Sniper Skrivet 10 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2010 (redigerad) Gratis heroin delar Danmark Ett humant sätt att reducera heroinets skadeverkningar. Eller ett bevis på att samhället gett upp kampen mot narkotikan. Det råder delade meningar om de nystartade danska heroinklinikerna. Personligen tycker jag det låter som en helt idiotisk idé. Missbrukare ska inte förses med mer av den vara de missbrukar på samhällets bekostnad; istället ska de få hjälp att sluta missbruka den illegala substansen. Redigerad 10 juli, 2010 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2010 Du har missat att lägga till ett Nej-alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2010 Du har missat att lägga till ett Nej-alternativ. Blev lite fel i pollen, så snart en moderator tittar förbi blir den förmodligen fixad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2010 Blink blink Fördelar är väl att missbrukarna kan knarka under kontrollerade förhållanden och minska risken för obehagligheter som överdoser och sjukdomar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 10 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2010 (redigerad) Det är en ganska intressant tanke det här med "Harm Reduction". Som L_Voll säger har det ju sina fördelar, men jag känner att jag inte har tillräckligt bra koll på det, för säga att jag är för det. Så jag väljer att vänta med min vote. Snabba konkreta pros and cons, någon? Redigerad 10 juli, 2010 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 10 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2010 (redigerad) dubbelpost Redigerad 10 juli, 2010 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2010 Heroinister får redan heroin gratis av staten bara det att det kallas subutex och oxycontin istället. Och att dessa produkter cirkulerar höjer risken att fler börjar missbruka opiater eftersom heroin har ett.. dåligt rykte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts