SimonJ Skrivet 6 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Nu har jag fått ihop 3650 kronor...räcker det till en bra nybörjarbas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Nu har jag fått ihop 3650 kronor...räcker det till en bra nybörjarbas? Mer än väl ^^ Min bas gick på 3000 tror jag, vill du att ett bra ljud ur basen så köp en med aktiva micar =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 7 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 (redigerad) Mer än väl ^^ Min bas gick på 3000 tror jag, vill du att ett bra ljud ur basen så köp en med aktiva micar =) Förlåt men vad är aktiva micar och hur kollar man att en speciell bas har det? EDIT: Vad har du för bas? Redigerad 7 oktober, 2010 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Förlåt men vad är aktiva micar och hur kollar man att en speciell bas har det? EDIT: Vad har du för bas? Aktiva micar kräver batterier för att få nått ljud ur, tycker det är sjukt mycket bättre ljud ur dom än dom vanliga! en sånhär har jag! http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=873547&artno=198001 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 (redigerad) Aktiva micar kräver batterier för att få nått ljud ur, tycker det är sjukt mycket bättre ljud ur dom än dom vanliga! en sånhär har jag! http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=873547&artno=198001 Hmm...okej, jag vill ju helst ha en bas som duger ett tag så jag inte behöver köpa en ny direkt. Har du något tips? Är din bas bra? Redigerad 8 oktober, 2010 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 8 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 Hmm...okej, jag vill ju helst ha en bas som duger ett tag så jag inte behöver köpa en ny direkt. Har du något tips? Är din bas bra? Min bas är totally fucking superior. Skitskön att spela på, väldigt lätt att använda också, tar dock ett tag att lära sig inställningarna på alla spakar, hur man får olika ljud och sånt annars är den grym! Det enda som är fel när det gäller mitt bas-set är min förstärkare, det är nånting med den som gör att det börjar typ "skramla" ur den om man kör på mer än 75% volym verkar det som! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 Min bas är totally fucking superior. Skitskön att spela på, väldigt lätt att använda också, tar dock ett tag att lära sig inställningarna på alla spakar, hur man får olika ljud och sånt annars är den grym! Det enda som är fel när det gäller mitt bas-set är min förstärkare, det är nånting med den som gör att det börjar typ "skramla" ur den om man kör på mer än 75% volym verkar det som! Okej, köpte du allt som ett set eller allt var för sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 8 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2010 Okej, köpte du allt som ett set eller allt var för sig? Basen och Förstärkaren hörde inte ihop nej, så var för sig kan man väl säga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2010 Jag spelar på en Squier vintage. Jäkligt skön att spela på och lätthanterlig. Den enda nackdelen är vikten. Jag har inte så stor koll på vad en genomsnittlig bas väger, men fem kilo väger den här. Lite tung, alltså. Otroligt bra annars! http://jam.se/produkt/Bas--el/A39555-Squier-Classic-Vibe-Jazz-Bass-60's-Olympic-White-RW.jam 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 9 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2010 (redigerad) Jag spelar på en Squier vintage. Jäkligt skön att spela på och lätthanterlig. Den enda nackdelen är vikten. Jag har inte så stor koll på vad en genomsnittlig bas väger, men fem kilo väger den här. Lite tung, alltså. Otroligt bra annars! http://jam.se/produkt/Bas--el/A39555-Squier-Classic-Vibe-Jazz-Bass-60's-Olympic-White-RW.jam Okej, såg att det fanns några billigare Squier modeller, den här till exempel: http://www.musikshopen.com/squier-affinity-precisionsbaspaket-p-2633.html?cPath=521_296 Kan det vara något eller är det bara skit? EDIT: Vad är skillnaden på J- och P-bas? Redigerad 9 oktober, 2010 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2010 (redigerad) Det blev en bas till slut! Redigerad 21 oktober, 2010 av SimonJ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2010 Är det här officiella bastråden? Spelar just nu Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) på bas, introt är skitroligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts