Maimstream Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 HEJ! Säger ni smörgås eller macka i verkliga livet? I talspråk, menar jag. Jag röstar: smörgås - för det är vad jag säger. Varför vet jag dessvärre inte. Mina familjemedlemmar säger macka. Jag är ensam om att säga smörgås. Det kan ha att göra med att jag tycker att det låter smaskigare. Rösta på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 Macka. Men önskar att jag kunde lära mig att säga smörgås för det låter så mycket godare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 (redigerad) Macka. Smörgås tycker jag låter äckligt. Smör ( )gås Redigerad 25 juli, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 äter ploppglass nu, så skriver det här med en hand, så ni får ha överseende med frånvaron av versaler. macka säger jag låter mycket godare än en gås med smör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 Oftast macka, men det varierar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Mack-a. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Säger macka, låter som man har något i halsen när man säger smörgås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Smörgås. Macka har jag börjat associera med heroinbruk, så smörgås låter bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 (redigerad) Ibland säger jag macka, andra gånger säger jag smörgås. Varför vet jag inte, har bara blivit så. Vote: Varierar Redigerad 26 juli, 2010 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ExploSive Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Macka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Smörgås. Alltid! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 26 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Säger macka, låter som man har något i halsen när man säger smörgås.Det låter ju som om man har rena rama superklumpen i halsen när man säger "macka". Ne, skoja bara. Men det låter ju så klumpigt och smaklöst med "macka". Det enda positiva med "macka" är ordvitsen "en macka tack" (en mackattack). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 27 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2010 Macka, smörgås låter fel bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 27 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2010 Smörgås är ett så konstigt ord. Får mig att tänka på en gås insmörjd med smör. Så nä, för mig är det macka som gäller! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 27 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2010 Macka säger jag oftast. Smörgås känns mer "matigt" tycker jag. Typ baguett med skagenröra eller något sådant. Eller en sån där inplastad fralla som man kan köpa på de flesta caféer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2010 Säger nog macka ~80% av gångerna, smörgås resterande 20%. När jag väl säger 'smörgås' är det väl för att variera språket, antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2010 Oj, shit. Jag tror att det varierar rätt ofta, använder nog båda orden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts