Xersize Skrivet 14 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2010 Tjena! Jag har nu förgäves försökt hitta ett spel som utspelar sig i ett fängelse där man är en fånge. Innan ni frågar, nej, jag är inte säker på om det ens existerar, men jag har i några dagar försökt hitta ett spel i en fängelsemiljö via bland annat Google och Wikipedia och det enda jag har hittat hittills är The Suffering som inte ens nästan är i stil med vad jag letar efter. Vill ha mer verklighet och mindre demoner ifrån helvetet som ockuperar fängelset. Som sagt, jag vet inte om det finns något spel som utspelar sig i fängelsemiljö (utom möjligtvis The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay) men om någon av er råkar känna till något så får ni gärna hjälpa en liten gamer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 Tjena! Jag har nu förgäves försökt hitta ett spel som utspelar sig i ett fängelse där man är en fånge. Innan ni frågar, nej, jag är inte säker på om det ens existerar, men jag har i några dagar försökt hitta ett spel i en fängelsemiljö via bland annat Google och Wikipedia och det enda jag har hittat hittills är The Suffering som inte ens nästan är i stil med vad jag letar efter. Vill ha mer verklighet och mindre demoner ifrån helvetet som ockuperar fängelset. Som sagt, jag vet inte om det finns något spel som utspelar sig i fängelsemiljö (utom möjligtvis The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay) men om någon av er råkar känna till något så får ni gärna hjälpa en liten gamer Enda jag kommer på är prison break spelet, men vet icke hur det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 Splinter Cell: Double Agent börjar i ett fängelse. Det är dock en mycket liten del av spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 Enda jag kommer på är prison break spelet, men vet icke hur det är. Dåligt enligt mig, stelt och ingen free roam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 15 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 Kan passa på att tillägga att free roam i samma storlek som till exempel San Andreas är inte alls nödvändigt, men det vore lite kul att kunna förflytta sig i alla fall några meter åt olika håll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 De enda spelen som utspelar sig mestadels i ett fängelse är Prison Break the Game, Escape from Butcher Bay och Suffering. Om du inte vill ränka in Prison Tycoon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 Dåligt enligt mig, stelt och ingen free roam. Känns ju lite dumt med free roam i en fängelsecell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 Känns ju lite dumt med free roam i en fängelsecell. Mjah, tänkte mer ute på gården också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 Rätt roligt att den här tråden kom ungefär samtidigt som jag sett Hot Tub timemachine Undrade skitlänge vad det va för nåt spel där han va i fängelset i början o lyckades lista ut att man kan hamna i fängelse i Second life. Kan ju vara något av ett förslag. Skaffa det och bete dig kriminellt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 Prisoner of War från 2002 är kanske vad du söker. Du spelar en amerikansk pilot som blir tillfångatagen av nazisterna. Du blir placerad i olika läger som du genom precis tajming och hjälp från dina medfångar en efter en flyr ifrån. Riktigt utmanande vill jag minnas! Om du hittar det så är det värt ett försök! http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner_of_W...28video_game%29 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 15 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 Prisoner of War kan vara något.... Skulle gärna ha något med lite amerikanskt fängelse-känsla, men det kan fungera. Ska ge det ett försök, tack för tipset! Något mer förslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 (redigerad) the suffering. Sjukt bra spel. Dock till PS2 Edit: Fyy faaan vad dålig grafik. Shit, jag minns det som lide bra. xD Redigerad 15 augusti, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 15 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 the suffering. Som sagt, inte The Suffering. Vill inte ha hela det där "demons in prison"-saken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 Som sagt, inte The Suffering. Vill inte ha hela det där "demons in prison"-saken Mitt fel. Läste inte din första post. Ursäkta. Men spelet är annars ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 (redigerad) Finns några Kvinnofängelset spel på nätet men de är rätt simpla om jag har förstått det rätt och går mäst ut på slagsmål i First Person, tror jag. Edit: Hittade dem. Edit2: Jag hittade ett par fängelse spel: Death Row Prisoner Prison Block RPG Prison Server Online Men jag vet inte vad för typ av spel det är. Redigerad 15 augusti, 2010 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Prisoner of War från 2002 är kanske vad du söker. Du spelar en amerikansk pilot som blir tillfångatagen av nazisterna. Du blir placerad i olika läger som du genom precis tajming och hjälp från dina medfångar en efter en flyr ifrån. Riktigt utmanande vill jag minnas! Om du hittar det så är det värt ett försök! http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner_of_W...28video_game%29 GRYMT bra spel! Rekomenderas starkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clemenza Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Detta spelade jag för många år sedan. Alcatraz: Prison Escape heter det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts