Plaisir Skrivet 15 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2010 Men oj så sur man kan vara då. Frågan var heller inte dedikerad till dig, så tyst. FORUM!!!!!! Vill du vara personlig finns det en PM funktion. Här "ute" kan alla svara på allt. Lev med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 (redigerad) Så ska vi se om länkarna ens fungerar Inte det, nehe. Förresten så suger de brickor jag har gjort, fattar faktiskt inte vad som har hänt med mig, men det är väl en idé det här iaf. Redigerad 16 augusti, 2010 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 var lite trött när jag gjorde brickorna igår men ja tyckte de blev rätt bra iaf. inga dumma kommentarer tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 var lite trött när jag gjorde brickorna igår men ja tyckte de blev rätt bra iaf. inga dumma kommentarer tack moderater är faktiskt blå ? :naughty: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 var lite trött när jag gjorde brickorna igår men ja tyckte de blev rätt bra iaf. inga dumma kommentarer tack Hahahaha! --- Varför inte bara göra något enkelt? http://img821.imageshack.us/img821/9444/adminh.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 var lite trött när jag gjorde brickorna igår men ja tyckte de blev rätt bra iaf. inga dumma kommentarer tack Personligen gillar jag VickeXs förslag, enkelt, stilrent och snygga färger. Men texten på brickorna bör väl vara på svenska (tänker på Adminstratör), med tanke på att hela forumet ska översättas till svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Personligen gillar jag VickeXs förslag, enkelt, stilrent och snygga färger. Men texten på brickorna bör väl vara på svenska (tänker på Adminstratör), med tanke på att hela forumet ska översättas till svenska? Håller med. Tyckte inte alls att det var något fel på VickeXs bidrag. Förutom då att de kanske skulle vara på svenska som du säger. Sedan är ju frågan vad som kommer att passa bra ihop med resten av forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Anser dock att det ska stå ungefär som nu "Admin".. O sen en annan grej. Är det inte skönt att de nuvarande brickorna är lite sådär.. dimmiga? Alltså dom finns där men sticker inte ut från resten av designen. Om bakgrunden blir någorlunda i samma färg som nu så kommer de Vicke gjort sticka ut. Men som sagt. Jag tycker att det är jättebra grund. Och det enda som behövs ändras är lite färg och text enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Seriöst, kör på Lajnuxs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 (redigerad) Kom ihåg att det ska vara "AdministratÖr" nu och inte "AdministratOr" eftersom forumet ska försvenskas. Redigerad 16 augusti, 2010 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Det jag inte gillade med Vickes var nog spegelbilden som jag tycker gör dem lite "orena", annars tyckte jag dem såg rätt bra ut. Jag vet inte om det är för att man är van själv men jag gillar förkortningarna "Admin" och "Mod" mer än att man skriver ut hela termen. Sen tycker jag förståss inte att det är något direkt fel på de nuvarande heller, men förnyelse är väl alltid förnyelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Jag tycker det ser mycket bra ut, VickeX! Några kommentarer: - Fontstorleken bör vara samma på båda brickorna, gärna något mindre - Administratör med ö, "Admin" går också bra om det blir problem att få plats på bredden - Jag upplever skuggan från Administrator som mer synlig, kan vara på grund av att bokstäverna sitter så tätt Jag tycker absolut det är något att jobba vidare på. Men andra får också komma med idéer, nu när snöbollen är i rullning så att säga.. Det skulle vara intressant att se hur det kan se ut med rundade hörn, som de andra knapparna. En bild på hur det kan se ut: Översättningen är förövrigt (uppskattningsvis) 30% klar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Förresten, om medlemsgrupperna kommer stå precis under brickorna blir det väl lite tårta på tårta med hela ordet utskrivet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Jag tycker det ser mycket bra ut, VickeX! Några kommentarer: - Fontstorleken bör vara samma på båda brickorna, gärna något mindre - Administratör med ö, "Admin" går också bra om det blir problem att få plats på bredden - Jag upplever skuggan från Administrator som mer synlig, kan vara på grund av att bokstäverna sitter så tätt Jag tycker absolut det är något att jobba vidare på. Men andra får också komma med idéer, nu när snöbollen är i rullning så att säga.. Det skulle vara intressant att se hur det kan se ut med rundade hörn, som de andra knapparna. En bild på hur det kan se ut: Översättningen är förövrigt (uppskattningsvis) 30% klar. Ska se vad jag kan göra med storleken, Ö:et, om det ska forkortas m.m. Jag tyckte för övrigt om Sianas Adminbricka en hel del. Men Admin ska vara blå... Och sedan så kändes texten lite för vit imo. Annars mycket stilrent. By the way.. Ser att "said" är översatt till "sade" men inte "on" till "den". Enligt mig borde det står "skrev den" och sedan datum och tid, följt av ett kolon. Alltså t.ex; Hultenius skrev den 15 Aug 2010 - 14:58: Men det kanske översättarna redan tänkt på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Förresten, om medlemsgrupperna kommer stå precis under brickorna blir det väl lite tårta på tårta med hela ordet utskrivet? Delvis, fast det kommer finns olika typer av administratörer (vanlig, och så jag som är root) och moderatorer (globala, forumspecifika). Brickorna är mest till för att det tydligt ska synas vilka som styr och ställer på forumet. Ska se vad jag kan göra med storleken, Ö:et, om det ska forkortas m.m. Jag tyckte för övrigt om Sianas Adminbricka en hel del. Men Admin ska vara blå... Och sedan så kändes texten lite för vit imo. Annars mycket stilrent. By the way.. Ser att "said" är översatt till "sade" men inte "on" till "den". Enligt mig borde det står "skrev den" och sedan datum och tid, följt av ett kolon. Alltså t.ex; Hultenius skrev den 15 Aug 2010 - 14:58: Men det kanske översättarna redan tänkt på? Översättningen är inte klar än, finns mycket kvar att göra. Men när den är klar kommer det behövas en hel del arbete med språkförbättringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 18 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2010 Hur kommer "Anseende" som finns i medlemsprofilerna att användas? Positiv feedback från postande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 19 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2010 Hur kommer "Anseende" som finns i medlemsprofilerna att användas? Positiv feedback från postande? Japp, anseendepoäng is the new shit! Och en deprimerande devalvering väntar för alla posthunters. Som mycket annat är det i testfas, så vi får se om/hur det överlever testfasen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2010 Kommer det finnas fler skins att välja på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 19 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2010 Kommer det finnas fler skins att välja på? Det kommer att finnas ett skin, troligtvis ipbs default-skin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2010 Det kommer att finnas ett skin, troligtvis ipbs default-skin. Ja jo men tänkte nu om det finns fler skins att välja på än det där standard skinnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts