i webbläsaren aktiveras något mobilstöd, så det ser identiskt ut för mig... http://img810.imageshack.us/img810/5861/bildu.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gtarez Skrivet 9 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2010 (redigerad) ... Redigerad 14 mars, 2019 av gtarez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gtarez Skrivet 9 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2010 (redigerad) ... Redigerad 14 mars, 2019 av gtarez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts