eminem33 Skrivet 11 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2010 (redigerad) Vet inte vad som häde för någon dag sen men helt plötsligt så har datorn stått på 100 % usage av cpu:n ? och har varit så nu i ca 2 dagar. Vilket har gjort att min prestanda i spel har blivit MYCKET sämmre till och med i css får jag bara 30 fps? Har sökt igenom hela datorn med avasta antivirus och Windows defender och de hitta inge. Mina spec: E8400 @ 3 GHZ 96000 GSO 512mb 4gb ram Win7 64bit vad är FAHCore_b4 för något? Redigerad 11 juli, 2010 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 11 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2010 FAH = Folding At Home. Har du laddat ner och tänkt börja folda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 11 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2010 FAH = Folding At Home. Har du laddat ner och tänkt börja folda? Det sista jag ladda ner var arma 2 expansionen. Folda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2010 http://folding.stanford.edu/ Av nån anledning har du det programmet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 11 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2010 hur f*n kan jag ha fått detta? ialla fall tog bort det och allt blev normalt igen tack för hjälpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2010 (redigerad) Har för mig att det kan följa med ATI's drivrutiner, om man klickar i det nvm, såg att du hade en nvidia Redigerad 11 juli, 2010 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 hur f*n kan jag ha fått detta? Så sa din ma-fmfflghhbbbbbbb ----- Vad är normalt att CPU-användning ligger på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 (redigerad) Så sa din ma-fmfflghhbbbbbbb ----- Vad är normalt att CPU-användning ligger på? Fråga till alla eller till han? o.o Beror på vad man gör och hur bra datorn är 'n stuff. Just nu hoppar min mellan 3-10%, firefox och massa msnfönster uppe. På med en hd-film på youtube och den hoppar till 10-20% Redigerad 12 juli, 2010 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 Men varför används den inte "fullt ut" som man tycker att 100% borde innebära? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 Men varför används den inte "fullt ut" som man tycker att 100% borde innebära? För att programmen inte kräver att den ska användas så mycket =P Lirar man spel och sånt så drar det ju upp, men annars ligger den så lågt det krävs. Typ.. Man håller inte gasen i botten när man cruisar i 70km/h, men när man väl kör om/accelererar går plattan i mattan till 100%? (lol, jag är trött) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 Är det inte så att en processor alltid arbetar 100%, det är bara det att när den inte utför riktigt arbete så kör den tomma loopar? Jag har för mig att jag R2 skrev det här någonstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 Är det inte så att en processor alltid arbetar 100%, det är bara det att när den inte utför riktigt arbete så kör den tomma loopar? Jag har för mig att jag R2 skrev det här någonstans. Mjo, en systemprocess tar upp alla de % som inte används, men ifall processorn verkligen jobbar eller inte är jag osäker på, då det inte verkar belasta processorn något. Kanske någon annan känner till det bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2010 Mjo, en systemprocess tar upp alla de % som inte används, men ifall processorn verkligen jobbar eller inte är jag osäker på, då det inte verkar belasta processorn något. Kanske någon annan känner till det bättre? Är rätt säker på att den inte jobbar på riktigt. I så fall skulle temperaturen på CPU:n alltid ligga på max, vilket den inte gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 14 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2010 Så sa din ma-fmfflghhbbbbbbb ----- Vad är normalt att CPU-användning ligger på? min hoppar från 0 % till 5 % med msn på och ett chrome fönster uppe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts