Saleen Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 (redigerad) Ingen tromsfråga men ändå för liten för en ny tråd tror jag: Absolut inte för litet för en egen tråd! http://media.centredaily.com/smedia/2010/07/24/12/981-Germany_Love_Parade_.sff.embedded.prod_affiliate.42.jpg Det ska ha varit 1.5 miljoner besökare på denna festival. Hur många kan ha varit där vid tillfället då panik utbröt? Hur många människor ska dem haft tillstånd för? Varför har man inte kunnat förutse att något sådant här ska kunnat hända? En mänsklig kropp är ändå rätt tålig så vad dör man av i det där läget? Okej, man hamnar på marken och massa folk trampar på en, förbannat oskönt men det måste ju krävas att någon sätter en känga på strupen och står står där i 2 minuter för att man ska kvävas...? Dem som dött är nog inte 180 cm män på 80 pannor utan små personer som väger kring 50 kg. Brist på luft, värme osv är också faktorer som jag tror ligger bakom. Vad tror ni? Redigerad 25 juli, 2010 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 Er, info? Vad har hänt? Vad för panik? Vad för människor? Vad är detta? i'm 12 wat is dis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 (redigerad) ehva? .. eller okej, för att tillföra något till "frågan": Har ni aldrig varit på konsert? Har ni aldrig känt den där isande rädslan för att slinta med foten och ramla under massa hoppande människor? Redigerad 25 juli, 2010 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 Har läst om den här "katastrofen" men inte om vad som verkligen utlöste den! Sauce! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 1.5 miljoner människor och en tunnel för in-och-utgång. Dåligt planerat och naturligtvis väldigt tragiskt. Love Parade är någon slags ravefestival. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 Enligt AB så var festivalområdet bara stort nog för 500 000, och vid tillfället där paniken utbröt och människor dog så fanns det mellan 1 och 2 miljoner människor på plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Varför utbröt paniken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Varför utbröt paniken? Två folkmassor - en som skulle in och en som skulle ut kolliderade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 (redigerad) Två folkmassor - en som skulle in och en som skulle ut kolliderade Grrr, högertrafik. --- Finns det nån film eller så över paniken? Redigerad 26 juli, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Grrr, högertrafik. --- Finns det nån film eller så över paniken? Mass panic at the Love Parade 2010 in Duisburg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 People are stupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 En stor folkmassa i panik har inte en väl fungerande kollektiv intelligens Right you are! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Mass panic at the Love Parade 2010 in Duisburg Oh lord. Finns det fler? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Oh lord. Finns det fler? Verkar finnas ganska många videos på Youtube... http://www.youtube.com/watch?v=kOwZ36QX9YM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 (redigerad) Verkar finnas ganska många videos på Youtube... De enda jag hittat är väldigt lame eller klipp från nyhetskanaler. Tack Nu hittade jag Redigerad 26 juli, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 De enda jag hittat är väldigt lame eller klipp från nyhetskanaler. Tack No Problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 (redigerad) Woah, jag har varit med om en liknande sak faktiskt. Stod i kön till Trädgårn i Göteborg på Valborg och kön rörde sig inte en meter framåt men blev bara längre och bredare. Det blev tightare och tightare och till slut bestämde vi oss för att ge oss av och märkte att vi inte kunde komma ut. Tog säkert 10-15 minuter för oss att komma ut och bara det var nog för att göra en jävligt klaustrofobisk. Vill inte veta hur det känns att sitta fast i mitten av den där klumpen. Edit: Jag kanske är jävligt känslolös nu, men fan vad roligt det hade varit att stå där uppe och slänga vattenballonger eller liknande på folkmassan. Redigerad 26 juli, 2010 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Edit: Jag kanske är jävligt känslolös nu, men fan vad roligt det hade varit att stå där uppe och slänga vattenballonger eller liknande på folkmassan. Jag tror dem hade uppskattat det egentligen, var nog grymt varmt och törstiga säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Jag tror dem hade uppskattat det egentligen, var nog grymt varmt och törstiga säkert. ... Och sen upptäcker de att ballongerna egentligen är fyllda med kiss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 26 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2010 Right you are! Som jag förstått det så har två grupper "krockat", folk får panik och kör en "alla för sig själv" taktik så att 19 personer dör. Det låter inte så smart imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts