ZcruweN Skrivet 30 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2010 Det här blir även en liten test trådstart ^^ I vilket fall som helst, märkte nyss att min dator var grymt konstig av sig när jag skulle starta upp Firefox, jag försökte få upp aktivitetshanteraren men bara det tog säkert 5 minuter! När jag fick upp den så såg jag sjukt många svchost startade. Jag startade om datorn och...... fortfarande samma. Nån som har en aning om vad det är för något? för det känns verkligen inte normalt! Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 31 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 Ingen farligt, det är normalt med runt 10 stycken svchost's. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 Ingen farligt, det är normalt med runt 10 stycken svchost's. Det kan vara farligt. Den riktiga SVChost är inte farlig, men i och med att den är såpass vanlig och att det ofta finns flera av den igång är det populärt bland olika virus att döpa sig till SVChost för att inte väcka uppmärksamhet. Råder herr skruv att dra igång en virussökning. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 31 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 Det kan vara farligt. Den riktiga SVChost är inte farlig, men i och med att den är såpass vanlig och att det ofta finns flera av den igång är det populärt bland olika virus att döpa sig till SVChost för att inte väcka uppmärksamhet. Råder herr skruv att dra igång en virussökning. Virus sökt samtliga gånger, kollat med Spybot S&D och Avast. Sist hittade S&D ingenting, Avast hittar absolut ingenting! Tips? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 Då är det väl inget virus då. Pröva att slå av fula gadgets och transparent tema och se om det hjälper. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 Sortera efter CPU, vad tar upp mest %? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 31 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 Sortera efter CPU, vad tar upp mest %? Systemets blablabla och audiodg, ingen svchost kommer i närheten på någon % Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 Systemets blablabla och audiodg, ingen svchost kommer i närheten på någon % Tror inte svchost är boven, snarare nått annat Hur många % tar systemets blablabla(om vänteprocess, nevermind) och audiodg upp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 8 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2010 Blaaaaaaaaaah, jag formaterade datorn igår för jag fick helt enkelt nog på alla jävla problem I vilket fall, svchost grejerna försvann tydligen inte, så dom ska nog finnas med då! Alla andra problem såsom nätverksproblem och sånt är dock borta! \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 9 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2010 Vad är Svchost? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Vad är Svchost? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Vad är Svchost? http://tinyurl.com/lqvk8p Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 http://tinyurl.com/lqvk8p Annars kunde du ha provat klicka på min smilie. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Annars kunde du ha provat klicka på min smilie. Ouh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 9 februari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2011 Le bump Formaterade häromdagen igen, nu har jag ingen svchost igång alls Oo. Kör samma kopia av windows som tidigare osv, installerat det viktigaste jag behöver. Grejen kan ju också var den att, nu formaterade jag om hårddisken helt och hållet så exakt allt på hela hårddisken försvann. Så det var förmodligen nånting som låg igång hela tiden förut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2011 Le bump Formaterade häromdagen igen, nu har jag ingen svchost igång alls Oo. Kör samma kopia av windows som tidigare osv, installerat det viktigaste jag behöver. Grejen kan ju också var den att, nu formaterade jag om hårddisken helt och hållet så exakt allt på hela hårddisken försvann. Så det var förmodligen nånting som låg igång hela tiden förut! Kryssa i Show processes from all users (eller vad det nu heter på svenska), då borde du se massa svchost :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts