SimonJ Skrivet 7 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2010 Hej! Jag vet inte varför men ibland kommer det här fönstret upp: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/7b/Data_Execution_Prevention_blocked_program.png Vad betyder det? Varför kommer det upp? Ska jag göra något åt det? Är det farligt? Kanske ska nämna att efter att jag har tryckt på "Close Message" så försvinner startfältet (Windows Explorer?) i några sekunder, sen är allt som vanligt igen tills rutan kommer upp igen. Hoppas nån kan hjälpa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2010 Stäng av DEP för det programmet. 1. Click Start 2. Select Control Panel 3. Select System 4. Click the Advanced tab 5. In the Performance region select Settings 6. Click the Data Execute tab in the dialog box that opens 7. Select Turn on DEP for all programs and services except for those I select 8. Click Add. 9. The open dialog box will open. Browse and select your application. 10. Click Open 11. Click Apply 12. Click Ok 13. Reboot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 7 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2010 (redigerad) Stäng av DEP för det programmet. 1. Click Start 2. Select Control Panel 3. Select System 4. Click the Advanced tab 5. In the Performance region select Settings 6. Click the Data Execute tab in the dialog box that opens 7. Select Turn on DEP for all programs and services except for those I select 8. Click Add. 9. The open dialog box will open. Browse and select your application. 10. Click Open 11. Click Apply 12. Click Ok 13. Reboot Okej, tack! Men programmet är inget farligt? Eller? Tänkte om det är en varning för nåt? Redigerad 7 juli, 2010 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2010 Har du laddat ner en massa turk-.exe nyligen så ska du nog inte stänga av DEP. Antar att du vet vad det är för program, och om det är någorlunda välkänt så är det lugnt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2010 Om du har virus program så sök genom datorn skulle kunna va ett virus eller nåt. Hade ett liknande att jag fick massa pop up fönster som sa att du inte har ett virus program och din dator kan va utsatt för risk. Så stog det en länk att man skulle trycka där och ladda ner det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 9 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2010 Om du har virus program så sök genom datorn skulle kunna va ett virus eller nåt. Hade ett liknande att jag fick massa pop up fönster som sa att du inte har ett virus program och din dator kan va utsatt för risk. Så stog det en länk att man skulle trycka där och ladda ner det. Jag har sökt igenom datorn...inga virus, men jag har upptäckt att fönstret kommer upp när jag startar VLC Media Player. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2010 En del Divx-codecs sätter igång DEP. Stäng av DEP för VLC bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 Fick återställa datorn idag på grund av att "Backdoor.Trojan" fanns i Windows Explorer, hade det nåt med saken att göra tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts